![]() |
![]() |
|
Chit-Chat Tämä foorumi on tarkoitettu epämääräiseen jauhamiseen, eikä asian ole pakko liittyä suoraan offroadiin. |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
||||
|
||||
![]()
Lainaus:
|
#2
|
||||
|
||||
![]()
Ei kyllä hyvältä vaikuta...
|
#3
|
||||
|
||||
![]()
Kohta pomppaa -70-lukulaisten ajokelpoisten katiskoiden hinnat.
![]() |
#4
|
||||
|
||||
![]()
Näinpä. Ja osalle kun ei tunnu olevan mitään väliä missä kunnossa se vitun vessa on, vaan vain ja ainoastaan sillä kuinka kaukana seuraava leima on.
|
#5
|
||||
|
||||
![]()
Yli 40 vuotta vanhat autot on oikeasti niin marginaalisessa asemassa, että en jaksa uskoa että siitä nyt ihan mitään kamalaa turvallisuusongelmaa seuraa että niitä ei enää tarvitsisi katsastaa.
Ihan vain esimerkkinä, kaikki kuolee ja heti... ![]() https://en.wikipedia.org/wiki/Vehicl..._United_States
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna. Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla. Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008. |
#6
|
||||
|
||||
![]()
Jokuhan keksi sellaisenkin aivopierun että nelosolut ja limuviinat tuli ruokakauppoin, ja ennustettiin että kaikki kuolee ja on vähintään rappiolla. Kuinkas kävi? Noh, ei oikeastaan yhtikäs mitään
![]() On tämä yksi hölmöläisten valtio, sen kerran kun Trafi tekee jotain helpottamaan totaalisen marginaaliasemassa olevien ajoneuvonojen omistajien elämää, niin täällä alkaa kauhea vinkuminen miten paskaa se on ![]() ![]()
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna. Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla. Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008. |
#7
|
||||
|
||||
![]()
Viime syksyn kokemukset, kaksi 90-lukuista ja kaksi 70-lukuista piti katsastaa. Molemmat 70-lukuiset kerrasta läpi, ilman mitään valittelua, kummastakin katsoin lähtiessä valojen toiminnan. Toinen 90-lukuinen sai leiman pitkän taistelun jälkeen (päästöistä pomppasi), toista en edes yrittänyt tuomion jälkeen (kun oli vähän muutakin tekemistä kuin hitsaaminen ja päästöjen oikaisu)...
Onhan tuohon Classic Rangeen tullut vuodessa jopa muutama tuhat kilometriä mittariin, Sm Sitikkaan taisi vajaa tonni kertyä... Nyt on ollut sitten hetken vain -76 Range ajossa, vaan on sitäkin pidetty silmällä, huollettu ja valmistauduttu tulevaankin remppaan vaikkei olekaan rikki. Harrasteajopelejä nuo kaikki mitä hallussa on, lähinnä käyttöharrasteautoja, yhdenlainen elämäntapa tämäkin... Jännä miten vahvasti vastustetaan autoharrastepalstalla tällaista? Ja jos kovin huolettaa niin kukaan ei sitten jatkossakaan kiellä käyttämästä katsastuksessa, jos on yhtään epävarma autonsa kunnosta... |
#8
|
|||
|
|||
![]()
Vähän nettikonetta ja nettiautoa vilkuilin, niin ei niistä enää tarjontaa ole kuin nuoruudessa. Kaikki ei ole niin kovia jätkiä tai muijia, että siltikään ajelisi niillä vanhan liiton autoilla.
|
#9
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
![]() |
#10
|
|||
|
|||
![]()
Nuoruudessa tuntui selvältä, että tottahan ajopeli pitää olla joku sellainen 1970-luvun tuplavalorassi. Kylhän se vieläkin vähän siltä tuntuu, että pihas pitäs olla Mersun 508 tai sellainen nokkamallin Scania Michelin ukoilla ja sillä vois ajaa huoltsikalle kuin Kris Kristoffer.
|
#11
|
|||
|
|||
![]()
Mulla yksi ” lempikäyttis ” -79 pikuppi, vuosittaista katsastusta en ole pitänyt ongelmana. Eipä konttorilla tällaiselle ole ihmeellisiä tutkimuksia tehtykään, jarrudyno tärkein. Tosin nekin olen aina ennen leimaa testannut itse paikallisella huoltiksella. Kun tällaisesta ei tarvitse päästöjä rääkätä niin kustannus vuositasolla aika merkityksetön, vaan säästyypähän tämäkin jos ehdotus menee tosiaan läpi.
Sitten voisin oikeasti riemuita jos käyttömaksut olisi jollain tavalla järkevät, taitaa olla n.1.8e/päivä ja tähän tietysti vakuutukset päälle. Vakuutuksen ymmärrän mutta nämä ryöstöhintaiset käyttö/huviverot voisi kulttuuritekona poistaa yli 40v kalustolta. Saisi paremmin liikenteeseen ne vähät paalaamattomat autokaunistukset ihmisiä ilostuttamaan ja muistuttamaan uljaasta menneisyydestä jolloin autot oli vielä tunnistettavissa eri merkkisiksi ja mallisiksi. |
#12
|
||||
|
||||
![]()
Ei hyvää päivää, ken on moisen aivopierun isähahmo....
__________________
Salon seudun OFF ROAD Ry |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
BJ-40 Katsastuksesta | Jutaani | Tekniikka & Jutustelu | 5 | 16.02.2016 20:46 |
Vanhat RC autot | Mutamies | Chit-Chat | 201 | 21.08.2013 17:36 |
katsastuksesta | k81 | Chit-Chat | 7 | 31.03.2011 19:20 |
Katsastuksesta | J0hannes | Tekniikka & Jutustelu | 11 | 28.05.2009 21:04 |
SOA katsastuksesta | Eskimo | Tekniikka & Jutustelu | 10 | 09.09.2004 11:57 |