Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 29.12.2018, 21:37
A.I:n Avatar
A.I A.I ei ole kirjautuneena
Konkari+++
 
Rekisteröitynyt: 05.06.12
Sijainti: Salo
Viestit: 877
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Rak Näytä viesti
Luulisin että pääsääntöisesti kaikki typpitikut on vaimennuksen osalta shimmattavia.
Ruuvista toimivaa pikasäätöä en ole nähnyt, mutta en ole viimeaikoina valinoimaa selannut.

Paineella tai paremminkin kaasun määrällä säädetään korkeus(paine ajokorkeudessa juontuu ajoneuvon jousittamattomasta massasta).

Lisäksi öljyn määrällä säädetään progressiota. Öljyä lisäämällä saadaan progressiota kasvatettua kun kaasutila pienenee, ja päinvastoin.
Joo, menee opiskeluksi nuo.
Rallipuolella on helppo kun on jäykkyyssäätö iskarilla ruuvilla.

Tässähän kaikki tehdään kaasulla / öljyllä / shimmeillä. ja ilmeisesti vaatii aina typpien poispäästön ja iskarin purkamisen?

Ilmeisesti noissa voi ihan ilmaakin käyttää? tosin lämpötilanmuutoksille aika herkkä ja käytös varmaan muutenkin erilaista kuin typellä?

en kuitenkaan näe että typpikeppi olisi perinteistä coiloveria yhtään helpompi säätää, vähän vaan erilainen.

__________________
Salon seudun OFF ROAD Ry
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
coolerin asennosta 4runneri Tekniikka & Jutustelu 16 24.01.2012 19:41
bj 45:n iskareiden säätö Tekniikka & Jutustelu 0 09.08.2007 08:30
HJ:n iskareiden pituus HJ60_Jussi Tekniikka & Jutustelu 3 21.01.2007 23:52
Iskareiden hankintaa jallu80 Tekniikka & Jutustelu 20 28.05.2006 12:02
Iskareiden "jatkaminen" ? Tumppi Tekniikka & Jutustelu 12 08.04.2006 20:37


Sivu luotu: 10:45 (GMT +2).