Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 23.07.2018, 22:18
Rak Rak ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 15.03.04
Sijainti: Oulu
Viestit: 1.551
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja HannuNurminen Näytä viesti
Sen verran yksi säännön laatijoista vastas että modi halutaan pitää viel simppelinä, siksi ilmatikut ja bump stopit kielletty.

Hannu
Tuossa jo kommentoitiinkin että ei coiloverilla ja ilmatikulla juuri eroa ole. Ja näinhän se on. Jos ei typpitikusta mitään tiedä niin sitten saattaa tuntua joltain mystiseltä kapineelta, mutta säätäminen periaatteessa (luultavasti)halvempaa kuin coilöveriin ostella kasa jousia.
Mitenkähän sellainen typpitikku jossa myös jouselle kierre ulkopuolella. Tekee pianolangasta jousen siihen ympärille ja kelpaa katsastukseen?

__________________
www.OFFROADOULU.com
Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 25.07.2018, 08:19
HannuNurminen:n Avatar
HannuNurminen HannuNurminen ei ole kirjautuneena
Konkari++
 
Rekisteröitynyt: 24.03.03
Sijainti: heinola 10, Finland.
Viestit: 820
Perusasetus

Sen säännön on kirjoittanut ruotsalainen, tsekkiläinen ja sveitsiläinen, joten en pysty ottamaan kantaa heidän näkemyksiin ja tietämyksiin asiasta...
Tuohon tieliikenne katsastus asiaan mistä aiemmin mainittiin niin se kun ei ole heidän intresseissään, koska joka maassa on niissä eroja.
Saa nähdä saako asiaan mitään muutoksia vkl aikana kun näkee ainakin osan säännön kirjoittajista.
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 25.07.2018, 08:48
Rak Rak ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 15.03.04
Sijainti: Oulu
Viestit: 1.551
Perusasetus

Tarkennetaan sen verran omaa osuutta että trialia en oo metriäkään ajanut, sen kerran ku ilmoittuiduin Vuokattiin, kisa peruttiin.
__________________
www.OFFROADOULU.com
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 26.07.2018, 09:51
offroadjouni:n Avatar
offroadjouni offroadjouni ei ole kirjautuneena
Super Moderator
 
Rekisteröitynyt: 10.06.02
Sijainti: Kirkkonummi
Viestit: 6.481
Perusasetus

Korin lyhentämistä en lähtisi sallimaan, mutta rungon lyhentäminen enintään korilinjaan kuulostaisi minusta järkevältä noita Toyotan mattolaitureita miettien.

Bump-stoppien ja ilmatikkujen kieltämisen logiikkaa en ymmärrä: Ilmatikkuihin saa päälle kierrejousen apujouseksi ja ~saman näköisiä bumpstoppeja on sekä typpi- että uretaanitäytteisinä. Miten typpitäyte ilmajousessa tai bumpstopissa muuttaa auton monimutkaisemmaksi? Mielestäni juuri näillä säädöillä saadaan autosta helpolla ja halvalla toimiva, kun ei joudu kokeilemaan kymmentä eri jousta ja jäykkyyttä vaan säätö onnistuu pullosta.
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 14.08.2018, 10:07
tare:n Avatar
tare tare ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 17.07.03
Sijainti: Riihimäki, Finland.
Viestit: 3.051
Perusasetus

nyt vasta lueskelin näitä ja toi että rungon saisi lyhentää korilinjaan niin olisi ihan hyvä!
mutta tulikos siellä kokouksessa jotain päätöksiä?

vois vaikka miettiä erään vanhan modi-auton kunnostusta (jaa niin että johan sitäkin on jo monta vuotta mietitty)
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Eurotrial 2019 Suomi (9-11.8.2019) sirP Tapahtumat 76 17.08.2019 18:20
Trial modi luokan autot HannuNurminen Tekniikka & Jutustelu 6 31.10.2017 13:30
Myyty Pro Modi Trial auto sirP O/M/V Ajoneuvot 1 03.05.2016 19:12
Trial säännöt 2013!! Säännöt julkaistu! tare Tekniikka & Jutustelu 10 18.03.2013 23:05
Trial kaarien uudet säännöt??? Jare Tekniikka & Jutustelu 2 01.10.2009 20:53


Sivu luotu: 12:38 (GMT +2).