Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 04.10.2018, 20:19
Lonely Rider Lonely Rider ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 23.09.10
Sijainti: Hämeenlinna, Suomi
Viestit: 124
Perusasetus

Kiitos paljon Timo!

Selvennyksenä vielä, että pitääkö mun todellakin nyt löytää joku sellainen nelipyöräsuuntaaja, joka suostuu kirjoittamaan lapun jossa lukee suuntausarvojen (tehdasarvot ja mitatut arvot) ja mitatun korkeuden (navan keskeltä lokariin) lisäksi myös auton alkuperäinen korkeus ja loppukorkeus, sekä alustasarjan merkki ja malli???


Vai riittääkö että pyörän suuntaaja kirjoittaa lapun pelkästään pyöränsuuntauksista ja mitatusta korkeudesta?

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 04.10.2018, 20:43
HeikkiH:n Avatar
HeikkiH HeikkiH ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 14.01.03
Sijainti: Lappeenranta
Viestit: 3.617
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Lonely Rider Näytä viesti
Vai riittääkö että pyörän suuntaaja kirjoittaa lapun pelkästään pyöränsuuntauksista ja mitatusta korkeudesta?
Kyllä tän pitäis riittää. Korosarjasta siul on kuitti todennäköisesti, ja korkeuden saa esimerkiksi korjaamokäsikirjasta tai vastaavasta.
__________________
Montenegro Offroad Club #21

Dodge Ram '95, Jeep ZJ '96
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 04.10.2018, 21:12
Lonely Rider Lonely Rider ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 23.09.10
Sijainti: Hämeenlinna, Suomi
Viestit: 124
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja HeikkiH Näytä viesti
Kyllä tän pitäis riittää. Korosarjasta siul on kuitti todennäköisesti, ja korkeuden saa esimerkiksi korjaamokäsikirjasta tai vastaavasta.
No mä ajattelinki että ei kai nyt pyöränsuuntaajan tarvi kirjoitella sen kummempia todistuksia auton iskunvaimentimista

Juu, on kuitti ja tilausvahvistus. Ainoo mikä meinas raavituttaa päätä oli todistus siitä että tuote on tarkoitettu ko. automalliin, kun tilauksella luki vaan tuotteena Bilstein Offroad 24-245487 5100 R.H.A. Series B8 Shock model 24-245487. Bilsteinin sivuilta löyty lopulta kunnollinen printattavissa oleva katalogi jossa kerrotaan että juurikin tuo tuotekoodi on tarkoitettu mun hiluxiin. Toki sieltä espanjan nettikaupastakin saa printattua jonkun puoliepämääräisen nettisivun jossa kertovat asian, mutta Bilsteinin katalogikin lienee hyvä olla varuiksi jos insinööri ei muuten usko.

Eiköhän tämä tästä Olen yhteydessä pyöränsuuntaajaan niin katsotaan saako häneltä riittävät linjausdokumentit, vai pitääkö etsiä joku muu siihen hommaan. Sitten etsin jonkun toisen katsastuskonttorin, jossa toivon olevan asiansa osaavaa väkeä.

Tokihan mä lähdin tänään vähän soitellen sotaan, kun huomasin tiskille pääsyä odotellessa että niissä mun mukana olleissa papereissa ei lukenu ollenkaan mihin autoon ne iskarit oli tarkoitettu Mutta en antais kauheesti pisteitä sen inssinkään osaamiselle. Nooh, harjoittelukierros. Onneksi ei edetty ollenkaan siihen vaiheeseen että olisin maksanut heille jotain.


Pahoittelut vielä väärään ketjuun härdellöimisestä.
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 04.10.2018, 22:15
-MaTTi-:n Avatar
-MaTTi- -MaTTi- ei ole kirjautuneena
Guru
 
Rekisteröitynyt: 27.07.04
Sijainti: Jokela, Finland.
Viestit: 11.078
Perusasetus

Timppa jo suunnilleen vastaskin oikein.

Pari tarkennusta:
• kukaan ei varmaan sulta edes vaadi muutoskatsastusta kun oot vain iskunvaimentimet vaihtanut, ok, keula nousee, mut kokonaiskorkeus ei muutu = ollaan harmaalla alueella
• alustan korkeuden muutosta muutoskatsastaessa nelipyöräsuuntaustodistuksessa pitää olla mainittu ”mikä alustasarja autoon on asennettu ja mihin korkeuteen säädetty”
• ja kyllä sinne Trafiin nimenomaan se paperinivaska lähtee skannattavaksi ja talteen, eli sinne pitää olla mustaa valkeella että ko. osat on ko. automalliin tai vastaavaan tarkoitettu

Mikähän se teillä siellä Hämeenlinnassa ahdistaa, monta muutakin ongelmallista tarinaa sieltä suunnalta kuullut... Faktathan on tän topikin ekassa viestissä ja niitä pitäisi lukea/ymmärtää/noudattaa samallalailla ympäri maata.
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 04.10.2018, 22:21
Timo_L:n Avatar
Timo_L Timo_L ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 26.08.06
Sijainti: Paloheinä, Helsinki
Viestit: 7.449
Perusasetus

Ok, Trafiin lähtee sittenkin vielä paperinippu.. tietokoneaika ei siis ollutkaan vielä ihan täysin koittanut
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna.

Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla.

Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008.
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 04.10.2018, 22:23
-MaTTi-:n Avatar
-MaTTi- -MaTTi- ei ole kirjautuneena
Guru
 
Rekisteröitynyt: 27.07.04
Sijainti: Jokela, Finland.
Viestit: 11.078
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Timo_L Näytä viesti
Ok, Trafiin lähtee sittenkin vielä paperinippu.. tietokoneaika ei siis ollutkaan vielä ihan täysin koittanut
Joo, skannerin käyttäjä on siellä päässä.
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 04.10.2018, 22:30
HeikkiH:n Avatar
HeikkiH HeikkiH ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 14.01.03
Sijainti: Lappeenranta
Viestit: 3.617
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja -MaTTi- Näytä viesti
• alustan korkeuden muutosta muutoskatsastaessa nelipyöräsuuntaustodistuksessa pitää olla mainittu ”mikä alustasarja autoon on asennettu ja mihin korkeuteen säädetty”
Kiitos tarkennuksesta. Nuohan on helppo sinne suuntauslappuun kirjoittaa ennen kuin printin ottaa pihalle.
__________________
Montenegro Offroad Club #21

Dodge Ram '95, Jeep ZJ '96
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 04.10.2018, 23:26
Lonely Rider Lonely Rider ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 23.09.10
Sijainti: Hämeenlinna, Suomi
Viestit: 124
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja HeikkiH Näytä viesti
Kiitos tarkennuksesta. Nuohan on helppo sinne suuntauslappuun kirjoittaa ennen kuin printin ottaa pihalle.
Niin, kunhan vaan suuntaaja suostuu sen sinne kirjaamaan Toivottavasti se sama jamppa joka asennuksen teki saa sen casterinkin mitattua. Uskoisin kyllä niin.

Kiitokset vielä kommenteista! Ja Matille, tämä ei tapahtunut Hämeenlinnassa vaan pienemmällä pirkanmaalaisella kaupungilla.


Hämärän rajamailla tässä tapauksessa ehkä mennään juu kun on vain iskarit vaihdettu. Ajattelen asiaa niin päin, että kun siitä autosta joutuu maksamaan kaikki helvatan vakuutukset ym., niin hoidetaan asiat niin että en tarjoa vakuutusyhtiölle käytettäväksi sellaisia pelimerkkejä joihin vetoamalla voivat jättää vakuutuskorvaukset maksamatta.
Vastaa lainaten
  #9  
Vanha 11.10.2018, 06:15
Jonmpa Jonmpa ei ole kirjautuneena
Tulokas
 
Rekisteröitynyt: 03.10.16
Sijainti: Jämsä
Viestit: 7
Perusasetus

Korinkorotus


Mites toi korinkorotus menee. Katariina sano ettei ite tehdyt koropalat ei kelpaa. Koska ei oo kyseiseen malliin hyväksytty ja tarkoituksena on siis korottaa hj61 60 milliä nailon tangolla. Kertokaa joku viisaampi
Vastaa lainaten
  #10  
Vanha 30.10.2018, 20:47
Lonely Rider Lonely Rider ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 23.09.10
Sijainti: Hämeenlinna, Suomi
Viestit: 124
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja -MaTTi- Näytä viesti
Timppa jo suunnilleen vastaskin oikein.

Pari tarkennusta:
• kukaan ei varmaan sulta edes vaadi muutoskatsastusta kun oot vain iskunvaimentimet vaihtanut, ok, keula nousee, mut kokonaiskorkeus ei muutu = ollaan harmaalla alueella
• alustan korkeuden muutosta muutoskatsastaessa nelipyöräsuuntaustodistuksessa pitää olla mainittu ”mikä alustasarja autoon on asennettu ja mihin korkeuteen säädetty”
• ja kyllä sinne Trafiin nimenomaan se paperinivaska lähtee skannattavaksi ja talteen, eli sinne pitää olla mustaa valkeella että ko. osat on ko. automalliin tai vastaavaan tarkoitettu

Mikähän se teillä siellä Hämeenlinnassa ahdistaa, monta muutakin ongelmallista tarinaa sieltä suunnalta kuullut... Faktathan on tän topikin ekassa viestissä ja niitä pitäisi lukea/ymmärtää/noudattaa samallalailla ympäri maata.
Tänään oli Hämeenlinnassa / A:lla alkava katsastusketju suorastaan erinomaista palvelua muutoskatsastuksessa (ja se edellinen reisu olikin tosiaan toisaalla). Sellanen vanhempi herrasmies katsasti. Erinomaisen asiakaspalveluhenkinen ja tuntui olevan tällaset asiat hanskassa ilman turhia jännittämisiä. Piti mun korkeus- ja rengasmuutoksia hyvin maltillisina, jota ne oikeasti onkin. Ja tokihan minä olin tällä kertaa hyvin valmistautunut tarvittavin dokumentein ja nelipyöräsuuntausmittauksin. Sekin voi vaikuttaa katsastusmiehen tunnelmiin
Vastaa lainaten
  #11  
Vanha 02.01.2019, 19:35
tomppaa tomppaa ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++
 
Rekisteröitynyt: 13.04.10
Sijainti: keski-suomi
Viestit: 370
Perusasetus

Poiketaan aiheesta sen verran että onkohan kenelläkään tallessa hj:n rengas taulukkoa vaihtoehtoisista renkaista Kun yrittäny jo pitemmä aikaa saada täälläkipäi leimurit suostumaan että sais otteesee 35 kumit mutta ei ne perkule taho millään suostuu ilman että on näyttää dokumenttia rengas koosta jolla sais ne 35 otteesee... Juu tiedän että siellä ja tuolla niitä on leimattu otteesee mutta tarviisin saada dokumenttia paperista jolla voisin antaa lisää viisautta lähi seudun konttorissa
Vastaa lainaten
  #12  
Vanha 02.01.2019, 22:10
dodge3500 dodge3500 ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 14.01.13
Sijainti: Lompolo
Viestit: 1.342
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja tomppaa Näytä viesti
Poiketaan aiheesta sen verran että onkohan kenelläkään tallessa hj:n rengas taulukkoa vaihtoehtoisista renkaista Kun yrittäny jo pitemmä aikaa saada täälläkipäi leimurit suostumaan että sais otteesee 35 kumit mutta ei ne perkule taho millään suostuu ilman että on näyttää dokumenttia rengas koosta jolla sais ne 35 otteesee... Juu tiedän että siellä ja tuolla niitä on leimattu otteesee mutta tarviisin saada dokumenttia paperista jolla voisin antaa lisää viisautta lähi seudun konttorissa
Ei sielläpäin satu oleen toyotan liikettä
Vastaa lainaten
  #13  
Vanha 04.10.2018, 21:09
Timo_L:n Avatar
Timo_L Timo_L ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 26.08.06
Sijainti: Paloheinä, Helsinki
Viestit: 7.449
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Lonely Rider Näytä viesti
Kiitos paljon Timo!

Selvennyksenä vielä, että pitääkö mun todellakin nyt löytää joku sellainen nelipyöräsuuntaaja, joka suostuu kirjoittamaan lapun jossa lukee suuntausarvojen (tehdasarvot ja mitatut arvot) ja mitatun korkeuden (navan keskeltä lokariin) lisäksi myös auton alkuperäinen korkeus ja loppukorkeus, sekä alustasarjan merkki ja malli???


Vai riittääkö että pyörän suuntaaja kirjoittaa lapun pelkästään pyöränsuuntauksista ja mitatusta korkeudesta?
Juu jäi vähän kännyllä lukiessa tekstiä huomaamatta.. ei siinä suuntauslapussa muistaakseni tarvitse olla alustasarjan nimeä/ valmistajaa.

Mutta suuntauslapussa pitäisi olla selkeästi esillä että arvot on "vihreällä" eli tehtaan antamien speksien mukaiset. Se mitä olen suuntauslappuja nähnyt niin printissä on aina tehtaan sallimat raja-arvot näkyvillä, ja lisäksi nykyiset arvot säädön jälkeen. Ei leimasetä tai -täti tee mitään vanhoilla arvoilla, vaan sillä että nykyiset arvot on kohdallaan.

Leimalla alkuperäinen korkeus selviää auton tiedoista Trafin järjestelmästä, tai jos sitä ei ole niin auton käsikirjasta/ korjaamokäsikirjasta.
Korkeudeltaan muutetun ajoneuvon korkeus merkitään lähes poikkeuksetta pyörän navan keskeltä kaaren alareunaan mittana millimetreissä, ja tämä mitta olisi hyvä olla nelipyöräsuuntauksen lapussa mainittuna - konttori haluaa tietää että auto on suunnattu sen korkuisena kuin sillä tullaan leimalle.


Korotussarjasta ei välttämättä tartte edes kuittia, selvitykseksi pitäisi riittää esim. kertoa että kyseessä on tämä-ja-tämä sarja, tässä nettisivu mistä voidaan katsoa mikä on kyseessä. Alustan osien ostokuitista ei toki ole haittaa.
Muutoskatsastuksessa konttorilla alustasarjan tiedot voidaan lisätä PDF:nä/ screenshottina Trafin järjestelmään. Ei sinne mitään paperinivaskaa lähetetetä..
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna.

Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla.

Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008.
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Rajat kiinni ja äkkiä!! Lars Society 3 09.02.2016 19:31
Kylla ne kohta autoihinkin tarkat rajat... Korpikumpu Chit-Chat 16 19.12.2009 20:38
LJ 70 rengasmuutoksen paperit PikkuPeikko Tekniikka & Jutustelu 5 06.02.2008 06:49
Onko pykälät lavan pituudesta muuttumassa? _Metal_ Tekniikka & Jutustelu 25 09.07.2007 10:34


Sivu luotu: 08:17 (GMT +2).