Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 12.07.2018, 06:08
2,4TD 2,4TD ei ole kirjautuneena
Konkari+++
 
Rekisteröitynyt: 26.03.09
Sijainti: Pori
Viestit: 853
Perusasetus

Ripax, onko teidän lähellä joku teroitus palvelu? Jos isommat terät käyttää siellä niin on taas pitkäksi aikaa porattavaa kun välillä itse huoltaa, ostaa pikkuterille tuon alle satkun koneen

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 12.07.2018, 22:22
fordson fordson ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+
 
Rekisteröitynyt: 25.07.15
Sijainti: suomi
Viestit: 217
Perusasetus

Jos enemmälti meinaa harrastaa koneella teroitus tai kannattaa hankkia malli jossa kivelle nestejäähdytys.
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 19.07.2018, 20:06
Viipo:n Avatar
Viipo Viipo ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 06.09.06
Sijainti: Joensuu, .
Viestit: 4.183
Perusasetus

Jaa, tälleen ne terät teroitetaan oikealla konepajalla:

Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 20.07.2018, 00:31
BJ-40/76 BJ-40/76 ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 11.05.09
Sijainti: Oulu
Viestit: 5.055
Perusasetus

Tuolla koneella saa molemmat kulmat kohdalleen, jos kivi on OK.


Juuri tuosta on kyse; esim. tuolla koneella on paljon helpompi teroittaa terä, missä kulmat on pielessä, kuin "palanut/murtunut-" terä, mitä pitää teroittaa millin sijaan senttejä.

Olisko mahdollista, että tuohon koneeseen olisi vaihdettu "liian iso-" hiomakivi taikka jokin säätö pielessä?
Tuo oskillointi, oliko noin 7 vai 8 minuutin kohdalla:
Hiomakivi ei käy koko pinta-alaltaan terää läpi.
Siitä seuraa se, että kun teroitetaan tuommoisia "pikkuisia" teriä, niin hiomakivi kuluu vain sisäreunasta, ja sitten kun teroitetaan isoa terää, niin vaikka syöttää kuinka varovasti, niin tuo "lapekulma" pyrkii terän ulkoreunaa kohti muuttumaan, toki sillä ei normi harrastajalla ole todellakaan mitään merkitystä, sillä videon terää paksumpaa ei käytetä poranterän parametreilla.

p.s yleensä noita Morsekartioita? puretaan joko kiilalla+vasaralla, taikka niillä "kiilapihdeillä", jos työstökonetta käytetään alasimena, niin vuosikymmenien (sukupolven/pari? vanhempia, kuin käyttäjä?) ikäiset koneet saavat ylimääräistä kuormitusta....
Sorry, oli pakko...
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 20.07.2018, 10:01
fordson fordson ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+
 
Rekisteröitynyt: 25.07.15
Sijainti: suomi
Viestit: 217
Perusasetus

Eiköhän tuo kone kestä vaikka kovemminkin olis kylkeen.
Se miten tuossa säädetään päästökulma ei mulle auennut. Mun tossa halppis koneessa on säätövipu sitä varten.
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 20.07.2018, 10:25
Rak Rak ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 15.03.04
Sijainti: Oulu
Viestit: 1.551
Perusasetus

Kiven liike tekee päästön. Muutenhan sen ei tarvis heilua.
Edit:Se säätö, siinä päällähän on se nuppi jota se taulukon mukaan pyörittää.
__________________
www.OFFROADOULU.com
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 20.07.2018, 19:50
Samsonite:n Avatar
Samsonite Samsonite ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 30.07.06
Sijainti: torttunotko
Viestit: 2.758
Perusasetus

Päästikös se litoris mikä pyöri siinä kiven kyljessä?
__________________
"- Perusarvot kunnossa. Sanotaanko niin, että kun viimeksi tankkasin auton, niin laitoin polttoainetta tankkiin enkä pakoputkeen." T.Hakkarainen.
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit


Sivu luotu: 02:40 (GMT +2).