Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 19.01.2019, 05:51
Kettu_:n Avatar
Kettu_ Kettu_ ei ole kirjautuneena
Konkari++
 
Rekisteröitynyt: 11.07.10
Sijainti: Vantaa Off City
Viestit: 794
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Ab3 Näytä viesti
En löytänyt topiccia hitsikoneiden ongelmista, ja niiden ratkaisuista niin tehdään sellanen.

Palstalaiset kuitenkin paljon hitsailee, ja sepittää vehkeitä, mukaanlukien hitsauskoneita?

Kemppi Kempomat 250

Ongelma; Kesken auran hitsuun loppui langan tuleminen.
Ennen langantulon loppua tuntui että rätisee ja rutisee oudosti? Purin liittimeltä asti kaapelin, ja tutkin koneen päällisinpuolin. ei mitään ulospäin näkyvää.
Liipasimesta kun painaa, niin koneesta kuuluu normaali ääni, niinku aina ennenkin ennenku alkaa lanka tulemaan ja palamaan. Oletan että joku kontaktorin ääni tmv.

Käytin langansyöttömoottorin irti, olettaen että vika olisi siinä. Tarjosin sille 12v auton akulta, ja kummasti se vaan tuntuu toimivan.
Eli liipasimesta kun painaa, niin ''käsky'' lähtee koneelle, ja kontaktorit(?)kytkee, mutta tämä ''käsky'' ei tule langansyöttömoottorille.

Oletus että yksinkertainen simppeli vika vanhassa koneessa, jossa ei hienoja kosketusnäyttöjä tai muita vastaavia.. Mistäpä tätä vikaa etsimään?
Onko muilla ollut vastaavaa? Keskustelua hitsikoneiden vioista, ja vinkkejä/apua tämän alotuspostauksen ongelmaan. Kiitos!


Kuulostas vähän potenttiometri vialta. Ootko niitä mittaillut? Toki nekään ei maksa kouluelektroniikassa juuri mitän. Kovin kummosta vikaa noissa ei voi olla joka joka liittyy langan syöttöön. Piirilevyssäkään ei ole kun muutama konkka ja nekin 0.1% mahdollisuudella sökönä, siellä levyssä on myös sellainen kelarele ja niissä on joskus ollut sellsta vikaa ettei kärjet enään kohtaa niin ei tule lankaakaan, mutta veikkaan vika joko potikoissa tai sulakkeessa. En muista onko 2500 kempomatissa jo elohopea kytkintä joka deaktivoi koneen jos se on katunut/kuljetettu makuultaan, niissäkin on ollut jotain vikoja. Helpoiten pääsee tuota vikaa setvimään kun avaat owerdriven sivuston ja kirjottelet sinne kemppi superkempomatin nii rupeaa tulemaan aika hyvin tietoa noista vanhemmista kempeistä

__________________
Datsuki sj410 a15+jatco 3n71b
Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 19.01.2019, 12:30
Ab3:n Avatar
Ab3 Ab3 ei ole kirjautuneena
Konkari++
 
Rekisteröitynyt: 28.02.14
Sijainti: Joensuu
Viestit: 775
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Kettu_ Näytä viesti
Kuulostas vähän potenttiometri vialta. Ootko niitä mittaillut? Toki nekään ei maksa kouluelektroniikassa juuri mitän. Kovin kummosta vikaa noissa ei voi olla joka joka liittyy langan syöttöön. Piirilevyssäkään ei ole kun muutama konkka ja nekin 0.1% mahdollisuudella sökönä, siellä levyssä on myös sellainen kelarele ja niissä on joskus ollut sellsta vikaa ettei kärjet enään kohtaa niin ei tule lankaakaan, mutta veikkaan vika joko potikoissa tai sulakkeessa. En muista onko 2500 kempomatissa jo elohopea kytkintä joka deaktivoi koneen jos se on katunut/kuljetettu makuultaan, niissäkin on ollut jotain vikoja. Helpoiten pääsee tuota vikaa setvimään kun avaat owerdriven sivuston ja kirjottelet sinne kemppi superkempomatin nii rupeaa tulemaan aika hyvin tietoa noista vanhemmista kempeistä

Juu googlea käytetty ja owerdriveä, masinistia, ynm lueskeltu..
Kyseessä siie KEMPOMAT malli, ei SUPER-kempomat, jos sillä on jotain merkitystä..

Pitää kokeilla tänään ettiä se sulake sieltä. Jos ei vika ole sulakkeessa, niin joutuu ehkä kyselemään jonkun paremmin hitsikoneisiin perehtyneen paikalle. Mulle tuo elektroniikka vähän heikommin taittuu..
__________________

-ISORY-

Itä-suomen off road yhdistys


SLCK #539


Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 19.01.2019, 22:49
BJ-40/76 BJ-40/76 ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 11.05.09
Sijainti: Oulu
Viestit: 5.055
Perusasetus

Onko tuo irroitettavalla poltinkaapelilla?

Jos on, niin ota kaapeli irti, ja mittaa yleismittarilla kaapelin päästä, toimiiko kaapelin liipasin?

Ja mittaa samalla, onko liipasimen johdoista kumpikaan oikosulussa hitsausvirtaan?

Jos hitsausvirta pääsee liipasimen johtoihin, niin langanvetomoottorin ohjaus ottaa loparit....
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Ostettu Mig -hitsauskone Sekokupu O/M/V Muut 0 14.07.2016 12:09
Ostetaan Mig hitsauskone Slayer O/M/V Muut 1 05.12.2015 09:55
Ostetaan Mig-hitsauskone Blis O/M/V Muut 1 08.12.2009 23:04
o:mig hitsauskone O/M/V Muut 0 03.12.2006 19:36
O: MIG-hitsauskone Revolver O/M/V Muut 5 09.06.2005 11:43


Sivu luotu: 16:49 (GMT +2).