![]() |
|
|
|||||||
| Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
|
|
#1
|
|||
|
|||
|
Mitä jos aloittaisi perävälitysten muutoksesta? Kun se voima ei lyhennä välityksiä yhtään saattaa vaan lisätä tuhoja
|
|
#2
|
||||
|
||||
|
Eikös lj70 ole jo vakiona 4.88 välitykset et eikös ne ole sopivat yleis käyttöön kun tämä ei kuitenkaan ole puhas metsä vehje..
|
|
#3
|
|||
|
|||
|
Onko sillä mitään väliä mikä on tän hetkinen välitys jos renkaan halkaisija muuttuu 150mm vai mikä
Ljn vakio rengas on? Niin varmasti menee välitys pitkäksi... |
|
#4
|
|||
|
|||
|
Välitysten muuttaminen ei poista voiman puutetta. Varmaan se pikkuykkösellä jaksaa renkaita pyörittää, käsittääkseni siitä ei ollu kyse.
Itse en alkaisi, enkä ole alkanutkaan, vesicoolerisysteemiä rakentamaan mihinkään yleiskäyttöiseen autoon. Jos sen edut on veden puskurivaikutus, joka on siis hyvin lyhytaikainen ja kennon vapaampi sijoittaminen, josta on käytännössä hyötyä vain tosioffisteluun tarkoitetussa autossa. Ahtoputkien pituus kasvaa väkisinkin ilma-ilma-coolerilla, mutta jos putket tekee jouhevasti ja cooleri ei ahdista, niin uskoisin eron olevan niin pieni, ettei sitä käytännössä huomaa. En tosin ole kokeillut, että vähän mututuntumalla kommentoin... Kun ei kerran ole mitään hurjia virityksiä mielessä, niin laittaisin keulaan normaalin coolerin, sen kokoinen kun helposti mahtuu, turbo pykälää isompaan ja pumpusta lisää syöttöä. 2L2 vaparikoneesta sain pelkällä syötön säädöllä ja turbolla 114 hevosvoimaa, sekin on jo huomattavasti enemmän kuin turbokoneessa on vakiona. |
|
#5
|
|||
|
|||
|
Ei poista ei. Mutta eikö se vähäinenkin voima välity paremmin tiehen, jos välitykset on järkevät? Ei ole Lj.stä kokemusta mut hiacessa ainakin huomas eron kun pikkasen suureni rengaskoko laitoin 5cm korkeammat kuin alkuperäinen ja lähes samalla koneellahan ne on? Ja aikoinaan kun Hj.n alle vaihdettiin 35" alla olleiden 235/75-15 kokoisten tilalle niin kyllä siinäkin oli huomattavaa laiskistumista havaittavissa
|
|
#6
|
||||
|
||||
|
Kyllähän sitä renkaista tulee painoa ja leveyttä mut kyl tuossa on ihan voiman puute..ei kyl ite mitään hirveitä huomannut kun hj laittoin 37 alle eka oli 3.79 ja sit laitoin 4.88 nii se et kierokset nousi kun on hitaamat mut kulku oli kyl aika lailla samanlaista.. tehoo kuitenkin oli 147hp vedetty vaparikoneesta turbotuksen jälkeen..
|
|
#7
|
||||
|
||||
|
Joskus ollaa mittailtu ilmasta ilmaan jäähdyttimen tehoa. Tästä on jo niin paljo aikaa, että ei ihan tarkkoja lukuja, mutta sisääntulo oli ~+70-80°c ja kesä helteeillä ulostuleva oli hyvin lähellä ulkolämpöä esim 25°c. Itte tuskin tulee" vesicooleria" mihinkää laitettua, muutenki tykkään suht yksinkertaisena pittää konehuoneen.
|
![]() |
| Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
Samanlaisia viestiketjuja
|
||||
| Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
| Myyty suurehko välijäähytin. | liero | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 4 | 23.04.2013 15:06 |
| välijäähytin | 4runner 3.0 td | Tekniikka & Jutustelu | 4 | 22.08.2012 11:55 |
| Myyty Välijäähytin | offisami | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 5 | 28.02.2009 21:18 |
| välijäähytin ja ilmastointi laite | titanix | Tekniikka & Jutustelu | 18 | 03.04.2008 19:17 |
| M Välijäähytin aihioita | kyläseppä | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 0 | 09.09.2006 20:55 |