![]() |
|
|
|||||||
| Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
|
|
#1
|
||||
|
||||
|
Tosiaa joku 207/209 väliltä ois paras sillä 210 saattaa jo mennä "yli" akselipainoissa. Yks kaveri etti omastaan 208 mut ei ollu otteessa eikä trafin palvelun kautta etuakseli painoa saatavilla joka on aika outoa. 1410kg on 208 taka-akseli paino se löyty ja raideleveys myös melko paha selvittää näistä.
|
|
#2
|
||||
|
||||
mersutietoa
__________________
Todistetusti kohtuuton käyttäjä ja ylikuormittaja... |
|
#3
|
|||
|
|||
|
Kuka muistaa miten w460 mallin puhaltimen moottori irrotetaan? Ajattelin aina että se lähtee helposti konehuoneen puolelta mutta onkohan sittenkään niin.
__________________
Ig: rissasniilo |
|
#4
|
|||
|
|||
|
Ohjaamon puolelta irtoaa. Helppoudesta en osaa sanoa. Omassa taisi olla vartin homma, mutta iso osa alkuperäisestä sisustuksesta puuttui.
|
|
#5
|
||||
|
||||
|
Kojelauta pois, sen jälkeen lähtee vartissa.
__________________
- Levannon We(l)ho - |
|
#6
|
|||
|
|||
|
Jep. Tais löytyy ainut asia geestä jonka olis voinu suunnitella toisin. Eihän tämä vanha karvalakki onneks paha, mutta herää vaan kysymys että millanen joku w463 on työmaana ku kojelaudassa on jo ehkä muutakin romua..
__________________
Ig: rissasniilo |
|
#7
|
|||
|
|||
|
Osaisiko joku kertoa pitkän W460 vakiojousien pituudet/mallit, eteen ja taakse? Samalla joku voisi selittää mitä eri väriset jousimerkinmät tarkoittavat ja mitkä ovat ne ”vakiot” ?
Viimeksi muokannut Puch230ge : 20.10.2018 12:08 |
|
#8
|
|||
|
|||
|
Minä vastaan omaan kysymykseeni...
|
|
#9
|
|||
|
|||
|
1990 W463 300e. Onko ideaa mistä alkaa etsimään vikaa kun alkoi kokolailla yllättäen erilaiset sähköviat? Ikävin vika on kun keskilukko ei mene päälle ja jos sattuu menemään niin voi lähteä ittekseen pois. Samoihin aikoihin kun vika ilmestyi lakkasi myös keskulukitus (ovien) toimimasta. Aluksi oli vain välillä ongelmaa mutta kesken Padasjoen kisaa lakkasi kytkemästä keskilukkoa kokonaan.
Kaikki ideat tervetulleita! -sami- |
|
#10
|
|||
|
|||
OM617
G:n moottorille tarttis tehdä jotain.. Nykyään keulalla OM617, johon edellinen omistaja on laittanut turboversion pakosarjan, ahtimen ja imusarjan.
Sopiiko jostain tuoreemmasta 5 sylinterisestä moottorista ruiskupumppu suoraan tuon nykyisen tilalle? Haluaisin päästä eroon tuosta manuaalisesta kylmäkäynnin säätimestä ohjaamossa, eli sellainen pumppu hakusessa, joka osaisi säätää tyhjäkäyntiä lämpötilan mukaan.. Pikkasen tarvitsisi saada voimaakin lisää, nyt aika rauhallinen etenemään. Tavoite olisi maltillinen ~130-150 hv, tämä riitäisi mulle. Ahtimen päivittämistä olen suunnitellut sekä välijäähdyttimen asennusta. Tiedän että fiksuinta olis varmaan nakata koko moottori vex ja jotain 90 -lukulaista turbotekniikka tilalle.. Mutta nykyiseen moottoriin on rakennettu paikka nokkapumpulle, jota en mielellään tekisi uusiksi. Sekä vaihteistona on nyt pakun 5v laatikko, jonka hitaasta ykkösestä en myöskään haluaisi luopua.. Ideoita???
__________________
-MMC- |
|
#11
|
|||
|
|||
|
Ei sovi uudemmat pumput suoraan. En tiedä olisko mahdollista yhdistää uutta ja vanhaa pumppua tai kokonaan erillinen säädin laittaa.
Luulen, että helpoin ratkaisu on vaihdattaa pumpun elementit. Ainakin uudemmat koneet jaksaa käydä tyhjäkäyntiä 7mm elementeillä ilman sähköistä säädintäkin. Kuumana tyhjäkäynti on kyllä kovempi kuin kylmänä, mutta ei kuitenkaan ala huutamaan. Ainakin kesällä toimi 617:ssa samoin, pakkasilla en ole vielä testannut. Tavoitetehoihin pääsee varmasti alkuperäisellä pumpullakin, mutta 7mm elementeillä saa lisää alavääntöä. Ja soppa ei heti lopu jos se 150hp ei riitäkään... Välijäähdytin olisi noihin(kin) pitäny laittaa jo tehtaalla ja varmaan se turbokin kannattais vaihtaa isompaan ja uudempaan. Tosin alkuperäisessä turbokoneessa on 125hp, ettei se turbo välttämättä heti jää pieneksi. Ps. Mulla olis tuommonen välijäähdytin ylimääräisenä, jos kiinnostaa https://www.do88.fi/fi/artiklar/vali...500x75-25.html |
![]() |
| Luokat |
| mercedes, mersu |
| Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
Samanlaisia viestiketjuja
|
||||
| Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
| Räjäytyskuvia mersusta | Larha | Tekniikka & Jutustelu | 12 | 23.06.2015 07:30 |
| Huomio!!! Kaikki metsästystä/ammuntaa harrastavat offroad miehet ja naiset!!!! | TOPPAHOUSU | Chit-Chat | 87 | 26.11.2008 14:00 |
| Mersusta loppuu joustot! | Larha | Tekniikka & Jutustelu | 13 | 26.02.2008 20:41 |
| Mersusta huoltoauto | MakeH | Tekniikka & Jutustelu | 2 | 13.04.2006 17:24 |
| Mersusta | Masi | Tekniikka & Jutustelu | 0 | 23.11.2005 18:07 |