Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 26.08.2018, 12:47
-MaTTi-:n Avatar
-MaTTi- -MaTTi- ei ole kirjautuneena
Guru
 
Rekisteröitynyt: 27.07.04
Sijainti: Jokela, Finland.
Viestit: 11.076
Perusasetus

Mites on uudenmalliset Aalterrainit kestäny kilsoja? Mites pito kuluneempana?

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 26.08.2018, 15:27
wikke:n Avatar
wikke wikke ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 06.04.07
Sijainti: Kupolin alla.
Viestit: 4.048
Perusasetus

Tuossa kuukausi taka perin huoltsikalla kyselin eräältä Hodari kuskilta mitähän on kumeksista tykännyt (en muista mikä oli koko) valitteli että 20K ajettuna märällä asvaltilla pito onneton toisin kuin uutena alkutalvesta ostettuna. Ei mielestään mainittavasti kulunut. Toisaalta onko kuiva kesä tehnyt tepposet kun ei juuri satanutkaan, ja hänellä ei ollut sanoa mitään rengasta mihin verrata...
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 26.08.2018, 16:19
Tuomo Tuomo ei ole kirjautuneena
Konkari++
 
Rekisteröitynyt: 03.04.08
Sijainti: Lahti, Finland.
Viestit: 788
Perusasetus

Tän kesän pyöriny ylipainoisen neliveto-Sprinterin alla, koko 265/60-18. Kilsoja reilu 10tkm, pintaa takana 8,5-9mm, edessä n. 10mm. Uutena oli pintaa 12mm.

Renkaana perusvarma AT, suht hiljanen ja ok ajoltaan. Hyvin tuntuis kestävän ajella terävän louhekiven päälläkin. Talviliukastelusta ei kokemusta, uskosin että uutena ainakin välttävä. Seos vaikuttaa melko pehmeältä.
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 27.08.2018, 18:46
hiluvitkutin:n Avatar
hiluvitkutin hiluvitkutin ei ole kirjautuneena
Veteraani+++
 
Rekisteröitynyt: 31.12.07
Sijainti: keitele, Finland.
Viestit: 2.366
Perusasetus

Huomasin tossa ohimennen.
Vuojen vanhat renkaat, siis ostettu vuosi sitten. Pitäs kattoo tekopäivä, miten vanhat sitte onkaan.
Joo, ni rupeevat jo pykimään.
Liitetiedostot
Click image for larger version

Name:	IMG_20180827_140205.jpg‎
Views:	604
Size:	224,5 Kt
ID:	87106  
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 27.08.2018, 19:00
-MaTTi-:n Avatar
-MaTTi- -MaTTi- ei ole kirjautuneena
Guru
 
Rekisteröitynyt: 27.07.04
Sijainti: Jokela, Finland.
Viestit: 11.076
Perusasetus

Mulla oli joskus 12-14 vuotta sitten edellismallin All-Terraineja. Moneen kumiin tuli vastaava ja sit sieltä läks kasvamaan joku kumimato. Yhestä lopuks pilkisti vaijerin säie. Sinänsä harmiton vika, mut jokuhan sieltä oli pettänyt.
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 28.08.2018, 20:09
veijon-esso:n Avatar
veijon-esso veijon-esso ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 25.08.06
Sijainti: Vantaa
Viestit: 2.531
Perusasetus

Katos näköjään toi teksti kun koitin lisätä kuvaa... mutta tolta näyttää noin 60tkm ajettu altsikka, ehkä vähän enemmän. Pito on riittäny mulle kesät talvet. Alla jeep GC:ssä.

__________________
"Niin metsä vastaa, kuin sitä kynnetään". K.Viikate

”Mielummin ajan mutarenkailla talvella kuin talvirenkailla mudassa”. Veijon-Esso

Viimeksi muokannut veijon-esso : 29.08.2018 07:29 Perustelu: Lisätty kuva
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 11.12.2019, 11:49
-MaTTi-:n Avatar
-MaTTi- -MaTTi- ei ole kirjautuneena
Guru
 
Rekisteröitynyt: 27.07.04
Sijainti: Jokela, Finland.
Viestit: 11.076
Perusasetus

Vihdoin tuli elokuussa ostetut renkaat Texasista Hämeenlinnaan. Olishan näitä saanut Suomestakin, mut Euroopassa tän kokoset on aina 121/118-kantavuusindeksillä ja load range E 10-kankaisella rungolla. F-150 Raptorin ensiasennusrenkaana on sama mut 113/110 ja 6-kankainen C-luokan kumi.

Teoriassa siis mukavampi ajettava kun ei ole tarpeettoman jäykkä.



Liitetiedostot
Click image for larger version

Name:	D2EE42D7-4E5B-41F0-8286-8E539D5318FD.jpg‎
Views:	1500
Size:	177,9 Kt
ID:	93538   Click image for larger version

Name:	A540DA9C-1FA2-4559-8439-5AC5DCB19E1E.jpeg‎
Views:	1466
Size:	193,8 Kt
ID:	93544  

Viimeksi muokannut -MaTTi- : 11.12.2019 11:53
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 11.12.2019, 12:02
tekniikkamies tekniikkamies ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 23.11.11
Sijainti: Päijät-Häme
Viestit: 3.019
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja -MaTTi- Näytä viesti
Vihdoin tuli elokuussa ostetut renkaat Texasista Hämeenlinnaan. Olishan näitä saanut Suomestakin, mut Euroopassa tän kokoset on aina 121/118-kantavuusindeksillä ja load range E 10-kankaisella rungolla. F-150 Raptorin ensiasennusrenkaana on sama mut 113/110 ja 6-kankainen C-luokan kumi.

Teoriassa siis mukavampi ajettava kun ei ole tarpeettoman jäykkä.



Mulla oli kesällä kans nuo all terrainit mutta pienempänä, eikä ollut niin suurta kantavuusindeksiä kuin muissa renkaissa. Lisäksi ne oli vain 15 tuuman vanteella. Kyllä ne jonkinmoista mukavuutta toi.

Onkohan minkämoinen vaikutus kestävyyteen jos on pienempi kantavuusluokka, nuohan on aika isot pallukat kantavuusindeksiin nähden?
Vastaa lainaten
  #9  
Vanha 11.12.2019, 12:53
-MaTTi-:n Avatar
-MaTTi- -MaTTi- ei ole kirjautuneena
Guru
 
Rekisteröitynyt: 27.07.04
Sijainti: Jokela, Finland.
Viestit: 11.076
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja tekniikkamies Näytä viesti
Onkohan minkämoinen vaikutus kestävyyteen jos on pienempi kantavuusluokka, nuohan on aika isot pallukat kantavuusindeksiin nähden?
Jaa-a, aika näyttää. Monihan näillä on pitkään ajanut. Kulutuspintaa ei ole kovin paljon uusissakaan (12.5 mm), vajaan pari milliä vähemmän mitä esim. aiemmissa saman koon Duratraceissa.

Tässä koossa jännästi sama kantavuusindeksi 113 kuin alkuperäisessä 265/70R17 renkaissa.
Vastaa lainaten
  #10  
Vanha 11.12.2019, 14:02
tekniikkamies tekniikkamies ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 23.11.11
Sijainti: Päijät-Häme
Viestit: 3.019
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja -MaTTi- Näytä viesti
Jaa-a, aika näyttää. Monihan näillä on pitkään ajanut. Kulutuspintaa ei ole kovin paljon uusissakaan (12.5 mm), vajaan pari milliä vähemmän mitä esim. aiemmissa saman koon Duratraceissa.

Tässä koossa jännästi sama kantavuusindeksi 113 kuin alkuperäisessä 265/70R17 renkaissa.
Tuumin jos ajaa myös vähän pahempiin paikkoihin.

Niistä ylikantavista renkaista itsellä meni paskaksi pitkässä maantieajissa, Insa Sahara, jonka runko ties kuinka vanha.

Hakkapeliitta LT:et 120 indeksillä ei ole hajoillut pikkujutuista. Nyt talvirenkaana 215/85/16 ja siinä vähän pienempi indeksi, mutta ei mitään henkilöautomaista pehmäyttä. BFG:ssä leveempänä ja pienemmällä vanteella oli jonkin verta.
Vastaa lainaten
  #11  
Vanha 11.12.2019, 16:45
-MaTTi-:n Avatar
-MaTTi- -MaTTi- ei ole kirjautuneena
Guru
 
Rekisteröitynyt: 27.07.04
Sijainti: Jokela, Finland.
Viestit: 11.076
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja tekniikkamies Näytä viesti
Tuumin jos ajaa myös vähän pahempiin paikkoihin.
Selvästi heikompihan se on tietysti kun puuttuu kyljestä kudoksia useempi kerros, mutta eipä näillä oolterraineilla paljon offia ajeta. Jostain syystä paino kuitenkin likimain sama tässä koossa olipa C tai E.
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Myydään BFGOODRICH Mud-terrain T/A tossu81 O/M/V Renkaat ja vanteet 0 05.05.2014 19:42
Myydään BFGOODRICH MUD-TERRAIN u8heto00 O/M/V Renkaat ja vanteet 3 27.03.2014 09:59
Myyty bfgoodrich all-terrain matson86 O/M/V Renkaat ja vanteet 14 29.06.2013 07:49
BFGoodrich All-Terrain T/A renkaat.... Tekniikka & Jutustelu 0 15.04.2003 20:59


Sivu luotu: 17:02 (GMT +2).