Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Chit-Chat
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Chit-Chat Tämä foorumi on tarkoitettu epämääräiseen jauhamiseen, eikä asian ole pakko liittyä suoraan offroadiin.

 
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #18  
Vanha 28.01.2019, 19:32
BJ-40/76 BJ-40/76 ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 11.05.09
Sijainti: Oulu
Viestit: 5.055
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Kaitsu67 Näytä viesti
Niin, paitsi Massikka jota kävin katsomassa, siinä ei toiminut MP, siis nopealla puolella, eli siinä ei ollut lainkaan moottorijarrutusta. Saattaa olla mielenkiintoista isommassa alamäessä...
Massikan jarruista ei ole kokemusta, mutta mm. vanhemman majorin jarruista jonkin verran.

Jos eivät ole ratkaisevasti paremmat, niin en uskaltaisi lähteä vähänkään raskaamman kärryn/reen kanssa kovinkaan kummoiseen alamäkeen, JOS moottorijarrutus ei toimi.

Ainakin Majorissa jarruttaminen perustuu siihen, että mennään tarpeeksi pienellä vaihteella mäkeä alas; ja nimenomaan koko mäki.
Jos (kun) pienemmälle vaihtamien epäonnistuu, niin aika äkkiä rumpujarrut alkoi lämpeämään, ja menettämään tehoaan.

Monta Leskeä tullut Suomenmaahan siitä, että alamäkeen traktori on "valtaantunut" ja "pomppinut" pois tieltä.

Tuossa omassa 820 Belaruksessa on kuivat levyjarrut, siitä huolimatta en uskaltaisi laskea isolla kuormalla isompia mäkiä jarruihin luottaen, vaan pienemmällä vaihteella muuttorijarrutuksella.
Belaruksen jarrut kunnostettu, siis vaihdettu uudet levyt, (paisuvaiset oli uudenveroiset, uudet jäi hyllyyn) ja oikein säädettynä menee kuivalla asfaltilla suttiin.
Vastaa lainaten
 


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Huutonet Topic psychobilly Linkit 15 03.03.2016 22:38
(jää)ralli topic VonLeka Chit-Chat 17 09.10.2008 20:05
Flippikeula topic Repro Tekniikka & Jutustelu 14 03.12.2007 21:37
Uusi topic IironSika Tekniikka & Jutustelu 37 02.12.2003 22:20


Sivu luotu: 23:42 (GMT +2).