https://www.ebay.com/itm/2-Din-Andro...72.m2749.l2649 tuossa linkki tuotteeseen minkä minä tilasin.
https://www.ebay.de/itm/352509654928?ul_noapp=true Tuossa linkki tuotteeseen minkä broidi tilas. Tuo tulee sitten saksan kielisenä oletuksena. Mut tuossa tulee kohtuu hyvän oloinen peruutuskamera mukana. Toimitusajoissa on myös hieman eroa. Koska mun tilaaman radion toimitusaika on alustavasti n.2vk briteistä niin broidin laite tuli alle viikossa saksasta.
Itseasiassa tuo broidin soitin on saman valmistajan. Hieman eri mallinen paneeli vaan. Kumpikin on Pumpkinin tekemiä. Sillä erolla, että tuo meikäläisen tilaama tukee max.64gb lisämuisteja ja broidin tilaama tukee 128gb muisteja.
https://www.autopumpkin.com/ Tuossa linkki siihen valmistajalle. Sieltä ehkä saa jopa firmiksiä noihin laitteisiin. En tie millainen homma tuohon olisi vaihtaa se käyttis tuoreemmaksi? Speksit ainakin pitäisi olla sellaiset, että potkua riittäisi android 9 pyörittämiseen.
Laite myös kertoo tiedoissaan siellä olevan 8-ydin prossa, 4gb muistia ja 32gb levytilaa. Lisäksi tuossa on muuten huomattavasti enemmän levytilaa vakiona kuin tuossa halpis laitteessa missä oli 16gb muisti. Siinä oli vain 3gb jäljellä muistia. Se 13gb oli jotain tehdas asennettua shittiä. Kun taas tässä 32gb versiossa siellä oli vain n.6gb tehdas asennettua shittiä. Mm. Torquen täysi versio kuuluu vakiopakettiin. Toistaiseksi ihan tyytyväinen. Sen huomasi tuossa viikonloppuna, että kun pyöritteli nettiradioo ja Here hoiti navigointia niin Heren äänet vähän lagitteli. Kyllä niistä selvää sai, mutta sellaista pientä pätkimistä. Tätä ei esiintynyt Google Mapsin kanssa, eikä Wazen kanssa. Viekö tuo Here sitten enemmän prosessorin tehoja? Here myös käynnistyy pidempään kuin Maps tai Waze. Mut Hereen saa helposti offline kartat käyttöön jos ei jaksa omasta luurista availla nettiä.
Syystä tai toisesta tuo ei muuten suostu yhdistämään mun vanhaan bluetooth obd2 lukijaan. Ongelma on ilmeisesti siinä kun tuolla yhdistää bluetooth laitteeseen niin luuri ainakin kysyy tuon radion koodia. Sitä koodia ei saa pois siitä, mutta koodin voi itse toki määrittää. Veikkaan tuon olevan ongelma tuolle bluetooth lukijalle, koska eihän siinä mitään voi kirjoitella.
Peruutuskameran asentelin myös toimintaan lauantaina. Se ottaa peruutusvalolta virtansa ja maansa. Tässä muuten suosittelen tälläisiä kiinalaisia rosvoliittimiä.
https://www.ebay.com/itm/50pcs-Quick...wAAOSwXitb6rR8 Aivan pirun päteviä. Jos ryöstäjää ei tarvi niin ottaa vaan tuo liittimen irti siitä ja jos sitä tarvii niin tökkää tuon liittimen takas siihen. Mm. Lisävalojen parkit saa aina tuolla hienosti päälle ja pois kun ottaa tuon liittimen irti tai kiinni.
Itse kamerahan on tälläinen
Kameran videopiuhan mukana muuten pitää sitten syöttää virtaa radiolle. Jotta radio tajuaa kytkeä peruutuskameran näkymän päälle. Tuo tapahtuu melkein heti kun pakki on vaan päällä. Radiosta saa valita hiljeneekö radio kokonaan peruutuksen ajaksi tai hiljennetäänkö sitä tietyn verran. Asteikon saa itse valita. Oletuksena ääni lähtee kokonaan pois. Laitoin asetuksen päälle, ettei se hiljene yhtään. Tuossa kamerassa on mukana se täysin typerä peruutusruudukko. En ole sille keksinyt mitään käyttöä. Radiosta saa vielä erikseen peruutusruudukon käyttöön jos sellaista haluaa. Silloin siinä on kaksi ruudukkoa päällekkäin.
Katsotaan miten tuo dvr-ominaisuus sitten toimii kunhan kamera saapuu. Pähkäilin myös jos tilaisi tuon tpms-järjestelmän tuohon radioon. Siinä ilmeisesti anturit tulee venttiilinhattujen tilalle. En vaan oikein tiedä onko tuosta yhtään mitään hyötyä? Se maksaa kuitenkin n. 50e niin ei se ihan ilmainen olisi. Joku 20e tuollaisesta nyt ois voinut maksaa. Jostain pitäisi myös saada ulkolämpötila tuon radion tietoihin. Toki tähän voi käyttää nettiä ja hakea jonkun widgetin mikä kertoo ulkolämpötilan. Mut pitää katsoa jos auton joku anturi antaisi ulkolämpötilan ja sen saisi sitten jollain tapaa esitettyä tuossa. Auton omasta lämpömittarista kun on palanut taustavalo ja sitä ei ole suunniteltu vaihdettavaksi.