![]() |
|
|
|||||||
| Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
|
|
#1
|
||||
|
||||
|
Onkos kokemuksia mikä on järkevä raja vakio turbolle ja pumpulle. Välijäähy ja 3" putki on. Kokeilin tappia vakioasennossa ja 35" renkailla saa hädintuskin 120 lasiin motarilla. Eikä jaksa ahtaa kun 0.7 maksimissaan. Otin sitten rälläkän käteen ja pariin kertaan työstin tappia. Otin sen muoviprikan pois mutta meni sitten fuel cut alueelle. No uudestaan rälläkkä käteen ja ei mene enää. Tällä viilauksella kulkee kun pieni eläin mutta kuinka kauan ja minkälainen kierre käy tankissa? Ahdot piikkaa johonkin pikkasen päälle kiloon ehkä 1.2 max. Pakokaasun lämpömittari alkaa jo rekisteröidä lukemia verrattuna vakioon. Syöttöruuviin ei ole koskettu. Tarkoitus olisi saada vain järkevästi ajettava ja mahdollisimman taloudellinen setuppi. Se tosin taitaa olla aika unen näköä Pääasia että kone kestää.
|
|
#2
|
||||
|
||||
|
Tutkin tuota takalukon toimimattomuutta, ja moottori tuntuis olevan sökö. Runko itsessään oli oikeenkin hyvässä kunnossa, maalitkin vielä osaksi päällä, ja sen kolmella pultilla kiinni olevan lätkän alla näytti oikeen hyvältä. Onko kellekkään jäänyt moottoriltaan ehyttä käikälettä nurkkiin pyörimään?
__________________
-1996 T4 -1987 LJ70 |
|
#3
|
|||
|
|||
|
Lainaus:
Ettei käy niinkuin mulla |
|
#4
|
||||
|
||||
|
Olikos kellään tietoa hyvistä toyota-varaosa nettiputiikeista?
Pitäs löytää LX450 sytkäosia kohtuuhintaan, ebay piuhasetit melko suolasen hintasia. Rockauto on tietty, jos ei muualta löydy järkevästi |
|
#5
|
|||
|
|||
|
Se vakio fööni on kyllä niin pieni ettei sillä mitään järin suuria virityksiä kannata tehdä. Sehän ahtaa satasen vauhissa lähes täydet paineet tasavauhdissakin.
Mulla on masterpowerin joku malli (en muista mallia, suunnilleen hx35' holsetin kokoluokkaa) jolla ahdot pysyy 0.2ssa tasasessa satasen vauhdissa. Ahtokaran viilauksella puskee 1.5kiloa vedätyksessä. 0-100kmh menee varmaan puoleen vakiosta. Kulutuskin hitusen putoaa matka-ajossa kun kone ei turhaa pidä ahtopainetta yllä. Viimeksi muokannut Mika_T : 07.07.2018 10:54 |
|
#6
|
|||
|
|||
|
Lainaus:
http://www.euro4x4parts.com/ https://www.milneroffroad.com/ https://www.roughtrax4x4.com/ https://spareto.com/ http://www.japan-parts.eu/
__________________
HDJ100 -99 Ex: HDJ80 -91 VW Taro -90 |
|
#7
|
|||
|
|||
|
Kysytäänpäs kokeneemmilta, kun tuntuu tuo hdj80 olevan erittäin herkkä nykimään että onko ominaisuus vaiko oire jostakin. 1000rpm ja jos siitä painaa kaasua niin alkaa heti nykimään/rynkyttämään. Kiusallinen ominaisuus jos vaikka kakkosella ajelee rauhakseen pientä tietä tai tulee risteykseen niin aika varovainen saa olla kaasun kanssa. Aiempi auto oli hzj80 ja sillä oli aivan sama mikä vaihde tai kierrosluku, niin ikinä ei saanut nykimistä aikaan ja tuntui että alavääntö oli aivan huikeasti parempi..
|
|
#8
|
||||
|
||||
|
Lainaus:
|
|
#9
|
|||
|
|||
|
Lainaus:
Ohessa kuva pumpusta. Onko mun pumpussa luiskahtanut yksi vipumekanismin vivuista väärälle puolelle? Kts. Kuva alla. Tuossa pitäisi olla joku automaattinen säätö tms? Näyttää vaan omaan silmään että tuo ei nyt olisi niin kuin pitää. Edit: eli tuo keskellä oleva vipu, kuuluisiko sen alaosan olla tuossa ns. haarukassa? Edit2: Tutkiskelin hieman pumpun räjäytyskuvia ja netistä löytynyttä 1hdt manuaalia. Kyseessä näyttää olevan kylmäkylmäkäynnistimen säätöjärjestelmä joka lisää automaattisesti syöttöä kylmällä. Tulin siihen tulokseen että tuo vipu on katkennut alaosastaan. Kylmäkäynnistimen säätimessä näkyvä hahlo on kulunut kun vipu on tähän hangannut ja lopulta sitten itse vipu mennyt poikki. Näin ollen selittyy myös se miksi kylmällä oli säädettävä käsin lisää kierroksia... eli pitää nyt nuo osat ainakin korjata ja sitten varmaankin tarkastaa pumpun säädöt. Tällä vialla ehkä vaikutusta moottorin käyttäytymiseen alakierroksilla. Oletteko havainneet vastaavaa kulumaa? Autolla kuitenkin ajettu "vasta" 339tkm, mutta en tiedä kuinka kauan tuo on ollut jo poikki... Viimeksi muokannut rattimies : 10.07.2018 11:31 |
|
#10
|
|||
|
|||
Simpukka.
Mulla -95 hodarin simpukka jossa joku sähkömulkku päällä,siihen menee yks johto eli oisko vaan joku solenoidi venttiili. Onko kellään tarkempaa tietoa miten toimii ja vaikuttaa,jospa soveltais hiluksiin?
__________________
Kaikki mikä on paskaa,on perseestä. |
|
#11
|
|||
|
|||
|
On vx-malleissa nopeuden mukaan säätyvä simpukka alle 60kmh antaa enemmän tehostusta ja päinvastoin
|
![]() |
| Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
Samanlaisia viestiketjuja
|
||||
| Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
| 4Runnerin omistajat tänne | Daddy's Toy | Chit-Chat | 34 | 12.10.2022 09:51 |
| Suzukin omistajat tänne | Suzukisj410K | Chit-Chat | 260 | 17.06.2015 12:01 |
| Pehmolelukoiran omistajat tänne!!! | baxxter | Chit-Chat | 16 | 24.05.2013 20:27 |
| Jeepin Omistajat Tänne | KössiKenguru | Chit-Chat | 114 | 03.10.2012 19:02 |
| BULLTERRIERIN omistajat tänne! | Urbancityboy | Chit-Chat | 14 | 20.09.2009 18:30 |