Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Chit-Chat
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Chit-Chat Tämä foorumi on tarkoitettu epämääräiseen jauhamiseen, eikä asian ole pakko liittyä suoraan offroadiin.

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 30.08.2018, 09:30
Viipo:n Avatar
Viipo Viipo ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 06.09.06
Sijainti: Joensuu, .
Viestit: 4.183
Perusasetus

Noita 9000 valmetteja ja muita ihmetellessä kuulin niillä ammatikseen töitä tehneiltä varaosien saatavuuden olevan liki nolla, ja jos jotain löytyy, niin hinnat on tähtitieteellisiä.
Kannattaa varmaan katella jotain isoille markkinoille tehtyjä malleja, joihin saa vielä edullisesti varaosia jälkituotantona.

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 01.09.2018, 17:56
Ralu Ralu ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 30.10.14
Sijainti: Tampereen lähellä
Viestit: 58
Perusasetus

Ootko tuolta katsonut?
Www.kaivinkoneet.com
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 02.09.2018, 19:42
Säätäjä_setä:n Avatar
Säätäjä_setä Säätäjä_setä ei ole kirjautuneena
Konkari++
 
Rekisteröitynyt: 07.12.08
Sijainti: Espoo
Viestit: 714
Perusasetus

Kiitos linkistä. Satunnaisia topikkeja tullut eteen, mutta en ole tolla saitilla enempää vielä surffaillut.

"Tyhmyyskin on tullut tehtyä" ja ostettua James 52-D 4 kone. Alkavalla viikolla pitäisi saada kuljetettua puuhamaahan.
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 10.09.2018, 20:49
Säätäjä_setä:n Avatar
Säätäjä_setä Säätäjä_setä ei ole kirjautuneena
Konkari++
 
Rekisteröitynyt: 07.12.08
Sijainti: Espoo
Viestit: 714
Perusasetus

James 54-D4 projekti


Kokemustopikki muuttui omakohtaisiksi kokemuksiksi.

Tollanen James 52D-4 tuli hommattua. Saapui taloon näyttävästi vähän niinku isommatkin poijaat!

Kaivurijutuille olisi tietysti omatkin fooruminsa, mutta jatkan tätä topikkia remontti sun muilla kokemuksilla kun tämä offipalsta on se "kotifoorumi".
Liitetiedostot
Click image for larger version

Name:	kone_saapuu_1.jpg‎
Views:	1916
Size:	69,3 Kt
ID:	87272   Click image for larger version

Name:	kone_saapuu_2.jpg‎
Views:	1849
Size:	62,5 Kt
ID:	87273   Click image for larger version

Name:	kone_saapuu_3.jpg‎
Views:	1856
Size:	59,1 Kt
ID:	87274   Click image for larger version

Name:	kone_saapuu_4.jpg‎
Views:	2147
Size:	99,3 Kt
ID:	87275  
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 10.09.2018, 20:53
H&K:n Avatar
H&K H&K ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 20.10.05
Sijainti: kuusisto, Finland
Viestit: 2.632
Perusasetus

Siistikuntoisen yksilön olet näiden kuvien perusteella löytänyt.
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 10.09.2018, 20:57
Säätäjä_setä:n Avatar
Säätäjä_setä Säätäjä_setä ei ole kirjautuneena
Konkari++
 
Rekisteröitynyt: 07.12.08
Sijainti: Espoo
Viestit: 714
Perusasetus

James 52D-4 vaikeudet alkoivat heti


Ostaessa oli tiedossa, että kone on käytännössä jarruton. Mikä ei ollut tiedossa oli sen hyytyminen ajossa kun pidempää koeajoa ei tehty. Hyyty heti ensimmäisen mäen jälkeen eikä jaksanu kulkea kun ykkösellä ja silläkin aika rauhallisesti. Lumikuuppa piti hakea purkupaikalta vanhalla Sarah rouvalle (MF50B).
Vähän "paska löysty" kun olin foorumeilta lukenut muunnin- ja kytkinongelmista. Vaihdelootan painemittari kuitenkin näytti kaikenaikaa 20bar ja ylikin lukemia.
Liitetiedostot
Click image for larger version

Name:	Kaverrukset.jpg‎
Views:	1515
Size:	119,5 Kt
ID:	87276  
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 10.09.2018, 21:21
Säätäjä_setä:n Avatar
Säätäjä_setä Säätäjä_setä ei ole kirjautuneena
Konkari++
 
Rekisteröitynyt: 07.12.08
Sijainti: Espoo
Viestit: 714
Perusasetus

James 52D4 ensimmäinen vika löytyi


Huonosti nukutun yön jälkeen aivot oli kuitenkin jotenkin jäsentäneet ajossa tehdyt havainnot:
- kierrokset ei karannu, ei vaan jaksanu mennä
- ei lykänny mustaa vaikka kuinka polki
- osakaasulla tuntui ihan terveeltä, osakaasulla ei tietenkään mennä isommilla vaihteilla eikä mäkiä ylös.

Eli ei oikein vaikuttanu luistavilta kytkimiltä tai väsähtäneeltä muuntimelta. Perkins piru ei vaan saanu soppaa. Siirtopumppu ja filtteri auki ja syytä ei tarvinnu enää hakea. En ole ennen nähny noin tukossa olevaa suodatinta. Tossa kun tankit on runkopalkeissa niin ruosteslagista ei näytä olevan puutetta. Toi musta mönjä sisältää kyllä muutakin tuntematonta ainetta.

Pumpun putsaus ja uusi filtteri paikalleen ja voima palasi.

Tässä koneessa jokainen huolto-operaatio tuntuu olevan "umpisuolen leikkaus persläven kautta". Suodatintakaan ei saanu paikalleen ennenkuin sen teippas yhdeksi paketiksi jotta pystyi tunkemaan paikalleen.

Ollu näköjään "minimi huoltosopimus" tässä koneessa!
Liitetiedostot
Click image for larger version

Name:	naftafiltteri.jpg‎
Views:	1695
Size:	207,0 Kt
ID:	87277   Click image for larger version

Name:	naftafiltterin_vaihto_1.jpg‎
Views:	1638
Size:	61,1 Kt
ID:	87278   Click image for larger version

Name:	naftafiltterin_vaihto_2.jpg‎
Views:	1728
Size:	99,2 Kt
ID:	87279   Click image for larger version

Name:	pumpun_putsaus.jpg‎
Views:	1582
Size:	46,6 Kt
ID:	87280  
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 10.09.2018, 22:22
Säätäjä_setä:n Avatar
Säätäjä_setä Säätäjä_setä ei ole kirjautuneena
Konkari++
 
Rekisteröitynyt: 07.12.08
Sijainti: Espoo
Viestit: 714
Perusasetus

James 52D-4 jarrut hakusassa / toinen vika


Polkimet paukahtaa velttona pohjaan, käsijarru veltto ja kaivinpuolen jarru ei liku. Koneen mukana tuli manuaalit mitkä ei kuitenkaan ole ihan tästä mallista. Rakenteet ja toimintaperiaatteet kuitenkin samat. Manuaaleista selvisi, että tässä on nestevälitteiset märkälevy jarrut. Ensimmäinen tarkistus kun jarrunestesäiliö löytyi. Onko nestettä. Ei ollu oli vaan kuivia lehtiä säiliön pohjalla! Rohkeesti nestettä pönttöön ja ilmaamaan.

Ensimmäinen havainto: Säiliö/lähtö vuotaa kuin seula. Minimi huoltosopimus ollu tässäkin.

Toinen havainto: Lattian purku ei ole oikein loppuun asti mietitty. Tasauspyörästön lukon spaagi pitää irroittaa lattian alta! Jarrupolkimet pitää purkaa jotta lattialevyn saa pois. No tein tohon heti sellasen modiksen, että polkimet saa olla paikallaan.

Pääsylinterin ilmauksen jälkeen polkimissa alkoi olla jotain tuntoa eikä neste valunu mistään solkenaan ulos paitsi tietenkin tankin juuresta vuoti. Työsylintereiden ilmaus mikä taas oli tyo "umpisuolen leikkaus perslävestä" ja vehkeessä oli jarrut. Huojentava havainto, että jarrulevyissä/kytkimissä tuntuu olevan pintaa jäljellä eli koko konetta ei tarvitse purkaa.

Seuraavana päivänä säiliön kimppuun. Sopiva pytty löytyi yllättävästä paikasta. Lisäksi murto-osalla originaalin hinnasta.
https://www.autoracing.fi/catalogsea...t/?q=ralrd3648

Ja sitten taas se outo juttu.
Kaivinkone ukot tehneet jarrunestesäiliön ja pääsylinterin välisen linjan varman päälle hydrauliletkusta mikä tietenkin tuntuu over killiltä tuohon paikkaan, mutta kun kaikki muutkin letkut on hydrauliletkua niin miksi ei. Letkua pois kiskoessa se osoittautui hauraaksi kuin kuiva oksa. Meni tosta vaan taittamalla poikki verkkoineen päivineen!?. Empä ole taas tollastalaan nähny. Yleensä jää ainakin osalla säikeitä kiinni. Tollasella terveellä letkulla vois hinata vaikka autoa. Ei jarrunesteen pitäisi syödä kumia eikä ainakaan teräsverkkoa tuolla tavalla.

Uusi tankki paikoillaan ja jarrut toimii. Jäljellä on muun lattian purku ja käsi/kaivinjarrun toiminnan selvittäninen/palauttaminen. Nämä ovat mekaanisia, mutta kirjasta ei selviä tarkkaan mitä rojua systeemiin kuuluu.

Sitten vielä kysymys jos joku sattuu tietämään vastauksen. Kirjoista ja kyselemällä ei ole löytyny. Pääsylinteri kuvassa näkyy sylintereitä yhdistävä putki. Tämän merkitys ja toiminta ei ole selvinnyt.
Liitetiedostot
Click image for larger version

Name:	jarrunestesäiliö_original.jpg‎
Views:	1683
Size:	135,0 Kt
ID:	87281   Click image for larger version

Name:	vasen_lattialevy.jpg‎
Views:	1570
Size:	190,6 Kt
ID:	87282   Click image for larger version

Name:	pääsylinterit.jpg‎
Views:	1671
Size:	69,8 Kt
ID:	87283   Click image for larger version

Name:	työsylinteri.jpg‎
Views:	1627
Size:	148,0 Kt
ID:	87284   Click image for larger version

Name:	säiliön_letku.jpg‎
Views:	1574
Size:	106,7 Kt
ID:	87285  

Click image for larger version

Name:	uusi_säiliö.jpg‎
Views:	1632
Size:	107,3 Kt
ID:	87286  
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Kokemuksia kaivataan Suzuki grand vitarasta. GrapL Chit-Chat 2 28.04.2017 08:32
Aga tig neuvoja kaivataan. Pecos Tekniikka & Jutustelu 6 27.03.2007 18:28
Kokemuksia Super Swamper LTB:stä kaivataan okkiM Tekniikka & Jutustelu 16 07.08.2006 19:08
Vinkkejä / kokemuksia kaivataan ttimonen Tekniikka & Jutustelu 71 11.09.2005 10:15
Kokemuksia offimiehiltä kaivataan : PMR puhelimet! Hujane Tekniikka & Jutustelu 15 03.11.2004 20:03


Sivu luotu: 00:03 (GMT +2).