![]() |
|
|
|||||||
| Tapahtumat Kisat, kisatulokset, safarit, ajopäivät, kokoukset, yms. |
![]() |
|
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
|
|
#1
|
||||
|
||||
|
Tuo punakilpilpien saaminen vaatii sitten autoilta ns punakilpukatsastuksen, näin hamun ja akk;n kisoissa. Mun mielestä niitä ei pitäs edelleenkään sallia milläänmuotoa offiin. Ihan turvallisuutta ajatellen niitten mukaanottaminen vaatisi katsastusmiehiltä paljon enemmän paneutunista autojen tieliikennekelpoisuuteen kisakatsastuksessa. Nykyiset säännöt ihan hyvät. Tuo mönkijöiden ajaminen avoimissa toki ihmetyttää. Kilvettömiin jos sais tunnisteet laittaa eteen ja taakse niin helpottas kuvaamista.
Viimeksi muokannut matti.v : 19.10.2018 17:39 |
|
#2
|
||||
|
||||
|
Lainaus:
Säännöt sanoo näin: Lainaus:
|
|
#3
|
||||
|
||||
|
Lainaus:
__________________
Montenegro Offroad Club #21 Dodge Ram '95, Jeep ZJ '96 |
|
#4
|
||||
|
||||
|
Lainaus:
Mun mielestä nykyiset rengaskokojaot on ok. Tuo porttaalit kaikki avoimeen vois olla hyvä. Toki se vie meitä sijoituksissa alaspäin mut mitä sitten..�� ihan harrastusta ja hauskanpitoa tuo homma on muutenkin.. ainakin mulle, en mä muuten ajas 36"lla,suorilla akseleilla ilman lukkoja avoimissa ..toki mikään ei estä laittamasta minunkaan autoon porttaaleita ja 44" renkaita ilman luokkamuutoksia, mut jokainen ajaa varojensa mukaan. Mä oon noillakin patrollin akseleilla ja vanhoilla tsl:llä jokakisassa saanu ainakin pääkivun aikaseksi ja joutavista rahoista pääsee tuollakin eroon.�� Mönkijät pois avoimista ja autoluokista koska niillä liikkuminen maastossa ja rastihaku on autoja helpompaa.. Tärkeintä tässä olisi ettei noita sääntöjä usein muutettaisi, pitäs tiettyä luokkaa varten rakennetulla autolla saada ajaa useampi kausi ilman suuria muutostöitä. Punakilvet kieltäisin edelleen vedoten turvallisuuteen ja laillisuuteen tieliikenteessä.. Mietitäänpä vaikka tuo mönkkäriauton tapaturma mikkelissä, noinkohan ois vakuutus korvannut jos tuomas ois konttorilta "huijaamalla"(autonäyttelyyn tjs verukkeella) punakilvin ja niiden vakuutuksien varassa ajanut.. ���� Edit: sotkamo kisakalenteriin jo nyt ja päivämäärät pian lukkoon? Viimeksi muokannut matti.v : 19.10.2018 21:51 |
|
#5
|
||||
|
||||
|
En nyt oikein tuota porttaalien siirtoa avoimeen ymmärrä, sanotaan että niistä saa liikaa etua esim isopyöräisissä? Se on vähän sama kuin meikäläinen valittaisi siitä että sutsukit ja hiluksit ei kuulu isopyöräsiin kun ne on niiiiiin paljon keveämpiä kuin meidän porttaalirange eli saavat siitä kohtuutonta etua meidän sikapossuun verrattuna
Tai että sutsukit joihin on laillisesti vaihdettu tojotan akselit että voidaan käyttää isompia renkaita kuin orkkisakseleilla, eikö tuo taas riko toisia sutsukeja vastaan samassa luokassa? Teknisten muutosten osalta luokkajaon tekeminen ei ole ihan yksioikoinen juttu ja aina joku siinä kärsii. Eikö noiden kahden luokan (pieni- ja isopyöräiset) ajatus nimenomaan ole se että kilpakalusto on katsastettu muutoksineen ja ovat tieliikennelaillisia? Ja tiimissä voi olla niin monta kaveria kuin on rekisteriotteen mukaan mahdollista, olettaen että kaikille on kunnon penkit ja vyöt. Jokainen tiimi sitten päättää itse minkä vehkeen valitsemaansa luokkaan rakentaa vai ajaako siellä esim vakio Pajerolla niinkuin me Sotkamossa ![]() Jos tuota meidän (eli PLS Racingin) kilpuria olisi alettu rakentamaan avoimeen luokkaan olisi se täysin erilainen kikotin, siinä tuskin olisi mitään autoa pohjilla vaan se olisi ns. omavalmiste putkihärpäke. Avoimen trailerisiirtopakko, jos avoimessa on kalustoa joka on katsastettu ja tieliikennelaillista, miksi sitä pitäisi siirtää trailerilla? Ihan vaan periaatteen vuoksi vaikka samaa pakkoa ei ole muissa luokissa? En nyt äkkiseltään näe säännöissä sen isompia ongelmia, nuo muutamat epäkohdat mitä kilpailuissa on kalustossa näkynyt voidaan ottaa kiinni tarkemmalla katsastuksella. |
|
#6
|
||||
|
||||
|
Tai jos tehtäis sillai että jaetaan automerkeittäin kilpailu ryhmät
![]() Ei tulis kellekkään pahamieli ku suzuki menee jängällä ohi tosta noin vaan ku se joku muu mikä kilpuri o painunu sinne jänkään kahvoja myöten.
__________________
LaMaas offroad Pohjois-suomen offroad Offroad Oulu Www.Suzuki4x4club.fi www.laplandtrophy.com Perkele! Meni lunta kenkään, Nyt kyllä lähteee !! |
|
#7
|
|||
|
|||
|
Joka merkille oma luokka,samallaiset renkaat,kaikilta dynolaput, kuskeille punnitus ja kunto testi.ja apparit pitäs olla samanavuonna syntyneitä ja pystyä juokseen maratooni.
Vinsit samanmerkkisiä ,saman mittaset köydet ,kaikille termareihin yhtävahvaa kahvia Ja jos joku vielä tuntis ettei oo tasapuolista ja ei millään pärjää niin sille sitte vielä oma luokka jossa ois hyvät palkinnot. |
|
#8
|
|||
|
|||
|
Alun perin ostettiin volvo kun kilvettömät jäi kisojen ulkopuolelle ja nyt on ajettu isopyöräsissä lähinnä sentakia että on voitu ottaa kaikki halukkaat mukaan koska meillä on 7hengen katulaillinen henkilömaastoauto. Joten lukeminen tämmösistä muutkoksista jotka vaikuttaisivat suoraan meidän tiimin kisaamiseen sylettää pahasti.
Sääntöjä ei saa rueta muutteleen sillä lailla että osa tiimeistä kokee osallistumisensa kisoihin ei toivotuksi. Sääntö muutosten pitää kannustaa nykyisiä tiimejä jatkaan kisaamista ja innostaa uusia mukaan! Tämä puna kilpi homma tulisiko niitä osallistujia enemmän? Kilpureitten tie kunto/laillisuus on aina kyseen alainen kun on käyty ajaan ensimmäinen ajoalue läpi jarruissa on paskaa jne... jos otamme punakilvet mukaan ehdotan että hydraali ohjauksella varustetulla ajoneuvolla ei saisi ajaa siirtymiä yleisen liikenne turvallisuuden nimissä koska esimerkiksi ohjaus sylinterin letkun rikkoutuessa kuski menettää ajoneuvon ohjattavuuden. Saisiko originalli luokalla lisää osallistujia lajiin? Itse näkisin tämän hyvänä lisänä sarjoihin Esim redro meinigillä yks vinssi ja kenties max 31 kummit olisi katu offaajillekkin sopiva sarja sille vakio pajerolle. Mitä mietteitä herättää?
__________________
Kaikki on MAHDOLLISTA tai ainaki MELKEIN
Viimeksi muokannut Fend : 20.10.2018 20:25 |
|
#9
|
|||
|
|||
|
Lainaus:
Jotain originaaliluokkaa ois helpompi kuvitella jos safarissa pyörisi sinne menevää porukka, Óulussa safarissa ei ollut ketään. Sehän on tietenkin mahdollista kokeilla original-tyyppista luokkaa kisakohtaisena lisäluokkana. Luokkien kehityksestä nykycupissa mulle on jäänyt sellainen kuva, että aluksi ol vain iso, ja pienipyöräiset, avoin tuli siihen kylkeen aluksi osassa kisoja mahdollistamaan häksättimien osallistuminen ja siksi sinne varmaan ne kolmella mönkkärillä liikkujatkin on laitettu alunperin että pääsevät ajamaan. Trailerisiirtoa en lähtisi pakottamaan jos vaan suinkin kilvet löytyy, traileriparkit ei ole helpoimpia mahdollisia järjestää jokapaikkaan.
__________________
www.OFFROADOULU.com |
|
#10
|
||||
|
||||
|
Lainaus:
(Liian aidon näköinen itsetehty kilpi on väärennös ja laitonta.) Olisihan autolla olemassa myös entinen rekisteritunnus, mutta ei se yhtään sen oikeampi olisi. Ja sääntöjen mukainen kun rekisteritunnus on se mikä ollaan ilmoitettu.http://4x4.mimmottis.net/kuvat/turao...N/IMG_2491.JPG Luokkien jakaminen katsastusperusteella tarkoittaa vain sitä, että kuka saa mitäkin katsastettua ja kuinka paljon ehtii/jaksaa autoa sen jälkeen muuttaa. Tietenkin suurimman osan mielestä se oma laite on silloin laillinen kun on leima paperissa. Eikä siirtokilvillä katsastuksessa kelpaamaton laite muutu tieliikennekelpoiseksi. Jos avoimessa kelpaa kolmen mönkijän tiimi autoa vastaan, kai silloin voi autotiimi ottaa kaveriksi yhden mönkijän? Voi sitten sijoitella sopivinta laitetta rastille tai olis vinssimiehelle kulkuneuvo.
__________________
Harbor Cruisers Viimeksi muokannut baxxter : 21.10.2018 01:18 |
|
#11
|
||||
|
||||
|
Lainaus:
|
|
#12
|
|||
|
|||
|
Lainaus:
![]() Vaikka eipä sillä. Rahalla sitä lisämiehitystä voi ostaa, kun ilmoittaa heidät omana tiiminä. Sen jälkeen voi sitten ihan vapaasti lähteä keräämään pisteitä vaan yhden tiimin pussiin.
__________________
Vannepaja Offroad Team |
|
#13
|
||||
|
||||
|
Hyvää työtä teette kun saadaan harrastaa. Ensi vuoden kalenteria odotellen.....
|
|
#14
|
|||
|
|||
Joko pian?
Koskas uudet säännöt tulee?
__________________
www.facebook.com/TeamTostanoin |
|
#15
|
|||
|
|||
|
Ja tietoa kilpailukalenterista?
|
|
#16
|
|||
|
|||
Oi niitä aikoja
Joskus oli aika jolloin jos sinulla oli jonkinsorttinen maastokulkine voit päättellä että olisinkohan parempi ku tuo naapurin Paavo ilman että piti lukea 15 sivua sääntötopikkia soitella kavereille mitenhä se nyt oli ym. Kuten sanoin oli aika jolloin ilmoitettiin ittesä kisaan (siirtymät hoidettiin omalla vastuulla/kuljetuksella) ajettiin kilpaa pidettiin hauskaa juotiin ja hölmoiltiin. Kysysmys kuuluu mihin tämä kaikki katosi? Nyt pitäs tuntea 10000sivune sääntökirja ja ymmärtää viel siit jotaki sen jälkee rakentaa huippuluokan auto miljardin budjetilla. Eikö nyt voitais pitää maastoautokilpailut metsässä ilman siirtymiä ja ylimmääräisiä turhia sääntöjä ja pitää vaan hauskaa. Tottakai säännöt mitä laki vaatii ni niistä otetaan selvää ja tiedotetaan kakille mukana kulkeville. Oma mielipiteeni on siis että entisajan hauskanpidosta on tehty aivan liian vakavaa mööttöriurheilua. Itse en kaipaa pokaaleja mainetta ja kunniaa, ainoastaan hauskanpitoa ja ystäviä.
|
|
#17
|
|||||
|
|||||
|
Lainaus:
Täältä: http://ilmoittautuminen.mimmottis.net/saannot Lainaus:
Kisaan ilmotetaan ihan ite, OK Siirrytään luokan edellyttämällä metodilla, OK kilpaa saa ajaa, on ikäänkuin kilpailusta kyse, OK Hauskanpito ei ole kielletty, OK Hölmöillä saa ihan kisassakin, yleisöalueella jopa vähän suotavaa, OK Juoppotellaan vasta kun on kisa ajettu ja kisatoimistolla käyty, OK Jaa-a, olisko tullu ikää lisää? Lainaus:
Lainaus:
Ylimääräset ja turhat säännöt on karsittu aikaa sitte pois, enemmänkin säännöissä huolehditaan semmosista asioista kuin turvallisuus, kilpailutapa, lajin jatkuvuus yms. Lainaus:
http://ilmoittautuminen.mimmottis.net/saannot ja ilmottautua sitte seuraaviin karkeloihin. Kunhan kaikille autoluokille pakolliset varusteet löytyy, luokka voidaan vaikka katsastuksessa päättää auton soveltuvuuden mukaisesti. En sitte itse tiedä koska on suunistusta ajettu ilman sääntöjä, vuonna 2006 niitä oli 12 sivua. |
|
#18
|
||||
|
||||
|
Ei varmaan montaa moottoriurheilun lajia löydy lyhyemmillä säännöillä kuin tämä nykyinen suunnistus, tai vaikka ne edelliset 16 sivun säännöt.
Ei ne lyhyet säännöt aina ole pelkästään hyvä asia, jos ajatellaan että kilpailijalla on kysymys ja säännöt kertoo siihen vastauksen. Jos ja kun säännöt on yksinkertaiset, löytyy sieltä todennäköisemmin porsaanreikiä ja sen jälkeen hauskuus loppuu ainakin osalta.
__________________
Harbor Cruisers |
![]() |
| Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
Samanlaisia viestiketjuja
|
||||
| Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
| Eurotrial 2019 Suomi (9-11.8.2019) | sirP | Tapahtumat | 76 | 17.08.2019 18:20 |
| Käsijarru säännöistä Suunnistus/ Trial | murkula_ | Tekniikka & Jutustelu | 18 | 10.11.2011 20:13 |
| Off Road suunnistus säännöistä ? | xJ-4x4 | Tekniikka & Jutustelu | 2 | 13.09.2009 17:44 |
| Suunnistus säännöistä-09 | KössiKenguru | Tekniikka & Jutustelu | 59 | 17.06.2008 16:33 |
| suunnistus säännöistä (ohjaus) | KössiKenguru | Tekniikka & Jutustelu | 45 | 21.01.2008 13:20 |