Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 16.11.2018, 22:01
Ippe69 Ippe69 ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 28.10.07
Sijainti: Muonio
Viestit: 1.080
Perusasetus

Pelkkä 602 konehan ei tuota hommaa ratkaise, vaan pitää sähköt siirtää myös että se säädin toimii.

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 16.11.2018, 22:30
pee:n Avatar
pee pee ei ole kirjautuneena
Moderator
 
Rekisteröitynyt: 21.02.04
Sijainti: Mäntsälä P
Viestit: 12.912
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Ippe69 Näytä viesti
Pelkkä 602 konehan ei tuota hommaa ratkaise, vaan pitää sähköt siirtää myös että se säädin toimii.

Toki.

Viittasinkin tällä lähinnä laatikko asiaan.

Saahan tyhjäkäynnin automaattisen (sähköisen tai alipaine/lämpöohjattuna ilman sähköä) tasauksen rakennettua toki myös mihin vaan, vaatii vain hiukan perehtymistä, muttei rakettitieteen tuntemusta.
__________________
- Levannon We(l)ho -
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 17.11.2018, 10:49
Mika_T Mika_T ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 13.11.07
Sijainti: N/A
Viestit: 1.776
Perusasetus

Ei kai tuota 617A koneen ikivanhaa MW-pumppua kannata laittaa yhtään mihinkään. Uudemman vaparin pumppuun suuremmat elementit ja tehdä ahdonalainen säätö siihen sammutinvipuun.
vielä kun metsästää aihioksi sellaisen pumpun jossa on alipaineella säätyvä kylmäkäynnin säädin niin sekin on helppo kytkeä toimimaan oikein. OM60x koneesta vaan se lämpötilan mukaan toimina alipainekytkin kanteen ja menoksi.

Se olis sitä nykyaikaa

Viimeksi muokannut Mika_T : 17.11.2018 10:52
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 17.11.2018, 12:54
Ippe69 Ippe69 ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 28.10.07
Sijainti: Muonio
Viestit: 1.080
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Mika_T Näytä viesti
vielä kun metsästää aihioksi sellaisen pumpun jossa on alipaineella säätyvä kylmäkäynnin säädin niin sekin on helppo kytkeä toimimaan oikein.
Se olis sitä nykyaikaa
Onko sellaista ollu 617 koneessa? En ite ainakaan ole koskaan törmännyt, mutta onhan niitä versioita aika paljon.
Minusta MW-pumppu on ollu ihan hyvin toimiva vakiokuntoisena, toki jos kunnolla virittämään alkaa niin sitte se uudempi vaparin pumppu. Sellaisen olen teettänytkin omaan 617:aan, mutta savutuksen esto vaatii vielä vähän muokkausta. Hintaa sille kuitenki tulee, ei ehkä kannata, jos tavoitteena on saada vain vähän vakiota enemmän tehoa.
Yhtä toista autoa varten olen juuri yrittänyt perehtyä MW-pumpun säätämiseen, ensiviikolla luultavasti voin kertoa siitä kokemuksia.
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 17.11.2018, 13:49
Mika_T Mika_T ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 13.11.07
Sijainti: N/A
Viestit: 1.776
Perusasetus

Jäin tosiaan itsekkin miettimään että onkohan 617:ssa moista ollutkaan.

Jos ei sitten ota Om60x M-pumpusta sitä säädintä siihen tyhjäkäynnin hienosäätöruuvin tilalle. Siinähän se on noissa OM60x koneissakin.

Viimeksi muokannut Mika_T : 17.11.2018 13:52
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 24.11.2018, 21:00
Ippe69 Ippe69 ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 28.10.07
Sijainti: Muonio
Viestit: 1.080
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Ippe69 Näytä viesti
Yhtä toista autoa varten olen juuri yrittänyt perehtyä MW-pumpun säätämiseen, ensiviikolla luultavasti voin kertoa siitä kokemuksia.
Yritettiin saada soppaa lisää pumpusta, mutta aika heikoin tuloksin. Pari kierrosta syöttöruuvi meni kiinnipäin, sitten meni jäykäksi enkä uskaltanut enempää vääntää. Tyhjäkäyntiin ei ollu mitään vaikutusta, eikä savua tullu kaasuttaessa. Koeajolla kuski meinasi, että hiukan olis veto parantunut. Vähäiseksi kuitenki jäi vaikutus. Ei joko osattu, tai siitä oli jo otettu kaikki mitä irti lähtee. Vaparin pumppukin olis hyllyssä, jota vois testata jos jossain välissä olis aikaa.
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 02.12.2018, 19:25
pee:n Avatar
pee pee ei ole kirjautuneena
Moderator
 
Rekisteröitynyt: 21.02.04
Sijainti: Mäntsälä P
Viestit: 12.912
Perusasetus

Viittiskö joku mitata vakion W460 tai 463 korkeuden maasta katon tippakourun reunaan, tai jos on korotusten määrä tiedossa niin niiden kanssa mutta kertoen speksit jotta saadaan netto.

Tänks !
__________________
- Levannon We(l)ho -
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 02.12.2018, 19:27
vuorimies:n Avatar
vuorimies vuorimies ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+++
 
Rekisteröitynyt: 18.04.15
Sijainti: Pieksämäki, Finland
Viestit: 405
Perusasetus

Ootappa hetki..
__________________
@merc80s_benz
Vastaa lainaten
  #9  
Vanha 02.12.2018, 19:44
vuorimies:n Avatar
vuorimies vuorimies ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+++
 
Rekisteröitynyt: 18.04.15
Sijainti: Pieksämäki, Finland
Viestit: 405
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja pee Näytä viesti
Viittiskö joku mitata vakion W460 tai 463 korkeuden maasta katon tippakourun reunaan, tai jos on korotusten määrä tiedossa niin niiden kanssa mutta kertoen speksit jotta saadaan netto.

Tänks !
Elikkäs tarkka 1875mm listan yläreunaan ja renkaat 255/85R16
__________________
@merc80s_benz
Vastaa lainaten
  #10  
Vanha 05.12.2018, 00:24
ilkkka ilkkka ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 13.04.16
Sijainti: Helsinki
Viestit: 83
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Ippe69 Näytä viesti
Yritettiin saada soppaa lisää pumpusta, mutta aika heikoin tuloksin. Pari kierrosta syöttöruuvi meni kiinnipäin, sitten meni jäykäksi enkä uskaltanut enempää vääntää. Tyhjäkäyntiin ei ollu mitään vaikutusta, eikä savua tullu kaasuttaessa. Koeajolla kuski meinasi, että hiukan olis veto parantunut.
Tämä mopo-Gee on siis minun. Tilanne tämä: vapari 617:n tilalle tuli turbo-617a, turbo tuli 603:sta ja välijäähdytin pökötin 207 gt:stä. Gee tuntui tehokkaammalta, muttei merkittävästi. Kävin penkissä ja lukema oli 110hv. Ruuvattiin syöttö pumpusta täpölle ja kävin uudelleen penkissä. Nyt lukema oli 101hv.

Nyt siis ideoita mistä moinen laiskuus voisi johtua.. pumppu, suuttimet? Molemmat? Käyttöauto kyseessä eli "taloudellisuus" ja kestävyys pääasia..tavoite siellä maks 150hv.
Vastaa lainaten
  #11  
Vanha 05.12.2018, 10:19
gmese gmese ei ole kirjautuneena
Aloittelija
 
Rekisteröitynyt: 27.03.13
Sijainti: tasavalta
Viestit: 15
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Ippe69 Näytä viesti
Yritettiin saada soppaa lisää pumpusta, mutta aika heikoin tuloksin. Pari kierrosta syöttöruuvi meni kiinnipäin, sitten meni jäykäksi enkä uskaltanut enempää vääntää. Tyhjäkäyntiin ei ollu mitään vaikutusta, eikä savua tullu kaasuttaessa. Koeajolla kuski meinasi, että hiukan olis veto parantunut. Vähäiseksi kuitenki jäi vaikutus. Ei joko osattu, tai siitä oli jo otettu kaikki mitä irti lähtee. Vaparin pumppukin olis hyllyssä, jota vois testata jos jossain välissä olis aikaa.
Kirjoitus- tai ajatusvirhe?
Vastaa lainaten
  #12  
Vanha 05.12.2018, 12:40
ilkkka ilkkka ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 13.04.16
Sijainti: Helsinki
Viestit: 83
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja gmese Näytä viesti
Kirjoitus- tai ajatusvirhe?
Tämän ohjeen mukaan mentiin. Full Load - clockwise to increase fuel.
Liitetiedostot
Click image for larger version

Name:	WEVhzrU.jpg‎
Views:	482
Size:	75,5 Kt
ID:	88673  
Vastaa lainaten
  #13  
Vanha 17.11.2018, 17:15
Tapsala Tapsala ei ole kirjautuneena
Konkari+
 
Rekisteröitynyt: 08.12.08
Sijainti: Tampere
Viestit: 648
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Mika_T Näytä viesti
Uudemman vaparin pumppuun suuremmat elementit ja tehdä ahdonalainen säätö siihen sammutinvipuun.
vielä kun metsästää aihioksi sellaisen pumpun jossa on alipaineella säätyvä kylmäkäynnin säädin niin sekin on helppo kytkeä toimimaan oikein. OM60x koneesta vaan se lämpötilan mukaan toimina alipainekytkin kanteen ja menoksi.
Monesta lähteestä olen lukenut tästä "uudemman mallisesta vaparin pumpusta", mutta missään en ole nähnyt mainittavan moottorityyppiä, osanumeroa tai vuosimallia, missä näitä on alunperin käyetty..
__________________
-MMC-
Vastaa lainaten
  #14  
Vanha 17.11.2018, 19:13
Mika_T Mika_T ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 13.11.07
Sijainti: N/A
Viestit: 1.776
Perusasetus

Ei mullakaan faktaa tästä ole mutta oisko se pumppu päivittynyt samalla kun OM61x koneissa nousi teho muutaman hevosen syyskuussa -79

Tai siis päivittyihän se kun jäi ne alipainesäätöiset värkit pois, mutta en tiedä oliko tuo viimeisin pumppupäivitys.

Viimeksi muokannut Mika_T : 17.11.2018 19:16
Vastaa lainaten
  #15  
Vanha 17.11.2018, 23:48
Ippe69 Ippe69 ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 28.10.07
Sijainti: Muonio
Viestit: 1.080
Perusasetus

En tiedä koska on tullu käyttöön, mutta niitä on ollu useammassa korimallissa. Veikkaan, että sulla on sellainen koneessa, kun se on Gee, eli -79 tai uudempi. Sen tunnistaa elementtien kohdalla olevasta luukusta. Säätämiseen löytyy ohjeita hyvin suomeksikin.

Edit. Jos kuitenki haluaa käyttää pumpun pajalla, mutta ei halua maksaa 7mm elementeistä, niin väyrysen sähköpumpuissa on 6milliset joita saa edullisesti, esim. multa.

Viimeksi muokannut Ippe69 : 17.11.2018 23:51
Vastaa lainaten
Vastaus

Luokat
mercedes, mersu


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Räjäytyskuvia mersusta Larha Tekniikka & Jutustelu 12 23.06.2015 07:30
Huomio!!! Kaikki metsästystä/ammuntaa harrastavat offroad miehet ja naiset!!!! TOPPAHOUSU Chit-Chat 87 26.11.2008 14:00
Mersusta loppuu joustot! Larha Tekniikka & Jutustelu 13 26.02.2008 20:41
Mersusta huoltoauto MakeH Tekniikka & Jutustelu 2 13.04.2006 17:24
Mersusta Masi Tekniikka & Jutustelu 0 23.11.2005 18:07


Sivu luotu: 09:26 (GMT +2).