![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
|||
|
|||
![]() kvg sj410 heater cleaning itse aikoinaan putsasin tekemällä reiän kylkeen ja imuroin sitäkautta. vaikutus oli todella dramaattinen. itse tein reiän kuumennetulla katkoteräveitsellä.
|
#2
|
||||
|
||||
![]()
Tässä pari kuvaa oman projektini kojelaudasta ja lämmityslaitteesta. Ensin kojelauta takaisinkoontivaiheessa...
... ja sen jälkeen purkuvaiheessa pelkkä lämmityslaite paikoillaan... Eli aika paljon joutuu kojelautaa purkaamaan, jos haluaa kaikki ilman reitit putsata ilman reijän tekoa kennokoteloon. Tässä vielä lämppärin räjäytyskuva...
__________________
>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>> ---- MutantRhino by www.SirRai.com ---- >>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>> Kaikki mikä kannattaa tehdä kannattaa tehdä hyvin - mutta vasta huomenna... Viimeksi muokannut ruxu : 09.12.2018 18:59 |
#3
|
|||
|
|||
![]()
On näköjään niin kova homma, että ei näin kaamosaikaan, kun autolla on viikottaista käyttöä kannata ryhtyä. Katsotaan, kun kevätaurinko alkaa lämmittää. Ei ole pikku juttu, mutta olisi kova sana saada auto lämpimäksi.
|
#4
|
||||
|
||||
![]()
Verrattuna nykyautoihin toi kojelauta kaikkine osineen purkautuu aika loogisesti ja sulavasti.
__________________
Tumpula Racing Team |
#5
|
||||
|
||||
![]()
Lähdetääs nyt siitä, että koko kojelaudan purkaminen lämpöisen puhalluksen saamiseksi on hullun hommaa.
Työkaluiksi tarvit paineilmaa, mattopuukon, kaasupolttimen, imurin, mutka pätkän n.25mm halkaisijaista letkua ja ilmastointiteippirullan (gorilla teippi on parasta). 1. Irroita kaasupolkimen yläpuolelta kotelon kyljestä ylöspäin lähtevä putki (neliskanttinen liitäntä) 2. Kuumenna kaasupolttimella mattopuukonterän päätä riittävän kuumaksi, että sillä saa leikattua muovi kotelon kylkeä 3. Leikkaa tässä videossa näkyvän tussiympyrän kohdalta ja vähän ylempääkin sopiva pala muovia pois kuumalla terällä https://www.youtube.com/watch?v=N_YVZmzo6L8 4. kuumenna terää riittävän usein, se jäähtyy nopeasti. 5. Ihmettele reijän takaa löytyvää tavaran määrää, ota siitä kuva. 6. Teippaa pätkä letkua imuriin kiinni ja ala imuroimaan kennon yläpuolta tyhjäksi. Puhalla samalla alapuolelta kennoon saadakseni kaiken pois. 7. Lopuksi teippaa reikä umpeen. Tulevina syksyinä voi toistaa käsittelyn ja vaihtaa teipit. Tähän menee arviolta 30-45min ja voit nauttia taas lämpöisestä Suzukistasi. Pelkkä mattopuukonterä lukkopihdeissä on myös toimiva ratkaisu. Ole kuitenkin varovainen liekin kanssa auton sisällä puuhastellessa. Tässä yksi topicci aiheesta http://www.suzukiclubuk.co.uk/how-to...your-sj-heater Itse en henk koht suosittele tuota rasiaporaa /puuporaa reijän tekemiseen, turhan suuri riski kennon vahingoittumiselle. Samasta syystä käytän tuota kumiletkun pätkää jossa 45-90 asteen mutka imurissa kiinni, ettei kennon rivat lyttäänny ja pääsee kennon reunoistakin imemään. Toki jos pelkää kuuman puukon terän aiheuttavan ongelmia, voi poraamistakin kokeilla. |
#6
|
|||
|
|||
![]()
Mä oon vaan työntäny imurin letkun em. reikään ja sen jälkeen kärjestä mutkalle väännetyllä paineilmapillillä(alunperin syylärinpuhdistukseen) töhötelly alapuolelta kunnes tavara on löytänyt tiensä imuriin.
__________________
www.OFFROADOULU.com |
#7
|
||||
|
||||
![]()
Toimii toki tuo pelkkä imurointikin ja auttaa paljon tilanteeseen mutta ei imurilla kennoa saa kunnolla putsattua.
__________________
Tumpula Racing Team Viimeksi muokannut Heguli : 10.12.2018 19:53 |
![]() |
Luokat |
sisätilan lisälämmitys, sj410, suzuki |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Myyty Suzuki sj410 | Jarnosormunen | O/M/V Ajoneuvot | 5 | 15.03.2016 08:34 |
Myyty Suzuki sj410 | tomppa87 | O/M/V Ajoneuvot | 3 | 10.04.2014 05:17 |
Myyty Suzuki sj410 | jarppi911 | O/M/V Ajoneuvot | 2 | 10.11.2013 18:24 |
Myyty Suzuki SJ410 -85 | LaaLaa | O/M/V Ajoneuvot | 1 | 29.03.2010 22:24 |
[b]M: Suzuki sj410[/b] | O/M/V Ajoneuvot | 1 | 30.08.2006 19:48 |