![]() |
|
|
|||||||
| Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
|
|
#1
|
||||
|
||||
|
Lainaus:
Ja meneehän se synkronoitu vaihdekin silmään vaikka sitten se jakis vaihteellakin, kun vaan aikansa jauhaa väkisin synkronointia vastaan ja saa auton sillä vähitellen liikkeelle. Vittu teillä on taas vaikeeta
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna. Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla. Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008. |
|
#2
|
|||
|
|||
|
Meillä on niin vaikeeta myöntää olleensa väärässä.
|
|
#3
|
|||
|
|||
|
Hilukiin tuossa youtuubissaan väkisin sormillaan noita vaihteita runnoo, pientä rajaa demonstraatioihin!
|
|
#4
|
||||
|
||||
|
Lainaus:
Lainaus:
![]() Ja ei, minulla ei todellakaan ole vaikeaa myöntää jos olen väärässä. Jotta siis kyllähän se vaihde silmään menee, fakta kuitenkin on että jos jakis on vapaalla ja auto paikallaan, niin kytkin ylhäällä päälaatikon väliakseli/ ulostulopuoli ja jakiksen sisääntulopuoli ja siihen liittyvät romut pitää saada pyörimään samaa tahtia kuin päälaatikon sisääntulo/ pääakseli. Se, saako jakiksen ollessa vapaalla kyseessä olevat romut pyörimään kepistä yhdellä sormella höyhenenvastuksella tökäten tai vähän isommalla voimalla on sitten ihan tapauskohtaista. Toyotassa näköjään menee ainakin kohtuu kevyesti. Vastaavasti jos tuon saman tekisi synkronoimattomalla, niin kuuluisi/ tuntuisi pikku krunks ja vaihde olisi silmässä.
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna. Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla. Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008. |
|
#5
|
||||
|
||||
|
No oletko väärässä vai et?
Vähä hankala kyllä sanoa, ku olet kumpaakin mieltä. Mutta jakis vapaalla, pykälä menee päälle samalla lailla, painoi kytkintä eli ei. |
|
#6
|
||||
|
||||
|
Miepä veikkaan, tai oikeastaan olen melko varma
että sivuakseli ja muutkin romut siellä laatikossa pyörii vaikkakin vaihde olisi vapaalla, siis jos jakolaatikkokin vapaalla ja tämä mahdollistaa sen että kytkin ylhäällä menee herkästi pykälä päälle
__________________
WUOKSI OFFROAD |
|
#7
|
||||
|
||||
|
Lainaus:
Lainaus:
Jos kytkin on pohjassa ja pääakseli ei pyöri, ei pyörintänopeuseroja tarvitse tasata. Vaihde ei siis mene samalla tavalla päälle, vaikka se sitten kytkin ylhäällä sattuisi kytkeytymään kevyesti. Näissä pikkuautoissa tyhjäkäynnillä homma vielä menee kytkin ylhäällä ja jakis vapaalla pääosin kivuttomasti, mutta enemmän kierroksia ja/ tai raskaammat pyörivät massat laatikoissa niin eroakin alkaa tulla. Ja joo, ette vielä jää epäselväksi: kirjoitin aiemmin väärin kun totesin ykskantaan että vaihde ei mene päälle. Kyllä se menee, koska synkrot hidastaa jakiksen ollessa vapaalla. Ja saa ne sitten jakis vaihteellakin väkisin runnottua jos,oikein yrittää. Mutta kuten myös jo todettua, ainakin sen mitä kokeilin työpaikan hiluxissa, niin eron kyllä huomaa kytkin pohjassa ja kytkin ylhäällä. Täytyy joku päivä koittaa vaikka uudella Valtran traktorilla mitä se tekee, kunhan osuu sopiva masiina kohdalle..
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna. Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla. Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008. |
|
#8
|
|||
|
|||
|
Miulla männöö Toyotassa kaikki kepin vaihteet piälle iliman kytkimen polokemista. Olipa jakis hittaalla, vappaalla tai noppeella. Niin ja moottori käymässä.
|
|
#9
|
|||
|
|||
|
Nosti kingkaapin ilmaan ja latoin vaihteen päälle ei tule vetoa kun pyörittää vasenta etupyörää niin kaikki muut renkaat pyörivät paitsi oikea etupyörä ja myös kardaanit pyörivät mutta oikean puolen vetoakseli on irti muista .
|
|
#10
|
|||
|
|||
|
Mitä ois tapahtunu jos ois sitä oikeaa rengasta pyörittäny. Onko napalukko jumissa?
|
|
#11
|
|||
|
|||
|
Lainaus:
Siis neliveto toimii, kun takaset pyörii. -> vika vaihelaatikossa taikka kytkimessä? |
![]() |
| Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
Samanlaisia viestiketjuja
|
||||
| Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
| Punto ei käy,ei käsitä VIKA LÖYTYI,UUSI VIKA? | kersantti | Tekniikka & Jutustelu | 40 | 20.04.2012 14:34 |
| Ostetaan Suzuki sj410 -83:een kytkin,vaihdelaatikko,kone | Mika28 | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 3 | 20.09.2011 15:58 |
| patrollin outo kytkin vika | mikkoimp | Tekniikka & Jutustelu | 8 | 13.07.2007 15:59 |
| Jäin tien laitaan,kytkin vai vaihdelaatikko?Hinaus | Bruno | Tekniikka & Jutustelu | 4 | 22.05.2007 07:54 |
| KJ-Jeepin vaihdelaatikko/kytkin ongelmia? | KJ-Wilho97 | Tekniikka & Jutustelu | 0 | 23.11.2005 12:41 |