Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Maasturiprojektit
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Maasturiprojektit Osio on tarkoitettu etenkin pidempiaikaisten projektien seuraamiseen. Tämä on oikea paikka oman auton esittelyyn.

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 29.10.2018, 15:56
pillimehu:n Avatar
pillimehu pillimehu ei ole kirjautuneena
Konkari+
 
Rekisteröitynyt: 28.11.17
Sijainti: kaenuu
Viestit: 608
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja SeppoHovi Näytä viesti
Laatikko helpoin tiputtaa on nostamalla kevyttä autoa.


...ensisilmäyksellä luulin että willy's levitoi loisteputken varassa!...mutta sitten hokasin gloryholen kattogyproceissa...talja ilmeisesti kulkee lujuusluokiteltujen kattoristikoitten taite eikösjuu?

Jakiksesta kun poistaa kuulan kahden kepin välistä niin saa hitaan takavedon myös erikseen päälle. Tämä operaatio toki helppo tässä vaiheessa toteuttaa. Jakiksen kepit ei meinannut lähteä irti tai sitten mennä paikalleen oikein millään, mutta tallipullo pelasti ja laatikko kasassa. Ammulla oli pakko testata ja kaikki vaihteetkin jopa löytyi.


...olisi mielenkiintoista kuulla remontin täyttötilavuus? ...enkä suinkaan tarkoita edellisellä mitään tavanomaista jakiksen öljytilavuutta vaan tässätapauksessa asentajan sorminäppäryyden ylläpitovoitelun aiheuttamaa vajausta tallipullona toimivalle kyröläiselle


Pitää vähän useammin koettaa tätä päivitellä niin säilyy itselläkin joku jälki rakentelusta bittiavaruudessa.
hienoa työtä tässä topicissa!... ...vaikkakin jossain määrin jäin kaipaamaan viittauksia ruosteremonttiin?...mielestäni siinä on nimittäin jotain mätää mikäli maastoautoprojekti toteutetaan ilman mätää

koetappa pitää sanasi Jeeppeilyn päivitysfrekvenssin tihentämisestä...muutoinhan me vääräuskoiset saatamme erehtyä luulemaan että se on ainoastaan Toyota jossa tapahtuu jotakin (katsastusinsinöörienkehoittamaa...) kehitysevoluutiota
!

__________________
FJ40 1967 -vaasansatama-
BJ40 1976 -oldMama-
BJ40 1977 -afrikantähti-
BJ40 1979 -rusticgreen-
BJ42 1981 -rosvo-
BJ75 1987 -hillbilly-
Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 31.10.2018, 15:41
juhapih juhapih ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 03.12.08
Sijainti: ruovesi
Viestit: 141
Perusasetus

Mulla oli 50 Jeepsterissä ohjaussimpukan puolella mahdottoman hankalaa Letukan vee6:n pakosasarjan kanssa. Tuossa 60 asteisessa lohkossa pystyi vaihtamaan oikean ja vasemman sarjan paikkaa keskenään. Ja kas, tilaa tuli...
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 31.10.2018, 18:57
Tolu:n Avatar
Tolu Tolu ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+++
 
Rekisteröitynyt: 28.08.10
Sijainti: Asikkala kk
Viestit: 443
Perusasetus

Paljonko jää takakardaanille mittaa tällä yhdistelmällä? Itse mietinnän alla minkä tekniikan laittaisi omaa cj-5. Kasia ja automaattia tekisi mieli mutta pituus...
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 31.10.2018, 21:24
SeppoHovi SeppoHovi ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++
 
Rekisteröitynyt: 30.09.11
Sijainti: Jokela
Viestit: 378
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Tolu Näytä viesti
Paljonko jää takakardaanille mittaa tällä yhdistelmällä? Itse mietinnän alla minkä tekniikan laittaisi omaa cj-5. Kasia ja automaattia tekisi mieli mutta pituus...
Ei vielä oikein tiedä kun adapteri ei ole vielä saapunut. Aika samoihin paikkoihin menee kyllä kun orkkiksen kanssa. Kyllä ne kaseja noihin on tunkenut, th350 ja adapterilla oma jakis.
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 02.11.2018, 12:06
Jeep-Antti:n Avatar
Jeep-Antti Jeep-Antti ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++
 
Rekisteröitynyt: 04.09.06
Sijainti: Anjala, .
Viestit: 311
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja SeppoHovi Näytä viesti
Ei vielä oikein tiedä kun adapteri ei ole vielä saapunut. Aika samoihin paikkoihin menee kyllä kun orkkiksen kanssa. Kyllä ne kaseja noihin on tunkenut, th350 ja adapterilla oma jakis.
Tulee kyllä tosi ahdasta V8+TH350 näihin vanhempiin CJ5-malleihin. 72-eteenpäin eturunko ja etupellit pitenee ja niihin onnistuu helpommin. Mulla on tuollaisessa 57-vuoden Willyksessä jakovaihteisto omalla paikallaan(en paljoa siirtäisi just takakardaanin takia)Advancen adapterilla TH350 tomaatti ja Buickin 231cid V6. Chevyn V8 ei ole paljoa pidempi, mutta mulla on kyllä ihan kaikki tila konehuoneesta otettu käyttöön, jopa maskin puolia sisäpuolelta vähän ohenettu.
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 14.11.2018, 07:39
SeppoHovi SeppoHovi ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++
 
Rekisteröitynyt: 30.09.11
Sijainti: Jokela
Viestit: 378
Perusasetus

Pillimehulle tiedoksi nyt löytyi mätää!!! Ei nyt ihan tulitikkuaskin kokoinen läikkä missä keskellä jopa pintaruostetta!!! Noh pitää putsailla ja sutasta polyuretaania päälle.

Tullut lähinnä voimailtua ja prässäiltyä auton suhteen.

Postipate vihdoin kiikutti adapteripaketin Jokelaan. Hommahan meni taas tuttua peruskaavaa, kolmessa päivässä jenkeistä Vantaalle tulliin ja reilussa viikossa siitä Jokelaan.

Koneistuspornoa


Aikamoinen mötkäle tuo pääakseli mikä pitää vaihtaa, että saa kymmene rihlaa vaihdettua 6 rihlaan.


Noh ei muuta kuin prässäilemaan vanhasta pääakselista kaikki vaihteet, puslat ja synkrot mäkeen.


Sitten takaisinpäin uuteen akseliin.


Paketti kasassa.


Laatikko kasaan uusilla laakereilla ja adapteri kiinni.


Tällähän saa sitten tuon oman jakiksen kiinni SM465 perään.


Ei näköjään ole tarpeeksi tullut voimailtua kun ei tuo paketti noussut yksin pöydältä alas. Piti kaveri pyytää apuun nostaessa.


Matille kiitoksia tähtäysavusta laatikkoa koneeseen sovittaessa. Olisi yksin ollut aika kova säätäminen... Keppikin tulee hyvin tuohon ratin hollille.


Koko paketti meni samaan paikkaan mistä lähtikin +-10mm. Taitaa siis mennä samoilla jordaaneilla tämä vaihto.
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 14.11.2018, 16:29
pillimehu:n Avatar
pillimehu pillimehu ei ole kirjautuneena
Konkari+
 
Rekisteröitynyt: 28.11.17
Sijainti: kaenuu
Viestit: 608
Perusasetus

[QUOTE=SeppoHovi;1395048]Pillimehulle tiedoksi nyt löytyi mätää!!! Ei nyt ihan tulitikkuaskin kokoinen läikkä missä keskellä jopa pintaruostetta!!! Noh pitää putsailla ja sutasta polyuretaania päälle.
Dodii! mätähavainnon myötä alkoi SeppoHovin projektikin näyttämään pykälääuskottavammalta jopa meidän onnellisten Toyota-omistajien keskuudessa!

Aikamoinen mötkäle tuo pääakseli mikä pitää vaihtaa, että saa kymmene rihlaa vaihdettua 6 rihlaan.
Noh ei muuta kuin prässäilemaan vanhasta pääakselista kaikki vaihteet, puslat ja synkrot mäkeen.
no huhhuh! ...pelkkä ajatuskin irrallaan heiluvista hammaspyöristä nostattaa kylmäähikeä pintaan!...onneksi meillä onnellisilla Toyota -omistajilla ei ole vastaavia voimansiirrollisia haasteita koska meidän merkissähän tekniikka on tunnetusti ikuista ...voimme siis käyttää hammaspyöriin hupenevan ajan hyödyllisemmin korroosiokorjausten parissa


...tilannekuvasta voi havannoida että nyt ovat todelliset Puuha-Petet asialla...työkalusalkkuja kannettu tupaan kaksinkäsin...sekä Bahcoa että A.LeCogia

ps.lisäkreditit tyylikkäästä ruutulippu-tallinlattiasta!
__________________
FJ40 1967 -vaasansatama-
BJ40 1976 -oldMama-
BJ40 1977 -afrikantähti-
BJ40 1979 -rusticgreen-
BJ42 1981 -rosvo-
BJ75 1987 -hillbilly-
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Ostetaan cj5/willys osia arzi198 O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 5 21.10.2013 17:30
Willys cj5 1955 kaasari Arska66 Tekniikka & Jutustelu 1 30.08.2011 10:49
Jeep Willys -57 Rekisteröimätön Tekniikka & Jutustelu 2 01.01.2010 19:38
Ostetaan -57 willys jeepin osia timppat O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 0 04.01.2009 21:03
Ostetaan -57 willys jeepin osia timppat O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 0 09.11.2008 19:04


Sivu luotu: 03:08 (GMT +2).