![]() |
![]() |
|
Maasturiprojektit Osio on tarkoitettu etenkin pidempiaikaisten projektien seuraamiseen. Tämä on oikea paikka oman auton esittelyyn. |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
|||
|
|||
![]() Juu jää originaalit kiinnikkeet runkoon ja originaalitukivarsilla tulee, akseleihin teen vain uudet kiinnikkeet. Taka-akseli näytti äkkiseltään onnistuvan ilman korin korvakoiden siirtoa, etuakselia on ollut vielä hankala mittoa ennen kuin saa akseliputken muokattua. Kiitoksia vinkeistä, pidetään mielessä ![]()
__________________
w460 om606 |
#2
|
|||
|
|||
![]()
Juuri sain puhelun koskien noita akseleita.
Sen saa purettua siitä saumasta. |
#3
|
|||
|
|||
![]()
Tässä on oltu yhteydessä suuntaan jos toiseenkin, ja kiitos siitä alan harrastajille. Muuan Unimogin entisöijä ilmoitti, että lekaa ja kiilaa laippaliitokselle niin johan irtoaa. No kävin Motonetistä varsin työkalut urakkaan kun ei lyijykynää kummempaa sattunut olemaan käsillä. Viisi esinettä investoin ja yhtä tarvittiin,kuka arvaa mitä näistä...
Ja muutaman määrätietoisen väkivallanteon jälkeen eteen paljastui seuraavaa Nyt akseliputken pituus on enää 80cm ja sorviaikaa laippojen irrotukseen on varailtu loppuviikolle. Ohjausakseli sai uuden alapään nivelen ja näin ollen kokonaisen akselin ostolta vältyttiin. Rahallinen säästö HUOMATTAVA...
__________________
w460 om606 |
#4
|
||||
|
||||
![]()
Niinkö nuo nyt pulttautus ylösalasin takasin kun vaan laittais ???
__________________
- Levannon We(l)ho - |
#5
|
|||
|
|||
![]()
Kyllähän ne pulttautuis, laippa näyttäisi olevan täysin symmetrinen... Mutta aika pieni mahdollisuus, että sattuisi caster + pinionin lähtö oikeaan kulmaan toisiinsa nähden jos kääntää 180 astetta.
Alunperin jakiksen etukardaanin lähtö osoittaa hieman ylöspäin vaakatasosta ja niin myös etupinionin laippa. Toisaalta, jos caster ja kardaanin lähtö käännetyllä laipalla olisi toisiinsa nähden 90 asteen kulmassa, ja laittaisinkin saman verran pinionin lähtöön alaspäin kulmaa kuin jakiksessa ylöspäin. Siitähän tulisi sopivasti positiivista casteria. Tämä vaatii vielä hieman mietintää...
__________________
w460 om606 |
#6
|
|||
|
|||
![]()
Akseliputki katkaistiin ja tehtiin molempiin päihin keskittävät soviteholkit, näin pituuskin säilyi samana. Nyt on helppo asennuksen yhteydessä säätää casteri kohdilleen ja ajella sauma päälle.
Kardaanit olisi oikeassa mitassa, niiden puolesta pääsee kasailemaan eteenpäin. Yksi ristinivel oli parhaat päivät nähnyt ja se vaihdettiin samalla.
__________________
w460 om606 |
#7
|
||||
|
||||
![]()
Nättiä, niin nättiä 👍🏻
😎==*==😎
__________________
- Levannon We(l)ho - |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Myyty Unimog | hex | O/M/V Ajoneuvot | 0 | 23.04.2015 18:03 |
Myydään Unimog ja MB moottorien varaosaluetteloita sekä Unimog käyttöohjekirjoja | elegance1972 | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 1 | 09.04.2014 20:14 |
Unimog | Ex_inkkari | Chit-Chat | 1 | 07.09.2013 22:53 |
Unimog | pekkasforest | Tekniikka & Jutustelu | 17 | 21.09.2009 18:52 |
O: Unimog | O/M/V Ajoneuvot | 1 | 07.06.2006 21:11 |