![]() |
|
|
|||||||
| Maasturiprojektit Osio on tarkoitettu etenkin pidempiaikaisten projektien seuraamiseen. Tämä on oikea paikka oman auton esittelyyn. |
![]() |
|
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
|
|
#1
|
||||
|
||||
|
Lainaus:
![]() ![]() ![]() koetappa pitää sanasi Jeeppeilyn päivitysfrekvenssin tihentämisestä...muutoinhan me vääräuskoiset saatamme erehtyä luulemaan että se on ainoastaan Toyota jossa tapahtuu jotakin (katsastusinsinöörien kehoittamaa...) kehitysevoluutiota![]() ![]() !
__________________
FJ40 1967 -vaasansatama- BJ40 1976 -oldMama- BJ40 1977 -afrikantähti- BJ40 1979 -rusticgreen- BJ42 1981 -rosvo- BJ75 1987 -hillbilly- |
|
#2
|
|||
|
|||
|
Mulla oli 50 Jeepsterissä ohjaussimpukan puolella mahdottoman hankalaa Letukan vee6:n pakosasarjan kanssa. Tuossa 60 asteisessa lohkossa pystyi vaihtamaan oikean ja vasemman sarjan paikkaa keskenään. Ja kas, tilaa tuli...
|
|
#3
|
||||
|
||||
|
Paljonko jää takakardaanille mittaa tällä yhdistelmällä? Itse mietinnän alla minkä tekniikan laittaisi omaa cj-5. Kasia ja automaattia tekisi mieli mutta pituus...
|
|
#4
|
|||
|
|||
|
Ei vielä oikein tiedä kun adapteri ei ole vielä saapunut. Aika samoihin paikkoihin menee kyllä kun orkkiksen kanssa. Kyllä ne kaseja noihin on tunkenut, th350 ja adapterilla oma jakis.
|
|
#5
|
||||
|
||||
|
Tulee kyllä tosi ahdasta V8+TH350 näihin vanhempiin CJ5-malleihin. 72-eteenpäin eturunko ja etupellit pitenee ja niihin onnistuu helpommin. Mulla on tuollaisessa 57-vuoden Willyksessä jakovaihteisto omalla paikallaan(en paljoa siirtäisi just takakardaanin takia)Advancen adapterilla TH350 tomaatti ja Buickin 231cid V6. Chevyn V8 ei ole paljoa pidempi, mutta mulla on kyllä ihan kaikki tila konehuoneesta otettu käyttöön, jopa maskin puolia sisäpuolelta vähän ohenettu.
|
|
#6
|
|||
|
|||
|
Pillimehulle tiedoksi nyt löytyi mätää!!! Ei nyt ihan tulitikkuaskin kokoinen läikkä missä keskellä jopa pintaruostetta!!!
Noh pitää putsailla ja sutasta polyuretaania päälle. Tullut lähinnä voimailtua ja prässäiltyä auton suhteen. Postipate vihdoin kiikutti adapteripaketin Jokelaan. Hommahan meni taas tuttua peruskaavaa, kolmessa päivässä jenkeistä Vantaalle tulliin ja reilussa viikossa siitä Jokelaan. ![]() Koneistuspornoa Aikamoinen mötkäle tuo pääakseli mikä pitää vaihtaa, että saa kymmene rihlaa vaihdettua 6 rihlaan. Noh ei muuta kuin prässäilemaan vanhasta pääakselista kaikki vaihteet, puslat ja synkrot mäkeen. Sitten takaisinpäin uuteen akseliin. Paketti kasassa. Laatikko kasaan uusilla laakereilla ja adapteri kiinni. Tällähän saa sitten tuon oman jakiksen kiinni SM465 perään. Ei näköjään ole tarpeeksi tullut voimailtua kun ei tuo paketti noussut yksin pöydältä alas. Piti kaveri pyytää apuun nostaessa. Matille kiitoksia tähtäysavusta laatikkoa koneeseen sovittaessa. Olisi yksin ollut aika kova säätäminen... Keppikin tulee hyvin tuohon ratin hollille. ![]() Koko paketti meni samaan paikkaan mistä lähtikin +-10mm. Taitaa siis mennä samoilla jordaaneilla tämä vaihto. |
|
#7
|
||||
|
||||
|
[QUOTE=SeppoHovi;1395048]Pillimehulle tiedoksi nyt löytyi mätää!!! Ei nyt ihan tulitikkuaskin kokoinen läikkä missä keskellä jopa pintaruostetta!!!
Noh pitää putsailla ja sutasta polyuretaania päälle. Dodii! mätähavainnon myötä alkoi SeppoHovin projektikin näyttämään pykälää uskottavammalta jopa meidän onnellisten Toyota-omistajien keskuudessa! Aikamoinen mötkäle tuo pääakseli mikä pitää vaihtaa, että saa kymmene rihlaa vaihdettua 6 rihlaan. Noh ei muuta kuin prässäilemaan vanhasta pääakselista kaikki vaihteet, puslat ja synkrot mäkeen. no huhhuh! ...pelkkä ajatuskin irrallaan heiluvista hammaspyöristä nostattaa kylmää hikeä pintaan!...onneksi meillä onnellisilla Toyota -omistajilla ei ole vastaavia voimansiirrollisia haasteita koska meidän merkissähän tekniikka on tunnetusti ikuista ...voimme siis käyttää hammaspyöriin hupenevan ajan hyödyllisemmin korroosiokorjausten parissa![]() ...tilannekuvasta voi havannoida että nyt ovat todelliset Puuha-Petet asialla...työkalusalkkuja kannettu tupaan kaksinkäsin...sekä Bahcoa että A.LeCogia ![]() ps.lisäkreditit tyylikkäästä ruutulippu-tallinlattiasta!
__________________
FJ40 1967 -vaasansatama- BJ40 1976 -oldMama- BJ40 1977 -afrikantähti- BJ40 1979 -rusticgreen- BJ42 1981 -rosvo- BJ75 1987 -hillbilly- |
![]() |
| Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
Samanlaisia viestiketjuja
|
||||
| Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
| Ostetaan cj5/willys osia | arzi198 | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 5 | 21.10.2013 17:30 |
| Willys cj5 1955 kaasari | Arska66 | Tekniikka & Jutustelu | 1 | 30.08.2011 10:49 |
| Jeep Willys -57 | Rekisteröimätön | Tekniikka & Jutustelu | 2 | 01.01.2010 19:38 |
| Ostetaan -57 willys jeepin osia | timppat | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 0 | 04.01.2009 21:03 |
| Ostetaan -57 willys jeepin osia | timppat | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 0 | 09.11.2008 19:04 |