![]() |
![]() |
|
Maasturiprojektit Osio on tarkoitettu etenkin pidempiaikaisten projektien seuraamiseen. Tämä on oikea paikka oman auton esittelyyn. |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
#51
|
||||
|
||||
![]()
Lepoantti on harvinaisen oikeessa tuossa..
![]() Mutta pistetään korvan taakse ja muutetaan kun ekan kerran joutuu tuon kanssa vekslaamaan tai putki murtuu! ![]() ![]() Pistetääs pari mukavan lumista ajokuvaa kun piti päästä mettään makkaranpaistoon! Tuosta se tie läksi! Karahkat alkaa paksuntua ja metsätieuralla renkaan jäljet on jo muuttuneet ainoastaan telavetoisten laitteiden jäljiksi.. Sit tuntui että bertan pyyhkimistä loppuu veto kesken ja piti käydä tsekkaamassa tilanne ulkopuolelta! ![]() ![]() Ja kun tie rupesi näyttämään tältä ja lunta oli puolisen metriä niin motivaation haku reissu lukollisen etuakselin alle saamiseen oli onnistunut! ![]() Siis tuumasta toimeen! heti seuraavana päivänä iltaa vasten (valitan kuvien puutosta, oli kerrankin tekemisen maku ja silloin ei kerkee kuvailemaan! ![]() ![]() Ja sinnehän se asettui! Tuossa vaiheessa jätin auton talliin jo rauhaan ja maalin kuivamaan kun alkoi olla puoli yö käsillä, joka ei tosin ollut ihme kun vasta kuuden aikaan päätin vasta aloittaa tekemään tuota swappia iltaa vasten ja kierrejousten petejäkään ei ollut vielä tehty.. Mutta kannatti aloittaa! Seuraavana aamuna vain tallille survomaan tuollainen hämähäkki konehuoneeseen. Eli kyseessähän on levyjarrullisen bertan pääjarrusylinteri kaikkine hilppeineen. Ja pikkuilmailuiden jälkeen löytyi topakat jarrut!! Tuon jälkeen vielä aurauskulmien tarkastus/säätö ja auto oli valmis ajoon! ![]() Voin vain sanoa ettei koskaan minun aikana autossa ole ollut noin hyviä jarruja!! ![]() ![]() Mutta nyt siis tuntui että urakka tosiaan kannatti! Jarrut parani huomattavasti, auton vetely katosi olkatappien kulman korjaantumisella. Ei enää sellaista rumpujarrumaista tunnetta ohjauksessakin että pieni kaarto ruokkii itse itseään ja kohta haukkaa!! Heh! ![]() ![]() ![]() Mitäs spartasta vois sanoa!? Vetää molemmilla, ei juuri kilkattele.. Outoa? ![]() ![]() Pistetääs vielä sumuinen kuva kun tästä kaikesta uudesta hurmaantuneena viskasin vielä paikoilleen karvan verran tuoreemman toitsun rattiakselin jatkeen! Tais olla carinan joltain 93-95vm. väliltä..? Enpä muista?! Kävi paikoilleen heittämällä, töötin kehän sitä "hankainta" piti aavistus taivuttaa ulommaksi ja porata vilkun palautukselle sokkatappien reiät mutta ei siis paha rasti! Nyt keleppaa taas körötellä! Jatkoa odotellessa.. Mitäs sitten.? ![]() Viimeksi muokannut Bj 40 : 09.02.2015 17:55 |
#52
|
|||
|
|||
![]()
Akselit on väärällä puolella jousta.
|
#53
|
||||
|
||||
![]()
Jeeep!
Niihän nuo on jäänyt, ja taitaa jäädäkkin sen mitä ittellä on jäänyt jännitys ja pelkotiloja bertoista laillisen löysillä soa latijousilla tieajossa! ![]() ![]() Se on totta että maastossa soa ois parempi, mutta itellä oli tuohonkin tarkoitus tehdä edes ne latien alle tulevat läpyskät sellaisiksi että pultit nousevat ylös latien viereen ja latien alusta olis vaan pulkkamaisen tasainen. Noilla latien määrillä ei siinä kohtaa enää paljon maavaraa latien kohdalta hukkuisi, toki joustoissa silti häviän.. Sitten en kehtaa vekslata tuota senkään takia että jos vaikka joskus tulevaisuudessa löytyisi järkikilkkeet täydelliseen kierrealustaan niin kuka tietää.. ![]() ![]() ![]() Viimeksi muokannut Bj 40 : 09.02.2015 18:14 |
#54
|
|||
|
|||
![]()
Täytyy kyllä sanoa,että TODELLA hienosti ja ammattitaidolla rakennettu bj!!
|
#55
|
||||
|
||||
![]() Tää keksintö on saanut viime päivitysten jälkeen tuliterät takajarruhilppeet (tai sylinterit on vain hiottu ja kasattu uusilla tiivisteillä, yms muuta ylläpitoa. Seuraavaksi vielä öljynvaihtohuoltoa eli teboil diamondit sisään + kaikki suodattimet ja vanhentunut leima päivitetään uuteen. Ei tiettävää vikaa katsastukseen, katsastuksen jälkeen lähtee myyntiin ja laitan tänne palstalle ensimmäisenä. Hinta tulee olemaan kohtuullinen (hp.5000e ja mukaan saa kaikennäköistä hilpettä niin halutessaan, löytyy 5v vaihdelaatikkopaketti + kardaani (joka oli muuten kateissa kauan) 3b irtomoottori (jäänyt käyntikuntoisena lojumaan ja starttia laturia yms,. siitä on näpistelty. (2-renkailla jotka löytyy palstaltakin, wranglereissa ihan täyden oloinen pinta ja nastat tallella. Kun tää nyt ei oo myyntiosio eikä auto vielä ole leimattu niin ei jauheta enempiä vaan odotellaan myynti ilmoitusta ![]() Jos kuitenkin heräsi omistamisen halua niin yv:tä voi toki laittaa, auto katsastetaan lähiaikoina jaksamisen ja sen pohjalta että kelit lämpiää kun tankissa löytyy seasta vielä kesädieseliäkin.. Jos tarjoukset on järkeviä niin noita irto osia ja wranglereita voi toki yrittää himoita erikseenkin. ![]() T: Tapio |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
BJ-42 Kunnostus käyttöpeliksi. | tp | Maasturiprojektit | 5 | 27.11.2015 16:12 |
Myydään Cosworth kisamoottorin ja käyttis. | Kala92 | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 8 | 12.05.2012 23:21 |
BJ-42 kunnostus? | tp | Tekniikka & Jutustelu | 4 | 08.08.2011 20:55 |
Ostettu Käyttis autoa toyota Hj,Bj tai nissan patrol, YM | Anfi | O/M/V Ajoneuvot | 5 | 09.12.2010 17:16 |
Ajo jälkien hoito ja kunnostus | Peeveli | Tekniikka & Jutustelu | 3 | 23.01.2006 14:33 |