![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
|||
|
|||
![]() Alumiinikanteen ei koskaan kuparitahnaa. Reagoivat keskenään ja epäjalompi metalli syöpyy. (tässä tilanteessa alumiini) vaikka eipä tuollaista vahinkoa ole tainnut kenellekkään koskaan käydä. Keraamista tahnaa voi laittaa hehkuihin ja suuttimien kierteisiin. https://www.motonet.fi/fi/tuote/6001...en-tahna-100-g Maks 60nm löytyi googlella suuttimen momentiksi. vm-87 koneeseen. Ja uudet pohjatiivisteet.
Viimeksi muokannut Mika_T : 26.01.2019 14:30 |
#2
|
|||
|
|||
![]()
Ok. Kiitos vastauksesta
![]() |
#3
|
|||
|
|||
![]()
Nyt on uudet suuttimet paikoillaan ja käy vieläki päin persettä savuttaa ja nakuttaa
![]() |
#4
|
||||
|
||||
![]()
Painetta pyttyyn niin näkee mihin puhaltaa.
Nakuttaa? Laakeri vika? |
#5
|
|||
|
|||
![]()
Jaa-a ku tietäs
![]() Viimeksi muokannut Toni.k : 27.01.2019 21:55 |
#6
|
|||
|
|||
![]()
Laakerivikaa määkin veikkaan. Näistä on menny kiertokankien laakereita. Omastakin meni.
Tai sitten pumpussa vikaa? |
#7
|
|||
|
|||
![]()
Öljykorkin raottaminen tyhjäkäynnillä antaa paljon suuntia. Jos puhaltaa hullunlailla tai tupsuttaa yhden pytyn tahtiin reippaasti niin männänrenkaat poikki tai mäntä halki.
|
#8
|
|||
|
|||
![]()
Ei tupsuta eikä puhalla ku avaa öljykorkkia. ebaysta tilasin tuli englannista ihan uudet suuttimet. Vaihdoin öljytki niin ei ollu ainakaan mitään metallihiukkasia seassa
|
#9
|
|||
|
|||
![]() Onhan vielä jakajapumpulla? ja 1-vaiheisella suihkutuksella?
Omat kokemukset Mitsuista on vm. 81 2,3 td; toki monista muistakin on kokemuksia, mutta nyt peilaan tuohon Galanttiin:
Ota jokaisesta pytystä hehkutulppa vuoron perään irti, ja mittaa puristuspaine. Jos et saa puristuspainemittaria tms. ja sinulta löytyy paksu tankkaus kumikäsine (kemikaali hanska tms, siis väh. milliä paksua kumia) niin voitele farkkukangasta tms vaseliinillä, ja laita tiivisteeksi tuon paksun kumisormen/-peukalon ja kannen väliin: ja kaveri starttaa sekunnin. Jos hehkut on esim. noin 11mm kierteellä, niin peukaloon kohdistuu noin 10-20kg voima, että puristuspaineet pääsee karkuun.... Ja jos joku pytty on on vähäsen venttiili- taikka männänrengasvikainen, niin tyhjäkäynnillä; varsinkin starttaus kierroksilla, tuo peukaloon kohdistuva paine on paljon pienempi... Jos tuolla testillä ei saa eroja, niin menee vaikeaksi Onko tuossa vielä ns. tappisuihku? /siis noin 10mm kärjestä näkyy millin verran alta? millin halkaisijaltaan olevaa kartiota? Miten väänsit suihku kanteen kiinni? (siis onhan semmoisella n. 30mm kierteellä, että koko suihku pyöritetään kanteen) 2,3 td:ssä oli erittäin herkkä, miten väänsi kiinni? Minä väänsin momenttiavaimella, jossa oli 100mm jatkovarsi ja nivel ennen tuota pitkää hylsää; ja siitä huolimatta jäi jumimaan/ei sattunut oikein. Kun kone käy lämpimänä tyhjäkäyntiä, niin purista 1. suihkuputkea peukalon ja etusormen väliin! ja käy jokainen suihku/pytty samalla tavaa läpi, mielellään pariin kolmeen kertaan..... Jos kaikki kunnossa, niin putket ei "elä/syki/hakkaa/". (kokemus auttaa, käy puristelemassa muistakin jakajapumpullisista autoista) Jos joku suihkuputki sykkii tms. niin siinä suihkussa/asemoinnissa vikaa (voi olla myös pumpun takaiskuventtiilissä) |
#10
|
|||
|
|||
![]()
Nyt tuli niin paljon tekstiä että tipuin kärryiltä
![]() |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Myydään L200/Pajero osia | Marko | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 0 | 26.08.2015 06:36 |
pajero --> L200 | ikidrifter | Tekniikka & Jutustelu | 2 | 18.07.2015 10:10 |
Myyty L200 / Pajero karjapuskuri | Teitto | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 1 | 01.07.2015 20:52 |
L200 ja ex pajero | jeje | Maasturiprojektit | 7 | 30.12.2014 22:16 |