![]() |
![]() |
|
Maasturiprojektit Osio on tarkoitettu etenkin pidempiaikaisten projektien seuraamiseen. Tämä on oikea paikka oman auton esittelyyn. |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
||||
|
||||
![]() https://www.trafi.fi/filebank/a/1464...Versio_2_0.pdf Lainaus:
|
#2
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Tuossahan lukee että portaaliakselin tapauksessa sallitaan muitakin muutoksia mutta vanteella saa silti muuttaa vain 30mm alkuperäisestä. Eli jos volvon akselin raideväli on alkujaan XXXX alkuperäisillä vanteilla niin siitä saa muuttaa +/-30mm suuntaan tai toiseen. Eli jos volvon akseli kasvattaa alkuperäistä raideväliä 130mm niin sen saa vielä vanteella passattua, mutta ei enempää. Näinhän olit näköjään itsekin todennut. Tavan suoralle akselille ei tälläistä mahdollisuutta noissa ohjeissa ole vaan se on sen 100mm ja se mitataan kiinnityspinnasta kiinnityspintaan. Aloittajan akselihan ei vastaa mitään alkuperäistä akselia vaan on valmistuessaan ns. omavalmiste. Mikäli mikään ei estä käyttämästä omavalmiste akselia niin senhän voi passata vanteella kuinka haluaa, koska ei ole olemassa kyseiselle akselille alkuperäistä vannetta ![]() "g) tehdasvalmisteisella osalla kyseiseen tarkoitukseen valmistettua, tieliikenteeseen tarkoitettua osaa, jonka valmistajalla voidaan katsoa olevan kyseisen tyyppisen osan valmistamiseen riittävä asiantuntemus ja kokemus." Eikös tuon nojalla saa riittävillä todisteilla tehdä itse mitä vain. Tukivarsia, akseleita, apurunkoja jne.? Vanteen saa omalle akselille valkata haluamansa koska olet akselin valmistaja ja näin ollen voit ilmoittaa alkuperäisen vanteen offsetin ja akselin raidevälin. Vasta tuosta tulee se +/-30mm.? Viimeksi muokannut Hcet : 12.12.2018 09:48 |
#3
|
|||
|
|||
![]()
Laitetaampas tännekkin lukuja, että saadaan keskustelua.
Eli napaportaalien katsastus raideleveyden näkökulmasta Toyota LJ70:een. Vakioakselin on 1455mm leveä (laipasta laippaan). Portaaleilla akselin leveydeksi tulee 1625mm (laipasta laipaan). Eli +100mm sääntö ei riitä, vaan loput pitää pelata vanteella. Minulla on muutoskatsastettuna 33/12,5R15 renkaat. Eikös 12,5" leveä kumi vaadi 10" vanteen? Mittasin autosta etuakselin leveydeksi vanteesta vanteeseen 1800mm. Vakioakseli 10" ET-44 vanteella on laskennallisesti 1797mm leveä (vanteen reunasta reunaan). Akseli portaaleilla ja 8"ET+20 vanteella on 1788mm leveä (vanteen reunasta reunaan). Vai rajoittaako ET:n muutosta se 30mm sääntö? 8"ET+15 kyllä riittää, jos sitä saa käyttää.... Elämme jännittäviä aikoja |
#4
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
|
#5
|
||||
|
||||
![]()
1415 mm on laipasta laippaan, raideleveys -20 vanteilla tuon 1455 mm.
Lainaus:
|
#6
|
|||
|
|||
![]()
Tässäpä viimeisimmät versiot kotelon kansi- ja pohjaosasta 3D pdf:nä.
|
#7
|
|||
|
|||
![]()
Onks tässä joku juttu mitä en ymmärrä vai enkö osaa vaan avata liitettä. Kun ei vaan näy
![]() |
#8
|
||||
|
||||
![]()
tyhjä valkonen ruutu vain aukesi..
__________________
Valitsemaanne aivosoluun ei juuri nyt saada yhteyttä, olkaa hyvä ja yrittäkää myöhemmin uudelleen. |