Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 26.01.2019, 19:41
savustin savustin ei ole kirjautuneena
Konkari+
 
Rekisteröitynyt: 11.04.12
Sijainti: kaukana
Viestit: 681
Perusasetus

Turpo petti ja lähti rasvalla käymään ei sen ihmeempään,Luultavasti kierti niin paljon että moukaroi nostajat solmuun eli venakoppa auki niin näkee mitä hajos.

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 28.02.2019, 19:24
Mara83 Mara83 ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 30.10.08
Sijainti: Ristijärvi
Viestit: 151
Perusasetus

Turbo vaihettu


ja Auto lähti käymään ja savutti aluksi rankasti.
Seisoi pari päivää niin ei lupaillukkaan käyntiin, vaihoin polttoainesuodattimeen klemmareita ja kiristin kun oli jääny löysälle. Huomasin myös että oli jääny se ahtopainesäädin letkut kytkemättä.
No ilmauksen jälkeen lähti käyntiin ja pystyy ajamaan, mut tuntuu ettei turbossa oikein tenkua. Voiko tuo ahtopainesäädin olla rikkoutunu sillo ku turbo posahti pakkasella ja vaikuttaa tollain, vai lähtiskö vikaa jostain muualta ettii?
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 28.02.2019, 20:32
kenni_ kenni_ ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+++
 
Rekisteröitynyt: 09.06.04
Sijainti: Suur-kangasalan kaupunki >=(
Viestit: 481
Perusasetus

Niin onko turbo vaihdettu vai ei?
Todennäkösesti polttanu öljyt koneesta.
Ties mitä voi olla hajalla..
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 01.03.2019, 19:05
Mara83 Mara83 ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 30.10.08
Sijainti: Ristijärvi
Viestit: 151
Perusasetus

On nyt vaihettu ja kyl koneessa oli öljyä sen jälkeen ku sammutin sillo turbon kilahtaessa.
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 02.03.2019, 03:10
BJ-40/76 BJ-40/76 ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 11.05.09
Sijainti: Oulu
Viestit: 5.055
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Mara83 Näytä viesti
On nyt vaihettu ja kyl koneessa oli öljyä sen jälkeen ku sammutin sillo turbon kilahtaessa.
Jos turbosta vuotaa imuilmaan öljyä, Ja jos polkasee kytkimen pohjaan niin puhutaan deslitrojen murto-osasta, siis ei näe mittatikusta
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 02.03.2019, 03:01
BJ-40/76 BJ-40/76 ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 11.05.09
Sijainti: Oulu
Viestit: 5.055
Perusasetus

"uudemmista" mitsuista ei kokemusta! (siis seuraava 2,3 td mukaan)


Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Mara83 Näytä viesti
ja Auto lähti käymään ja savutti aluksi rankasti.
Seisoi pari päivää niin ei lupaillukkaan käyntiin, vaihoin polttoainesuodattimeen klemmareita ja kiristin kun oli jääny löysälle. Huomasin myös että oli jääny se ahtopainesäädin letkut kytkemättä.
No ilmauksen jälkeen lähti käyntiin ja pystyy ajamaan, mut tuntuu ettei turbossa oikein tenkua. Voiko tuo ahtopainesäädin olla rikkoutunu sillo ku turbo posahti pakkasella ja vaikuttaa tollain, vai lähtiskö vikaa jostain muualta ettii?
Siis "Ajoin n. 2 km kaheksaakymppiä niin yhtäkkiä nosti kierrokset tappiin ja pölläytti savut"

Kysymys: painoitko kytkimen pohjaan esim. 4. vaihteella, vai ajoitko esim. kakkosella, ja rajoitit nopeutta jarruttamalla?

Siis jos painoit kytkimen pohjaan, ja kone kävi moottoriöljyllä, niin kierrokset voi nousta todella korkealle.... esim. reilulusti tuplat maksimitehon kierroksille...

Kuten kerroin, tuosta 2.8 td:stä ei "remontointikokemusta" , mutta jos sama rakenne kannessa, kuin vm. -81 2,3 td Galantissa, niin venttiilit ei herkästi väänny, vaikka mäntä joutuu esim. 6000+ kierrosta minuutissa auttamaan venttiilin jousia vetämään venttiilin kiinni...
Tuossa vm. 81 2.3 td galantissa, ja ainakin kaikissa 2,3 td pajeroissa, on ongelmana keinuvivut, siis kun venttiilin välys kasvaa (minun tulkinta) niin tuo iskumainen kuormitus aikaa myöten murtaa keivuvivun "kukkopoikien" akselilta. Minun galantista ei mennyt yhtään "kukkopoikaa", mutta kaikkea muuta...

Tuohan on välijäähdyttimella? oletettavasti edes turbon imupuolen siivistä ei irtoa semmosia paloja, jotka pääsisi coolerin läpi, ja vääntäisi venttiilin mutkalle.?

Siis nyt toimii, vaikka tehoja puuttuu?

Kun käynnistät sen vaikka -5 asteen pakkasessa, niin miltä pakokaasu haisee?
(siis ajan takaa sitä, että miltä normi? käynnistyksen pakoputkessa haisee?: ja seuraava kysymys on, että miltä käyntilämpimän, esim. 40 km ajetun pakokaasut haisee...)

Onko siinä sähköisesti ohjattu pumppu? ja/tai testauspistoke, mistä vois lukea huollossa vikakoodit?
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
pajero ongelmaa :/ apua kaivataan apolys Tekniikka & Jutustelu 10 21.02.2016 15:43
Apua apusimpukalle (Pajero) okkiM Tekniikka & Jutustelu 4 08.12.2009 18:14
APUA!!!!! Pajero 2,8 td, autom -90 nana Chit-Chat 18 07.10.2008 21:27
HILUXIN napalukko ääntää.apua..apua..:) Tekniikka & Jutustelu 5 03.01.2006 00:36
HJ 60 apua Tekniikka & Jutustelu 4 27.11.2004 15:49


Sivu luotu: 05:04 (GMT +2).