![]() |
![]() |
|
Maasturiprojektit Osio on tarkoitettu etenkin pidempiaikaisten projektien seuraamiseen. Tämä on oikea paikka oman auton esittelyyn. |
![]() |
|
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
#251
|
||||
|
||||
![]() |
#252
|
||||
|
||||
![]()
Eli ei ketterä kuin pantteri vaan nopea kuin gepardi
![]()
__________________
---------------------------------------- If it works, tear it apart and find out why! https://roverfriends.fi/palsta/ ![]() 3 Amigos-never travel alone |
#253
|
||||
|
||||
![]()
Jotain sinnepäin
![]()
__________________
Paino on voimaa, ylipaino on ylivoimaa! |
#254
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
![]() ![]()
__________________
FJ40 1967 -vaasansatama- BJ40 1976 -oldMama- BJ40 1977 -afrikantähti- BJ42 1981 -rosvo- BJ75 1987 -hillbilly- |
#255
|
||||
|
||||
![]()
...peruutetaanpa takaisin 1/2ovien pariin... ...makitoituani koko-oven kahtia havaitsin katkaisupinnan yllättävän leveeeeäksi...
yleisenä patenttiratkaisuna tuntuu olevan tasaisen pellin savustaminen katkaisukohtaa verhoamaan...sinänsä OK...muttei alkuunkaan riittävä minun tapaiselle pilkun*****jalle... ...tässävaiheessa muistan istuneeni toviksi perseelleni pohtimaan puoliovien syvintä olemusta... ... ... ... ... ...mielessä ehtivät sinkoilla josjonkinlaiset kavennuspokkaukset ja muut villit viritykset...kunnes tartutin silmäni ![]() step-by-step...ensiksi patkä ulkopuolen etukarmia parempaan talteen... jonka jälkeen "luu-ulkona" -kohta kierrätyskäyttöön... minkä jälkeen millimetrin ![]() ...ja naulaus paikoilleen... ...jonka jatkoksi etukarmin uudelleensijoittaminen... ...pillimehukin peukuttaa! (...to be continued...)
__________________
FJ40 1967 -vaasansatama- BJ40 1976 -oldMama- BJ40 1977 -afrikantähti- BJ42 1981 -rosvo- BJ75 1987 -hillbilly- |
#256
|
||||
|
||||
![]()
kaikki osat hyöty käyttöön.
__________________
.salon seudun OFF ROAD Ry. pari Toyotaa |
#257
|
||||
|
||||
![]()
tapahtui seuraavaksi puoliovien luomiskertomuksessa... ...hyppäys hifistelyn puolelle kuten kuvasta näkyy... kaarevan kulmapalan sosialisointi...
...ja savustus uusille sijoilleen... ...yläosan kurvit&kaaret pistettiin myös kohdilleen... ...Makitan arm ![]() ...säälimätön siirtoistutus uusille sijoilleen... ...näemmekö tässä potentiaalisen sisäpuolen kavennuskappaleen??? ...kyl'maar...apukuskin ovessa jo onnistuneesti kohdillaan kun kuskinpuolen kavennuskappaleen savustusta vasta suunnitellaan! (we'll be back ![]()
__________________
FJ40 1967 -vaasansatama- BJ40 1976 -oldMama- BJ40 1977 -afrikantähti- BJ42 1981 -rosvo- BJ75 1987 -hillbilly- |
#258
|
||||
|
||||
![]()
Aika pätevät puoliovet tulossa, suorastaan prot. 👍 Hienoja oivalluksia.
Jäikö yhtään biittiä talteen tuota peltiä? Aletaanko kirjeenvaihtoon, lähetä sä 5x5 cm pala orkkissävyistä vihreetä peltiä ja saat paluupostissa (toisaalla haeskelemaas) 2 kpl elähtänyttä Koito-kissansilmää? 😻 |
#259
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
![]() ![]()
__________________
FJ40 1967 -vaasansatama- BJ40 1976 -oldMama- BJ40 1977 -afrikantähti- BJ42 1981 -rosvo- BJ75 1987 -hillbilly- |
#260
|
|||
|
|||
![]()
Jos Matti tarvii vaan pienen paikan BJn kylkeen
![]() |
#261
|
||||
|
||||
![]()
Ei tässä nyt sen kummoisemmasta ole kyse kuin värimallin hausta. Sais maalia ja onkin jo 2K-kilikali ventalla, mut en viiti uhrata sitä vain mallailuun ja aftermarket-maalien sävy voi poiketa oikeesta koodista huolimatta selvästikin. Ajatuksena vertailla RAL koodeja 6026 ja 6028 et kuinka lähelle osuis. Vai saiskohan Temaduria sävytettyä 621:ksi...?
Laitan privalla osoitetta. |
#262
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
![]() ...sitten muistin erään asian ja päädyin penkomaan OldMaman kylkiäisenä haltuuni päätynyttä Outokumpu Osakeyhtiön kaivosautojäämistöä... ZADAA!!! mitä sieltä löytyikään?...jokin mystinen tehtaan(OEM)621-sävyssä oleva KÄYTTÄMÄTÖN(!) peltiosa...tämänkaltaiset korkkaamattomat BJ:n peltiosat taitavat olla harvinaisuuksia jopa maailman mittakaavassa?... ...joten täten lupaan julkisesti luovuttaa oheisen keräilyharvinaisuuden Matin omistukseen kiehtovia Koitolaisia vastaan... ...palstalaiset todistakoot tämän WIN ![]()
__________________
FJ40 1967 -vaasansatama- BJ40 1976 -oldMama- BJ40 1977 -afrikantähti- BJ42 1981 -rosvo- BJ75 1987 -hillbilly- |
#263
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
|
#264
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
![]() |
#265
|
||||
|
||||
![]()
...kurveista & kavennuksista jatkettiin "kantta-kiinni-ja-kuulemiin" -tunnelmiin... ...joo ja sitä ennen ehdittiin kopsata sinapinsävyisestä outokumpulaisesta mittatarkat paikat peileille...jonka mukaan turattiin vastamutterit hollilleen...
...teknofriikit väittävät ettei paperia muka nykyään tarvi missään mutta minun kokemusteni ![]() ![]() ...kertapudotuksena kohdilleen kuten kuvasta näkyy...samasta kuvasta näkyy myös yläilmakuvaa uusiokäyttöisen yläkarmin sijoittelusta... paikoillaan...valmiit...HEP! AfrikanTähden kohdalla ei haluta sortua tuning-autoille tunnusomaiseen kittailuun/pakkelointiin...tässätapauksessa tyttö ![]() ![]() ![]() ...senjälkeenkun saluunanovet saatiin suurinpiirtein saumatuksi niin homma jatkui sisustuksen merkeissä...ovipahvien kehystä lähdettiin laatimaan 16mm lattaraudasta... ...tähän ![]() (...tässä vaiheessa projektiristeilijämme karautti costaconcordiamaisesti karille kohdassa joka oli merkitty merikorttiin "lukkokoneisto ja sen aiheuttamat haitalliset epämuodostumat puoliovien muutenniin moitteettomaan muotokieleen" -sijaintitiedolla ![]() ![]() ![]()
__________________
FJ40 1967 -vaasansatama- BJ40 1976 -oldMama- BJ40 1977 -afrikantähti- BJ42 1981 -rosvo- BJ75 1987 -hillbilly- |
#266
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
...toki tässä välissä hommailtiin muita juttuja mutta niihin palaamme myöhemmin... ...nyt kuitenkin kipupisteeseen joka tuntuu aiheuttavan pään ![]() ![]() A) korottamalla puolioven koko profiilia koneiston vaatiman tilan verran allaolevan referenssikuvan kaltaisesti... B) loihtimalla lukkokoneistolle jokin tekotaiteellinen kupla/pahka/whatever... ...joka näyttää aika pers**ltä jokatapauksessa ![]() ...asialle piti ruveta tekemään jotakin koskapa lukkokoneiston pelitila puoliovien sisällä oli kutistunut entisestäänkin kavennusosien ![]() vaihe 1: vaihe 2: vaihe 3: grandi finále:
__________________
FJ40 1967 -vaasansatama- BJ40 1976 -oldMama- BJ40 1977 -afrikantähti- BJ42 1981 -rosvo- BJ75 1987 -hillbilly- |
#267
|
||||
|
||||
![]()
...lukkokoneiston onnistuneen choppauksen innoittamana 1/2ovista taottiin tasaiseksi aiemmat kokeiluluontoiset kuplamuodostelmat... (((OOPS
![]() ![]() ...valmiimpaa ylijäämäosien muodostelmaa veräjässä... ...sisäpuolen ovenaukaisukahvakin asemoitiin paikoilleen...+10kunta vastamutteria porattiin/tinattiin kohdilleen kehyksiä pitelemään... ...aiempien elämien rhs-palkkipuskurista teurastettiin pala pois... ...kaventaen sitä kahteen suuntaan... ...saadaksemme siitä raaka'aihion sisäpuolisen aukaisukahvan kehykseksi.... ...+ettäjoo ovipahvit toteutettiin kirjaimellisesti pahvista ![]() ![]() ![]() ...menikö läpi?...vedätys meinaan... ![]() ![]() ...jolla haettiin mallia/muotokieltä lopulliselle materiaalivalinnalle... ...kuten topicia seuranneet tietävät, AfrikanTähti on allerginen muoville/kitille/pakkelille/tasoitteille +muille tyttö ![]() ...tätäkin peltiä ostaessani sain asiantuntevaa metallurgista apua Kainuun Käyttöraudan myyjältä(Sami?)...hänen suosituksestaan valitsin pintakäsittelyltään pelkästään varastorasvatun version...koskapa halusin varmistaa mahdollisimman suuren herkkyyden RUOSTUMISELLE ![]() ![]() ![]()
__________________
FJ40 1967 -vaasansatama- BJ40 1976 -oldMama- BJ40 1977 -afrikantähti- BJ42 1981 -rosvo- BJ75 1987 -hillbilly- |
#268
|
||||
|
||||
![]()
Pakko nostaa hattua, miten hyvin joillakin metalli löytää muotonsa.
__________________
Kunnes ruoste meidät erottaa... Datsun-Nissan Sunny 1.5 GL (2 x Sedan, vm. 1985 & 1986 + Coupé, vm. 1985) Nissan Sunny 1.3 L (HB, vm. 1987) Nissan Primera 2.0 GT (Sportdeck, vm. 1999) Datsun Patrol 3.3d (STW, vm. 1983) |
#269
|
||||
|
||||
![]()
...Miss Puolioven lopulliset strategiset mitat...
...niin slimFit kuin olla voi... ...senhän tietää itse eino ![]() ...eniten sisäistä eino ![]() ...slimTwins... +joo...korvaamattoman arvokkaita Outokumpu Osakeyhtiön aikaisia ruosteita varjelin pois laikkaamasta kädet ![]() +joo2...taustalla näkyvät tuning osat on tuttuun tapaan blurrattu tietovuodolta piiloon... ruuvinkantaupotushifistelyä...
__________________
FJ40 1967 -vaasansatama- BJ40 1976 -oldMama- BJ40 1977 -afrikantähti- BJ42 1981 -rosvo- BJ75 1987 -hillbilly- |
#270
|
||||
|
||||
![]()
komiat tuli
__________________
.salon seudun OFF ROAD Ry. pari Toyotaa |
#271
|
||||
|
||||
![]()
Nostin hatun pois päästä ovisepostusta lukiessani
__________________
Jos sulla on vasara, mikä tahansa on naula. Jos sulla on hitsauskone, mikä tahansa on ihan mitä tahansa haluat sen olevan. Toyota crown rs50 OmJ40 kilpuri. (Lähetään vaikka nollasta) Plus muita romuja |
#272
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
...ja sitten aiheeseen...tuli käytyä paikallisessa Supermarketissa teollisuus ![]() ![]() ![]() ...paitsiettä onkohan pinkki turhan tyttö ![]() ![]() ![]()
__________________
FJ40 1967 -vaasansatama- BJ40 1976 -oldMama- BJ40 1977 -afrikantähti- BJ42 1981 -rosvo- BJ75 1987 -hillbilly- |
#274
|
||||
|
||||
![]()
Akin näytöt hitsaamistaiteen alalta ovat hyvin rajalliset, mutta johan tällainen mitään tekemätönkin huomaa milloin ovat tekijämiehet asialla.
__________________
Kunnes ruoste meidät erottaa... Datsun-Nissan Sunny 1.5 GL (2 x Sedan, vm. 1985 & 1986 + Coupé, vm. 1985) Nissan Sunny 1.3 L (HB, vm. 1987) Nissan Primera 2.0 GT (Sportdeck, vm. 1999) Datsun Patrol 3.3d (STW, vm. 1983) |
#275
|
||||
|
||||
![]()
Joo, hyvin ja nopeasti on tekemällä oppinut.
![]() ![]() Lainaus:
|
![]() |
|
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 3 (0 jäsentä and 3 vierasta) | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Myydään Automaattinen tähti-kolmiokäynnistin, tarjoa. | KAS | O/M/V Muut | 2 | 23.09.2020 10:31 |
Ostetaan auto afrikan matkalle | JuKu | O/M/V Ajoneuvot | 2 | 28.01.2014 21:57 |
afrikan poikien foorumi | risukärsä | Linkit | 0 | 23.01.2011 22:12 |
Afrikan matkaajat | myllis | Linkit | 6 | 21.01.2011 23:37 |
Afrikan jobbarien numeroja | Heikki L | Chit-Chat | 13 | 19.10.2008 20:22 |