![]() |
![]() |
|
Chit-Chat Tämä foorumi on tarkoitettu epämääräiseen jauhamiseen, eikä asian ole pakko liittyä suoraan offroadiin. |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
||||
|
||||
![]() Mikä osaEtupanssarin muhjun seasta löytyi tällainen osa mikä värin perusteella on joku koneen osa, mutta en keksi mikä. Tunnistaako joku mihin liittyy? ![]()
|
#2
|
||||
|
||||
![]() Hydrauliikkatestejä
FC-kytkin eli vapaakierto tuntuu toimivan. Kun aktivoitu niin paineet häviävät.
Myös nelivedon kytkin toimii. Onhan sekin hydrauliikkaa tosin ajo hydrauliikan puolella. Penkin takana oleva mysteerivipu mikä vaikuttaa kahteen venttiiliin lattian alla ei suostu kääntymään enkä ruvennu murjomaan ettei tule lisää vaikeuksia. Onko muissa 52:sissa samassa asennossa normaali käytössä? |
#3
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
https://www.ikh.fi/fi/siirtopumppu-v544 |
#4
|
||||
|
||||
![]() mikä osa
Hyvä veikkaus, mutta ei tainnu osua. Tuo mysteeriosa on vähän liian pieni kanneksi. Ei tullu mitattua, mutta hihasta noin 30mm halkaisija.
Ei sattunu hyvää kuvaa koneessa olevasta pumpusta, mutta tässä pumppu kuitenkin pilkistää. Halkaisija tolla on 50..60mm luokkaa. Lisäksi toinen vihje on kansikuvussa oleva keltaisen maalin jämät. Todennäköisesti alkuperäinen pumppu. Lisää veikkauksia. |
#5
|
||||
|
||||
![]()
Olisko äänimerkistä tippunu?
__________________
Montenegro offroad club #88 Montenegro racing 16 www.montenegrooffroad.com 6 x 4x4: 2 x LJ + SJ + BJ + RAV4 + HILUX |
#6
|
|||
|
|||
![]()
Hieno Fluke sulla ja kovasti saman näkönen hapantuneine kalibrointimerkintöineen, kun mimmosia saatiin tässä taannoin Helsinki Hacklabille. Tiiä vaikka ois samasta lähteestä.
|
#7
|
||||
|
||||
![]()
Joo, vähän on kalibrointi vanhentunut. Kelpaa näihin hommiin hyvin. Sitten on eri viisarit kun oikeesti mitataan.
|
#8
|
||||
|
||||
![]() letkua
Tänään oli ohjelmassa vaihtaa pari isompa puomin letkua. Vähän taas paska löysty kun vertasin uusien ja vanhojen letkujen liittimiä. Vanhassa koneessa olevan putki/helmi liittimen putken pää mahtunu hyvin liittimen sisään. Uudessa mahtuminen näytti täpärältä. Mittailua, tuumailua ja kokeilu tiivistyykö. Näytti kuitenkin toimivan. Venttiilin puolella onkin sitten O-renkailla tiivistyvät liittimet. Mikä lienee nimi kun en ole hydrauliliitin guru. No tämä osa projektia meni hyvin.
Vanhat letkut olivat jo viimeisillään. Teräskudokset umpiruosteessa. Viimeksi muokannut Säätäjä_setä : 21.09.2018 18:08 |
#9
|
||||
|
||||
![]() Piti olla terapiahommia, puktken kiinnikkeiden vaihtoa.
Kun oli kiva aurinkoinen syyspäivä niin ajattelin terapiahommana vaihtaa pari paskana olevaa hydrauliputken kiinnikettä. No terapiahommat muuttukin paskahommiksi saman tien. Kaikki ruuvit katkesivat sijoilleen. Ei auttanu muu kuin tasoitella päät, porata reijät ja vetää uudet kierteet kiinnikkeisiin. Onneksi ei ollu kovaa tavaraa.
|
#10
|
||||
|
||||
![]() Terapiahommia, puomin sähköjen siivous
Kun oli aurinkoinen lämmin ilta niin ajattelin vielä siivota puomin sähköt. Puomissa on tuo tilttikauhan vaihtoventtiili ja pari työvaloa. Pirusti johtoa ja teippiä!
Letkuissa oli teipillä kiinni rele minkä aavistin liittyvän tilttiventtiilin ohjaukseen. Sille oli tiedossa parempikin paikka taka kojelaudan sisältä. Taas löyty teippiä, rosvoliittimiä ja "sähkömiehen kytkentöjä". Kauhan kääntävipuun on laitettu mikrokytkin millä venttiiliä ohjataan. Kytkentä vaan osoittautui sellaiseksi, että magneettiventtiilin virta menee mikrokytkimen kautta ja rele vetää siinä "kaverina" ![]() No vaikeudet jatku heti. Magneettiventtiilin liittimestä ruuvi poikki eikä stumppia saanu ainakaan vielä ulos. Muutenkin liittimestä oli jäljellä pelkkä kotelo. Venttiilin kelan irroittaminen vaatisi putkien purkamisen ja koko venttiilin irroittamisen. Tuloksena luultavasti lisää katkenneita ruuvveja. Pitää miettiä joku fiksi tohon. Voisi olla apua jos joku tunnistaisi venttiilin merkin ja mallin. Tyyppikilpi muuttunut lukukelvottomaksi. Pieni lisähaaste oli, että joku seppä oli tehnyt venttiilin kiinnikkeet mihin porasin reijät kytkentärasialle Hardoxista. Yön laskeuduttua tyämaalle sähkösiivous alko olla valmis. Venttiilin solenoidin kelan liitin vaatii vielä ratkaisun. |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Kokemuksia kaivataan Suzuki grand vitarasta. | GrapL | Chit-Chat | 2 | 28.04.2017 08:32 |
Aga tig neuvoja kaivataan. | Pecos | Tekniikka & Jutustelu | 6 | 27.03.2007 18:28 |
Kokemuksia Super Swamper LTB:stä kaivataan | okkiM | Tekniikka & Jutustelu | 16 | 07.08.2006 19:08 |
Vinkkejä / kokemuksia kaivataan | ttimonen | Tekniikka & Jutustelu | 71 | 11.09.2005 10:15 |
Kokemuksia offimiehiltä kaivataan : PMR puhelimet! | Hujane | Tekniikka & Jutustelu | 15 | 03.11.2004 20:03 |