![]() |
![]() |
|
Maasturiprojektit Osio on tarkoitettu etenkin pidempiaikaisten projektien seuraamiseen. Tämä on oikea paikka oman auton esittelyyn. |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
|||
|
|||
![]() [QUOTE=pillimehu;1395082] Lainaus:
|
#2
|
|||
|
|||
![]()
Jotain näperretty, lähinnä pieniä juttuja mitkä vie aikaa muttei mitään valmista tunnu näkyvän.
Akkutelineen joutui suolistamaan samalla kun kone vaihtui. Paikkaa piti siirtää rungon päältä, tulipeltiin missä se on CJ7:kin kiinni. Kytkinhän piti samalla muuttaa öljyllä voimaa siirtäväksi. Vähän alkaa tuolla puolella olla ahdasta... Ainut orjasylkky mikä sopi paikalleen oli tommoinen kisainen vetävä sylinteri. Kiinnitys piti askarrella laatikon ulosoton luukkuun. Pillimehu ei sitten kommentoi tyttömäistä väriä! ![]() Kardaanitkin sopi kivasti paikalleen kun laatikot sattui samoille paikoille kun vanhat. Sitten tulikin episodi mistä myönsin itselleni papukaijamerkin ja oikeuden ostaa projektimopon jossain vaiheessa. Koneestahan uupuu ilmastoinnin kompura (en nyt nähnyt sitä kovinkaan pakollisena tämän tyyppisessä autossa) ja tehostajan pumppu. No tehostaja voi joskus tullakin, mutta tässä tilanteessa moniurahihna tuppasi olemaan vähän pitkä ja mahdoton pujotella ilman näitä puuttuvia pyöriviä renkuloita. Noh ennakkoon olinkin ollut fiksu ja tilannut pari ylimääräistä siivapyörää millä tämä tulisi toteuttaa. Siivapyörässä oli laakeri 17mm sisämitalla, ei ongelma ollenkaan henkilöille sorvin kanssa, no minulle pieni ongelma kun ei ollut oikein 17mm akselia saatika pulttia millä sen olin suunnitellut toteuttavani. No agressiivisen googlettelun jälkeen selvisi, että Suzuki PV:ssä on samat laakerit taka-akselilla. Ei muuta kun moposporttiin hakemaan taka-akselin holkkia. Sehän on kun nenä päähän. Tästä intoa puhkuen talliin tekemään tellinkejä mihin tuon holkin voi hitsata. Sehän tuntuisi rokkaavan. Nyt vielä hommattava lyhyempi hihna ja pitäisi toimia. Kohta voikin suunnitella koneen starttailua. Viimeksi muokannut SeppoHovi : 23.11.2018 09:00 |
#3
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
![]() ![]() ![]()
__________________
FJ40 1967 -vaasansatama- BJ40 1976 -oldMama- BJ40 1977 -afrikantähti- BJ42 1981 -rosvo- BJ75 1987 -hillbilly- |
#4
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
|
#5
|
|||
|
|||
![]()
Noh tosissaan siis tuossa edellisessä kytkinsylinterissä ei riittänyt liike, siinä siis suurempi syy päivittää se Wilwoodin versioon.
Noh samalla kun se tuli päivitettyä niin loppui tuotto pääsylinteristä. Se meni siis myös päivitykseen ja otin samalla kivan poljinpaketin Wilwoodina sekin. Takapuskuri meni samalla myös päivitykseen. Palkki ja rälläkkä on tutut työkalut tähän hommaan. Tässä kun on talvi päässyt yllättämään avoautoilijan niin piti sitten viimeistellä nuo ovet valmiiksi. Nyt voi surutta painaa pakkasessa ja viimassa. Menin tuon CJ3B myymään niin nyt mahtuu pyöriäkin paremmin talliin. ![]() |
#6
|
|||
|
|||
![]()
Jousijumpan jälkeen ollut vähän hiljaista. Kesää odoteltu ja pmuutaman kerran käyty testailemassa uutta konetta ja laatikkoa. Pienoisia lämpöongelmia havaittu, mutta tutkitaan lisää mistä johtuu.
Tuossa alkoi vähän pää jäätymään taisi olla -20 kuitenkin ulkona asteita. Sekoitetaan mukaan tämmöinen kärryprojekti Ollut pitempään ajatuksena tehdä tommoinen ns. expedition traileri kattoteltalla. Pohjaksi uumoilin Willys mbt kärryä, mutta niiden harvinaisuus ja hinnakkuus kun oli selvitetty niistä luovuttiin. Löysin kuitenkin mbt akselin ja jouset, tai oikeestaan Jeeper löysi. Ei muuta kun intopiukeana hakemaan akselia Mikkelistä, Pillumehu, huomaa heterolla tavalla miehekäs lippis. ![]() Akselin putsailu, putku ja maalaus. Jarrut laitoin tyhjänä sisään, tässä kärryssä riittää kiilat seisontajarruksi. Kärryn rengastus olikin jo päätetty, tärkeimmät asiat ensin. No juu renkaat lainattiin CJ5, mutta samanmoiset lähti tilaukseen. Kärrynhän ei tarvitse iso olla, eli tuolla mitalla mennään. Juu ei ole tukkikärryn pienoismalli vaikka tässä siltä näyttääkin. Sitten ilmoitettiinkin, että renkaat valmiit. Nyt tuli oikein KM3 mutikat. Vähän helmiä sioille tuossa kärryssä, mutta on kuulemma hyvät. Lisää putkea, vielä saa ainakin kolmannen putkenhakukeikan tehdä. Kaasujousi helpottamaan kannen nostoa. Saapi nähä jaksaako pitää auki kun teltta katolla... Ledvalot oli jäänyt yli edellisistä projekteistä ja ihmeen kaupalla ne asettui kivasti tuohon kärryn perään. Tuossahan tuo kaksi viikkoa on hurahtanut kun akselin haettiin. Nyt ollaan tässä vaiheessa. Muut pellit tilailin valmiiksi leikattuna ja kyljet pokattuna noihin kahteen 45 asteiseen kulmaan. Ne kun saapuu niin voipi alkaa miettiä ruosteenestohommia. |
#7
|
||||
|
||||
![]()
...
![]() ![]() ![]() ![]()
__________________
FJ40 1967 -vaasansatama- BJ40 1976 -oldMama- BJ40 1977 -afrikantähti- BJ42 1981 -rosvo- BJ75 1987 -hillbilly- |
#8
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
__________________
If idiots could fly, internet would be an airport. Viimeksi muokannut Uazmies : 22.11.2019 01:44 Perustelu: Selkeyttä vastaukseen |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Ostetaan cj5/willys osia | arzi198 | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 5 | 21.10.2013 17:30 |
Willys cj5 1955 kaasari | Arska66 | Tekniikka & Jutustelu | 1 | 30.08.2011 10:49 |
Jeep Willys -57 | Rekisteröimätön | Tekniikka & Jutustelu | 2 | 01.01.2010 19:38 |
Ostetaan -57 willys jeepin osia | timppat | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 0 | 04.01.2009 21:03 |
Ostetaan -57 willys jeepin osia | timppat | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 0 | 09.11.2008 19:04 |