Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja isuzubj
Ei oo selvinny eilen vaihdoin orggis syylärin korkin ja termarin. Toimi normaalisti n 8km näki et termari kävi auki. Sitten alko nostaa lämpöjä ja tuli painettakin.
Otin vesipumpun irti ja tutkin sen ettei luista akselillaan ja näytti olevan ok.
Seuraavaks vaihdan kansipahvin taas. Nyt oli tamgearsilta hommattu koko moottorin tiiviste sarja. Mistä kyllä vuoti öljypohjan tiiviste ja nostajien tiiviste vaikka tasot katottu ja hiottu niin vuoti,ja momenttiin vedetty kanssa.
Nyt pitää nekin kun teki uudestaan ja laitoin wurtin tiivistemassalla kiinni.
Et oisko kansipahvi samaa laatua kun nyt painettakin tekee? Ja on öljytty pultit ja momentissa ym. Hieman alkaa nostattaa tukkaa jo pystyyn vaikka sitä ei olekkaan
Laskin ahtojakin eilen samalla n. 0.8bariin mut ei vaikutusta niinkuin aattelinkin.
|
Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja lepa77
Toyota ei tykkää tarvike kannen tiivisteestä.
|
Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja isuzubj
Tossa noin pahvi mikä oli ehkä se vuotava onhan siinä jälkiä...
Mutta tamgears pahvista puuttuukin vesikanavista tiiviste renkaat et olisko se syy sitten.
Payenin pahvi näyttää hieman paremalta. Jos vaikka sais huomenna jo momenttiin.. ei kovin kauaa irroittanut kyllä kantta talliin tein autolle tilaa ja ajoin sinne niin n1.45min oli kansi pöydällä
|
Valehteleeko kuva, vai onko siellä pikasen heittoa liekkirenkaiden sijoittelussa? siis näyttää että liekkirenkaan etäisyydet heittelee venttiileihin.
Ja tuo paine tulee nimenomaan tuosta liekkirenkaan vuodosta, muuten syylärissä on öljyä, taikka jäähdytysnesteet pitkin lohkon kylkiä tms.
Ja kun katsoo noita muita reikiä, niin tuo tarvike kannentiiviste ei oikein "istu" noiden reikien ympärille.
Kun käytin oman hdj-80 kannen pois, niin laitoin tarviketiivisteen (tuli täydellinen tiivistesarja "sumujen saarilta"mukana, nyt muutaman vuoden kuluttua kone on kuin kaanaan maa, ei tihkase hunajaa, vaan öljyä)
Kannentiiviste kesti n. 200 km, kun ei käyttänyt kaasupedaalia pohjassa.
Tarkastin ennen asennusta tiivisteet päällekkään, että on ok; muuten kaikki oli hyvin, mutta tiivisteen keskitysholkkien reikä oli "pari" milliä puolessa, ja liekkirengas ehkä millin!
Siis liekkirengas luhistui palotilaan, ja tiiviste paloi.
-> Ei enää, jos suinkin talous antaa myöten, Tarvike Kannentiivisteitä, eikä -Stefoja. (Hodarin kannentiivisteen vaihto ei ole teknillisesti erikoisen vaativa suoritus, mutta kansi painaa niin paljon, että vaatii järjestelyjä....)
p.s kannentiiviste oli "kallis" paikallisella Toyotan marmoritiskillä mutta muistaakseni ei noin kallis.... Tuossa tuli ostettua sekä Halpa että Hyvä, tuo halpa vaati vaan päivän ylimääräistä työtä, että sain vaihdettua Hyvään....