Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Chit-Chat
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Chit-Chat Tämä foorumi on tarkoitettu epämääräiseen jauhamiseen, eikä asian ole pakko liittyä suoraan offroadiin.

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 13.09.2018, 00:08
Säätäjä_setä:n Avatar
Säätäjä_setä Säätäjä_setä ei ole kirjautuneena
Konkari++
 
Rekisteröitynyt: 07.12.08
Sijainti: Espoo
Viestit: 729
Perusasetus

Mysteerivipu


Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja _Metal_ Näytä viesti
Oma james on vm90 ja ulkomuistista olikohan tuo vipu kuristusventtiili kaivuulaitteen hydrauliikalle.
Kiitos vastauksesta. Tänääm kävin konetta rassaamassa, mutta se ei käynyt niin en voinut kokeilla. Tungin kameran lattian alle ja otin kuvia. Näyttäs olevan kaksi kolmitiehanaa vivun perässä. Osaatko kertoa miten tuon kuristuksen pitäisi näkyä/tuntua?

Liitetiedostot
Click image for larger version

Name:	mikä_spaagi_venttiili_lattian_alla.jpg‎
Views:	766
Size:	49,6 Kt
ID:	87341  
Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 13.09.2018, 00:19
Säätäjä_setä:n Avatar
Säätäjä_setä Säätäjä_setä ei ole kirjautuneena
Konkari++
 
Rekisteröitynyt: 07.12.08
Sijainti: Espoo
Viestit: 729
Perusasetus

Etuakselin öljyt


Näköjään tämän vehkeen huollossa joka homma on hankala. Etuakselin öljyproppu pitää kirjaimellisesti avata persläven kautta (pohjapanssarissa oleva 50mm reikä). Ohjausvarsi estää helpon pääsyn proppuun missä on 10mm sisäkuusio hole. No proppu aukes lopulta ja 4l vetoisesta akselista tuli 5l tollasta emulsiota. Tämähän on ihan offroad vehkeen huoltoa.
Liitetiedostot
Click image for larger version

Name:	persläpi.jpg‎
Views:	824
Size:	69,4 Kt
ID:	87342   Click image for larger version

Name:	tavaraa.jpg‎
Views:	838
Size:	93,2 Kt
ID:	87343   Click image for larger version

Name:	saalis.jpg‎
Views:	887
Size:	159,0 Kt
ID:	87344  
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 13.09.2018, 00:40
Säätäjä_setä:n Avatar
Säätäjä_setä Säätäjä_setä ei ole kirjautuneena
Konkari++
 
Rekisteröitynyt: 07.12.08
Sijainti: Espoo
Viestit: 729
Perusasetus

James52D-4 0-hommia


Välillä pitää tehdä terapiahommiakin. Tässä pari projektia.

Jonkun sattuman kautta koneen hytistä lodjun pohjalta löytyi puuttuva ratin keskiö. Ollu alunperin kiinni jonkunlaisella sovitteella. Kotimatkalla käväisi "3-D ukon" juttusilla ja tämä ongelma ratkesi siinä.

Koneessa on hieno radio, mutta antennipiiska puuttui. Edellinen omistaja oli jo aikonut korjata asian kun hytin lodjusta löytyi pussissa oleva uusi Biltema antennspröt. Oli vaan M6 kierteellä kun vanhassa istukassa paljon suurempi joku tuuma-kierre. Reikä, kierteet, M6ruuvin pätkä ja adapteri valmis. Nyt vanha Philips taas laulaa. Välillä kivoja tällaset sisähommat.
Liitetiedostot
Click image for larger version

Name:	ratin_keskiö_paikallaan.jpg‎
Views:	912
Size:	83,6 Kt
ID:	87350   Click image for larger version

Name:	ratin_keskiö_sovitinrengas_2.jpg‎
Views:	901
Size:	73,5 Kt
ID:	87349   Click image for larger version

Name:	ratin_kesliö_soviterengas.jpg‎
Views:	885
Size:	103,6 Kt
ID:	87348   Click image for larger version

Name:	hieno_radio.jpg‎
Views:	952
Size:	52,0 Kt
ID:	87351   Click image for larger version

Name:	antennspröt.jpg‎
Views:	880
Size:	110,5 Kt
ID:	87352  

Click image for larger version

Name:	antenni_paikallaan.jpg‎
Views:	864
Size:	112,6 Kt
ID:	87353  
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 13.09.2018, 20:59
_Metal_:n Avatar
_Metal_ _Metal_ ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 22.10.05
Sijainti: Hausjärvi, Finland.
Viestit: 1.066
Perusasetus

Sillä ymmärtääkseni vain rajoitetaan öljyn virtausta eli liikkeet hidastuu tai rauhoittuu. Miten haluaa ajatella. Tosin tällöin myös öljyt lämpiää tehokkaasti. Ite olen pitänyt aina auki asennossa. Tasauspyörästönlukon kanssa ole varovainen. Kerran itse polkaisin lukon päälle ja sitten se olikin lukossa n. puolivuotta kunnes purin taka-akselia niin paljon, että sain lukon sitä kautta kytkettyä pois.
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 13.09.2018, 21:02
_Metal_:n Avatar
_Metal_ _Metal_ ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 22.10.05
Sijainti: Hausjärvi, Finland.
Viestit: 1.066
Perusasetus



Tässä oma kone. Ollut nyt 8-vuotta. Jarrut pitäisi tähän kanssa tehdä nyt jarruton.
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 13.09.2018, 21:48
Rak Rak ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 15.03.04
Sijainti: Oulu
Viestit: 1.551
Perusasetus

Painaako tommonen tosiaan yli 9 tonnia? On c20 länkkäriin verrattuna söpömmän näkönen ja sen pitäs olla 9 tonnin kantturoissa.
__________________
www.OFFROADOULU.com
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 13.09.2018, 23:46
Säätäjä_setä:n Avatar
Säätäjä_setä Säätäjä_setä ei ole kirjautuneena
Konkari++
 
Rekisteröitynyt: 07.12.08
Sijainti: Espoo
Viestit: 729
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Rak Näytä viesti
Painaako tommonen tosiaan yli 9 tonnia? On c20 länkkäriin verrattuna söpömmän näkönen ja sen pitäs olla 9 tonnin kantturoissa.
Ei tosta painosta oikein varmaa tietoa löydy. Jostain brosyyristä tarttu tuo 9+ tonnia. Mulla on kaksi eri versiota ohjekirjasta. Toisessa on 7800kg 4-veto ja toisessa kaivurikuormaaja 7741kg kokonaispainon kohta tyhjä. Ei ole sanottu onko kuiva, vai märkäpainoja. Rekisteriotteessa suurin sallittu kokonaismassa 12400kg. Kertokoon joku jos on parempaa tietoa.
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 14.09.2018, 00:19
Säätäjä_setä:n Avatar
Säätäjä_setä Säätäjä_setä ei ole kirjautuneena
Konkari++
 
Rekisteröitynyt: 07.12.08
Sijainti: Espoo
Viestit: 729
Perusasetus

Tässä oma kone. Ollut nyt 8-vuotta. Jarrut pitäisi tähän kanssa tehdä nyt jarruton.[/QUOTE]

Meneekö polkimet pohjaan ja jarrunestetankki tyhjä vai onko muu vika?
Näköjää 5-vaihteinen tuo sinun peli. Jaksaako vitosella nousta minkäänlaista mäkeä?
Vastaa lainaten
  #9  
Vanha 14.09.2018, 14:17
_Metal_:n Avatar
_Metal_ _Metal_ ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 22.10.05
Sijainti: Hausjärvi, Finland.
Viestit: 1.066
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Säätäjä_setä Näytä viesti
Tässä oma kone. Ollut nyt 8-vuotta. Jarrut pitäisi tähän kanssa tehdä nyt jarruton.
Meneekö polkimet pohjaan ja jarrunestetankki tyhjä vai onko muu vika?
Näköjää 5-vaihteinen tuo sinun peli. Jaksaako vitosella nousta minkäänlaista mäkeä?[/QUOTE]

Juuri nou ominaisuudet säiliö tyhjä ja polkimet täysin veltot.

5-vaihde ainoastaan alamäkeen. Voimaa koneeseen tuli reilusti kun vaihdoin ruiskupumpun uuteen.
Kansipahvi täytyisi tarkistaa kun siirto ajossa tahtoo lämmöt nousta. Työkierroksilla voi kaivaa vaikka kokopäivän ilman ongelmia mutta tiellä lämpenee todella nopeasti.

Oma veikkaukseni painosta on n.8,5t.
Vastaa lainaten
  #10  
Vanha 13.09.2018, 23:30
Säätäjä_setä:n Avatar
Säätäjä_setä Säätäjä_setä ei ole kirjautuneena
Konkari++
 
Rekisteröitynyt: 07.12.08
Sijainti: Espoo
Viestit: 729
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja _Metal_ Näytä viesti
Sillä ymmärtääkseni vain rajoitetaan öljyn virtausta eli liikkeet hidastuu tai rauhoittuu. Miten haluaa ajatella. Tosin tällöin myös öljyt lämpiää tehokkaasti. Ite olen pitänyt aina auki asennossa. Tasauspyörästönlukon kanssa ole varovainen. Kerran itse polkaisin lukon päälle ja sitten se olikin lukossa n. puolivuotta kunnes purin taka-akselia niin paljon, että sain lukon sitä kautta kytkettyä pois.
Kiitos, pitää kokeilla. Tänään vaan tuli yllätysvika ja ilta meni siinä.
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Kokemuksia kaivataan Suzuki grand vitarasta. GrapL Chit-Chat 2 28.04.2017 08:32
Aga tig neuvoja kaivataan. Pecos Tekniikka & Jutustelu 6 27.03.2007 18:28
Kokemuksia Super Swamper LTB:stä kaivataan okkiM Tekniikka & Jutustelu 16 07.08.2006 19:08
Vinkkejä / kokemuksia kaivataan ttimonen Tekniikka & Jutustelu 71 11.09.2005 10:15
Kokemuksia offimiehiltä kaivataan : PMR puhelimet! Hujane Tekniikka & Jutustelu 15 03.11.2004 20:03


Sivu luotu: 18:32 (GMT +2).