![]() |
|
|
|||||||
| Maasturiprojektit Osio on tarkoitettu etenkin pidempiaikaisten projektien seuraamiseen. Tämä on oikea paikka oman auton esittelyyn. |
![]() |
|
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
|
|
#1
|
||||
|
||||
|
Uus tekniikka alkaa hahmottumaa. Moottoriksi volvo t4. Vaihteisto zf4hp22. Suzuki 6.5 jakolaatikko. Pajero lukolline taka-akseli 5.29 välityksellä. Lj etuakseli 5.29 välityksellä. Volvon moottoriboksi lähetettii kalajoelle bittinikkarille joka poistaa turhia "ominaisuuksia". Samalla lastu ni saadaan teholukemat parinsadan paremmalle puole. 240hv/400nm. Eiköhän sillä rupee trebadori pyörimää...
__________________
M.O.C TemmiTiimi |
|
#2
|
|||
|
|||
|
Onko laatikolle tulossa jotain muutoksia vai asennetaanko sellaisenaan?
__________________
Pitikö se sinne nyt ajaa? |
|
#3
|
||||
|
||||
|
Tarkotus olis ihan semmosenaa. 86/1 tulee kokonais välitys ykkösellä ni eiköhän se laatikko kestä? Vai onko vinkkejä mitä kannattais lootalle tehdä, perus huollon lisäksi?
__________________
M.O.C TemmiTiimi |
|
#4
|
||||
|
||||
|
Jotai pientä taas tusailtu ja suuniteltu.
Motonetin hinnat alkaen akselipukkeja täyty himppu tuunailla notta saadaan akselit oikeeseen korkoon. Pajeron taka akselia ruettii sheivailee, jarrut menee vaihtoon, jotain kevyempää tilalle. Melkonen kokoero pajeron 9" vs toyota 8". Etuakseliksi hdj:n akseli. Lj:n takamurikalla notta saadaan raidetanko suojaan murikan yläpuolelle. Jonkuulai eroa noilla lj vs hdj murroksillakin.
__________________
M.O.C TemmiTiimi |
|
#5
|
||||
|
||||
|
Tuas jottai tusailtu.
Akseleista siivoiltii loput korvakkeiden jämät ja saumat pojes. Etuakselia kerettii jonkuumatkaa siivoilee ni huomattii et on 2.5cm vino/kiero toi putki. Notta uutta hdj:n putkea ettimää. Maljaan askartelin lisää pultteja yläpuoliselle kääntövarrelle. Eiköhän noilla rupee kestämää.
__________________
M.O.C TemmiTiimi |
|
#6
|
||||
|
||||
|
myytkö tuon bj silmälasin seinältä??
__________________
.salon seudun OFF ROAD Ry. pari Toyotaa |
|
#7
|
||||
|
||||
|
Oma bj myyty ni toi vähän niiku muistoesine mut ainahan siitä tarjota saa? 😉
Mutta asiaan. Akseli jumppaa tehty vielä lisää, pajeron akseli hylättiin lukon toiminta rupes arveluttamaa liikaa. Kytkentäpaine pajerossa lukolle 0,5bar.palautus jousi lukolla todella onneton. Nurkista löyty uudemman hiluxin lukollinen akseli joka palasiks ja tutkailemaa sen lukkoa ym. Toyotan sähkölukko muutetaan paineilmalle ni saadaan lukko ajettua paineella pääle ja pois. Vetoakselit yllätyksenä paksummat ku pajerossa ja välitys paksulla lautaspyörällä. Akselin leveyskin sattuu paremmin hdj:n akselin kanssa. Hilux 1600mm. Hdj 1590mm. Sitten jigiä tekemään akseleille ja rungolle. Helpottaa tulivarsien ym asemointia huomattavasti ku akselit ja runko pysyy mitassaa kokoajan.
__________________
M.O.C TemmiTiimi |
![]() |
| Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
Samanlaisia viestiketjuja
|
||||
| Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
| Viimeisin hankintasi 2019 | AVRO | Chit-Chat | 210 | 23.12.2019 05:31 |
| Eurotrial 2019 Suomi (9-11.8.2019) | sirP | Tapahtumat | 76 | 17.08.2019 18:20 |
| OFFROAD KILPAILUKALENTERI 2019 | Byrocrat | Tapahtumat | 6 | 06.06.2019 20:28 |
| Eurotrial 2019 Promodi projekti | MBJ750 | Maasturiprojektit | 26 | 24.04.2019 13:59 |
| Whatever Off-road kausi 2019 | Juuti | Chit-Chat | 0 | 05.12.2018 11:33 |