Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 06.07.2018, 15:07
mikjus:n Avatar
mikjus mikjus ei ole kirjautuneena
Moderator
 
Rekisteröitynyt: 10.01.03
Sijainti: Lahti, Finland.
Viestit: 5.965
Perusasetus

Onkos kokemuksia mikä on järkevä raja vakio turbolle ja pumpulle. Välijäähy ja 3" putki on. Kokeilin tappia vakioasennossa ja 35" renkailla saa hädintuskin 120 lasiin motarilla. Eikä jaksa ahtaa kun 0.7 maksimissaan. Otin sitten rälläkän käteen ja pariin kertaan työstin tappia. Otin sen muoviprikan pois mutta meni sitten fuel cut alueelle. No uudestaan rälläkkä käteen ja ei mene enää. Tällä viilauksella kulkee kun pieni eläin mutta kuinka kauan ja minkälainen kierre käy tankissa? Ahdot piikkaa johonkin pikkasen päälle kiloon ehkä 1.2 max. Pakokaasun lämpömittari alkaa jo rekisteröidä lukemia verrattuna vakioon. Syöttöruuviin ei ole koskettu. Tarkoitus olisi saada vain järkevästi ajettava ja mahdollisimman taloudellinen setuppi. Se tosin taitaa olla aika unen näköä Pääasia että kone kestää.

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 06.07.2018, 15:46
Gravehill:n Avatar
Gravehill Gravehill ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 19.06.04
Sijainti: Töysä, Finland.
Viestit: 1.437
Perusasetus

Tutkin tuota takalukon toimimattomuutta, ja moottori tuntuis olevan sökö. Runko itsessään oli oikeenkin hyvässä kunnossa, maalitkin vielä osaksi päällä, ja sen kolmella pultilla kiinni olevan lätkän alla näytti oikeen hyvältä. Onko kellekkään jäänyt moottoriltaan ehyttä käikälettä nurkkiin pyörimään?
__________________
-1996 T4
-1987 LJ70
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 06.07.2018, 18:57
dodge3500 dodge3500 ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 14.01.13
Sijainti: Lompolo
Viestit: 1.342
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja mikjus Näytä viesti
Onkos kokemuksia mikä on järkevä raja vakio turbolle ja pumpulle. Välijäähy ja 3" putki on. Kokeilin tappia vakioasennossa ja 35" renkailla saa hädintuskin 120 lasiin motarilla. Eikä jaksa ahtaa kun 0.7 maksimissaan. Otin sitten rälläkän käteen ja pariin kertaan työstin tappia. Otin sen muoviprikan pois mutta meni sitten fuel cut alueelle. No uudestaan rälläkkä käteen ja ei mene enää. Tällä viilauksella kulkee kun pieni eläin mutta kuinka kauan ja minkälainen kierre käy tankissa? Ahdot piikkaa johonkin pikkasen päälle kiloon ehkä 1.2 max. Pakokaasun lämpömittari alkaa jo rekisteröidä lukemia verrattuna vakioon. Syöttöruuviin ei ole koskettu. Tarkoitus olisi saada vain järkevästi ajettava ja mahdollisimman taloudellinen setuppi. Se tosin taitaa olla aika unen näköä Pääasia että kone kestää.

Minä vaihtaisin isompaan turboon jos yli kilon paineilla haluu ajaa
Ettei käy niinkuin mulla
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 07.07.2018, 09:27
Arska-tehtaalta:n Avatar
Arska-tehtaalta Arska-tehtaalta ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 30.08.05
Sijainti: Retuperän Ranchi, Joutseno, Finland.
Viestit: 3.272
Perusasetus

Olikos kellään tietoa hyvistä toyota-varaosa nettiputiikeista?

Pitäs löytää LX450 sytkäosia kohtuuhintaan, ebay piuhasetit melko suolasen hintasia.

Rockauto on tietty, jos ei muualta löydy järkevästi
__________________
WORRY

Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 07.07.2018, 10:51
Mika_T Mika_T ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 13.11.07
Sijainti: N/A
Viestit: 1.778
Perusasetus

Se vakio fööni on kyllä niin pieni ettei sillä mitään järin suuria virityksiä kannata tehdä. Sehän ahtaa satasen vauhissa lähes täydet paineet tasavauhdissakin.

Mulla on masterpowerin joku malli (en muista mallia, suunnilleen hx35' holsetin kokoluokkaa) jolla ahdot pysyy 0.2ssa tasasessa satasen vauhdissa. Ahtokaran viilauksella puskee 1.5kiloa vedätyksessä.
0-100kmh menee varmaan puoleen vakiosta.

Kulutuskin hitusen putoaa matka-ajossa kun kone ei turhaa pidä ahtopainetta yllä.

Viimeksi muokannut Mika_T : 07.07.2018 10:54
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 08.07.2018, 10:24
Jam0 Jam0 ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+
 
Rekisteröitynyt: 08.02.12
Sijainti: Aura
Viestit: 223
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Arska-tehtaalta Näytä viesti
Olikos kellään tietoa hyvistä toyota-varaosa nettiputiikeista?

Pitäs löytää LX450 sytkäosia kohtuuhintaan, ebay piuhasetit melko suolasen hintasia.

Rockauto on tietty, jos ei muualta löydy järkevästi
Tuossa on jotain linkkejä mitä on kirjanmerkkeihin kertynyt, Milner taitaa olla noista ainut mistä ite osia tilannu joten sen enempää en osaa suositella...


http://www.euro4x4parts.com/
https://www.milneroffroad.com/
https://www.roughtrax4x4.com/
https://spareto.com/
http://www.japan-parts.eu/
__________________
HDJ100 -99

Ex:
HDJ80 -91
VW Taro -90
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 08.07.2018, 12:39
rattimies rattimies ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++
 
Rekisteröitynyt: 21.07.09
Sijainti: Ingå
Viestit: 348
Perusasetus

Kysytäänpäs kokeneemmilta, kun tuntuu tuo hdj80 olevan erittäin herkkä nykimään että onko ominaisuus vaiko oire jostakin. 1000rpm ja jos siitä painaa kaasua niin alkaa heti nykimään/rynkyttämään. Kiusallinen ominaisuus jos vaikka kakkosella ajelee rauhakseen pientä tietä tai tulee risteykseen niin aika varovainen saa olla kaasun kanssa. Aiempi auto oli hzj80 ja sillä oli aivan sama mikä vaihde tai kierrosluku, niin ikinä ei saanut nykimistä aikaan ja tuntui että alavääntö oli aivan huikeasti parempi..
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 09.07.2018, 19:44
Hessu888:n Avatar
Hessu888 Hessu888 ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 14.10.07
Sijainti: Finland
Viestit: 2.953
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja rattimies Näytä viesti
Kysytäänpäs kokeneemmilta, kun tuntuu tuo hdj80 olevan erittäin herkkä nykimään että onko ominaisuus vaiko oire jostakin. 1000rpm ja jos siitä painaa kaasua niin alkaa heti nykimään/rynkyttämään. Kiusallinen ominaisuus jos vaikka kakkosella ajelee rauhakseen pientä tietä tai tulee risteykseen niin aika varovainen saa olla kaasun kanssa. Aiempi auto oli hzj80 ja sillä oli aivan sama mikä vaihde tai kierrosluku, niin ikinä ei saanut nykimistä aikaan ja tuntui että alavääntö oli aivan huikeasti parempi..
Mulla oli HDJ80 koneessa alkuperäset ilmastoinnin härpäkkeet pumpussa ja silloin ei tehnyt tota, mutta kun otin ne hässäkät pois niin alko Hj61 tyylinen nykiminen. Elikkä jotain jousisysteemiä tai vastaavaa kun lisää, niin sillä rauhottuu.
Vastaa lainaten
  #9  
Vanha 09.07.2018, 21:05
rattimies rattimies ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++
 
Rekisteröitynyt: 21.07.09
Sijainti: Ingå
Viestit: 348
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Hessu888 Näytä viesti
Mulla oli HDJ80 koneessa alkuperäset ilmastoinnin härpäkkeet pumpussa ja silloin ei tehnyt tota, mutta kun otin ne hässäkät pois niin alko Hj61 tyylinen nykiminen. Elikkä jotain jousisysteemiä tai vastaavaa kun lisää, niin sillä rauhottuu.
Tässä mun autossa ei ole ollut ilmastointia, mutta mihin sitä jousta tulisi lisätä?
Ohessa kuva pumpusta. Onko mun pumpussa luiskahtanut yksi vipumekanismin vivuista väärälle puolelle? Kts. Kuva alla. Tuossa pitäisi olla joku automaattinen säätö tms? Näyttää vaan omaan silmään että tuo ei nyt olisi niin kuin pitää.


Edit: eli tuo keskellä oleva vipu, kuuluisiko sen alaosan olla tuossa ns. haarukassa?

Edit2: Tutkiskelin hieman pumpun räjäytyskuvia ja netistä löytynyttä 1hdt manuaalia. Kyseessä näyttää olevan kylmäkylmäkäynnistimen säätöjärjestelmä joka lisää automaattisesti syöttöä kylmällä. Tulin siihen tulokseen että tuo vipu on katkennut alaosastaan. Kylmäkäynnistimen säätimessä näkyvä hahlo on kulunut kun vipu on tähän hangannut ja lopulta sitten itse vipu mennyt poikki. Näin ollen selittyy myös se miksi kylmällä oli säädettävä käsin lisää kierroksia... eli pitää nyt nuo osat ainakin korjata ja sitten varmaankin tarkastaa pumpun säädöt. Tällä vialla ehkä vaikutusta moottorin käyttäytymiseen alakierroksilla. Oletteko havainneet vastaavaa kulumaa? Autolla kuitenkin ajettu "vasta" 339tkm, mutta en tiedä kuinka kauan tuo on ollut jo poikki...

Viimeksi muokannut rattimies : 10.07.2018 11:31
Vastaa lainaten
  #10  
Vanha 22.12.2018, 01:20
RIPAX RIPAX ei ole kirjautuneena
Veteraani+++
 
Rekisteröitynyt: 24.04.09
Sijainti: vihti
Viestit: 2.251
Perusasetus

Simpukka.


Mulla -95 hodarin simpukka jossa joku sähkömulkku päällä,siihen menee yks johto eli oisko vaan joku solenoidi venttiili. Onko kellään tarkempaa tietoa miten toimii ja vaikuttaa,jospa soveltais hiluksiin?
__________________
Kaikki mikä on paskaa,on perseestä.
Vastaa lainaten
  #11  
Vanha 22.12.2018, 09:04
bj45lava bj45lava ei ole kirjautuneena
Veteraani+++
 
Rekisteröitynyt: 09.09.03
Sijainti: Tuusula, Finland.
Viestit: 2.390
Perusasetus

On vx-malleissa nopeuden mukaan säätyvä simpukka alle 60kmh antaa enemmän tehostusta ja päinvastoin
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
4Runnerin omistajat tänne Daddy's Toy Chit-Chat 34 12.10.2022 09:51
Suzukin omistajat tänne Suzukisj410K Chit-Chat 260 17.06.2015 12:01
Pehmolelukoiran omistajat tänne!!! baxxter Chit-Chat 16 24.05.2013 20:27
Jeepin Omistajat Tänne KössiKenguru Chit-Chat 114 03.10.2012 19:02
BULLTERRIERIN omistajat tänne! Urbancityboy Chit-Chat 14 20.09.2009 18:30


Sivu luotu: 20:38 (GMT +2).