![]() |
![]() |
|
Chit-Chat Tämä foorumi on tarkoitettu epämääräiseen jauhamiseen, eikä asian ole pakko liittyä suoraan offroadiin. |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
||||
|
||||
![]() LC 6/2 venttiilin kelaJames päästetty jo talviunille, mutta pieniä nippelikorjauksia tehdään vielä. LC Oleodinamica 6/2 venttiilin kelan löytäminen osoittautunut hankalaksi. Venttiilissä olevan numeron mukaan netistä ei löydy mitään. Syy voi olla, että Bosh Rexroth on ostanu ton lafkan ja vanhat kamat lakastu historian laariin. Venttiilin kela on aika iso: Leveys 65mm, korkeus 70mm ja pituus 75mm. Karan reikää en ole päässyt mittaamaan kun koko paska pitää ensin rälläkällä irroittaa puomista (katso aikaisempi viesti). Reikä lienee tuuman luokkaa. Kela tietenkin 12V ja jostain sivutietona tarttunut, että teho olisi 44W eli noin 3.6A. Onko hyviä vihjeitä kuka näitä LC venttiilejä on myynyt tai mistä löytys noilla mitoilla ja spekseillä venttiilin solenoidi?
|
#2
|
||||
|
||||
![]() |
#3
|
||||
|
||||
![]() venttiilin kela
Kiitos vastauksesta.
Tuo IKH:n venttiilin kela on kuvassa saman näköinen, mutta liian pieni. Olen jo aikaisemmin käynyt IKH:n tiskillä pitelemässa sellaista kädessäni. Samoin nuo muut vaihtoehdot näyttävät pieniltä. Tarttis olla. Leveys 65mm, korkeus 70mm ja pituus 75mm, 12V 3.6A eli 44W. Tietysti viimeinen vaihtoehto on vaihtaa koko venttiili jos ei muu auta. |
#4
|
||||
|
||||
![]()
Tiijäthän sä, että ei sen kelan muodolla ole väliä.
Kuhan se siihen karalle istuu, ja jaksaa vetää. En kyllä minä mittoja hirveesti katsellut. Mutta jospa jotain apua... Eihän se koko venttiilikään kauheen kallis, äkkiähän se itsensä maksaa Viimeksi muokannut hiluvitkutin : 05.10.2018 22:57 |
#5
|
||||
|
||||
![]() Veryttelyä
Viikonloppuna tehtiin vähän remonttia, mutta ennen suoritusta pitää tietenkin vähän verytellä.
![]() |
#6
|
||||
|
||||
![]() Karkkipäivä
Lisäksi koneelle pitää tarjoilla karkkleja ettei tulis paha mieli.
![]() No vähän asiaakin. Uudessa korkissa (ostettu oikein varaosakaupasta) sihdissä säästetty vähän materiaalia. Sen näkee sitten paljonko vituttaa kun tulee hydrauliöljyn vaihdon aika. Voi olla, että joutuu kaatamaan aika hissukseen (tilavuus 130l) |
#7
|
||||
|
||||
![]() käsijarru / kaivinjarru remontti
Varsinainen homma oli kiinni ruostuneen käsi/kaivinjarruvaijerin vaihto.
Homma alko tuolin irroituksella ja hytin tyhjennyksellä. Kun lattialevyjä sai auki niin sieltähän paljastui linnunpesä. Remontti viivästynyt siksi, että varaosakauppias toimitti ensin väärän vaijerin. No ei tämä oikeakaan ollut ihan 1:1 käypänen. Piti purkaa osia pois ja vähän säveltää jotta sopi ja sisukset liikkui oikein. Uudessa vaijerissa alapään kierre näytti tuntemattomalta (muttereita ei ollu mukana). Osoittautui 12X1.5 kierteeksi. Ei auttanu muuta kun vääntää hätäpaska eli normaali 1.75 nousun mutteriin raakasti uudet kierteet ja rock&roll jatku. Tämäkin kuten kaikki muutkin hommat tässä koneessa tapahtuu persläven kautta. Kädessä pitäisi olla pari niveltä lisää jotta homma sujuisi. No lopulta koneessa käsijarru ja lattia kasassa. Huommiseksi jää vielä hytin muu kasaus. |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Kokemuksia kaivataan Suzuki grand vitarasta. | GrapL | Chit-Chat | 2 | 28.04.2017 08:32 |
Aga tig neuvoja kaivataan. | Pecos | Tekniikka & Jutustelu | 6 | 27.03.2007 18:28 |
Kokemuksia Super Swamper LTB:stä kaivataan | okkiM | Tekniikka & Jutustelu | 16 | 07.08.2006 19:08 |
Vinkkejä / kokemuksia kaivataan | ttimonen | Tekniikka & Jutustelu | 71 | 11.09.2005 10:15 |
Kokemuksia offimiehiltä kaivataan : PMR puhelimet! | Hujane | Tekniikka & Jutustelu | 15 | 03.11.2004 20:03 |