![]() |
![]() |
|
Maasturiprojektit Osio on tarkoitettu etenkin pidempiaikaisten projektien seuraamiseen. Tämä on oikea paikka oman auton esittelyyn. |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
|||
|
|||
![]() Joo, pitäs ainaki vilkasta hihnaa. Kiilahihnat näyttää ainakin ihan tuoreille, jos hammashihna kans nii taidan jättää toistaseks vaihtamatta. Kyllä toi ainaki dieselin päästömittauksen ryntäytyksen kesti ![]()
|
#2
|
|||
|
|||
![]()
Joo, tuli otettua torstaina savulaput ja yli 8 oli k-arvo alkuu. Muutaman polkasun jälkee putos 6 kantturoille ja siihen jäi
![]() Viikonloppuna tuli vaihdettua kaikki öljyt ja pa suodatin. Takaperässä ja moottorissa oli aika paskan näköstä tavaraa. Vaihteistosta, jakiksesta ja etuperästä taas tuli ku uudet öljyt pihalle. Etuperän täyttöroppua ei saanu mitenkäänpäin käsipelillä auki, oli niin saatanan nuljatut kantit. Tarpeeks pitkän taistelun jälkee puhelu naapuriin. Naapurilta akkukäyttönen makitan pulttikone lainaan ja lähti vittuilemata. Saiskoha jostai siihe uuden ropun..(muualta ku marmorilta)? Samalla tuli ruuvattua syöttöö puol kiekkaa pienemmälle ja savutus väheni huomattavasti ja samalla tuntu persdynolla et ois tullu muutama hevonen lisää?!? Pitää varmaa ruuvata viellä pienemmälle, ku omaan silmään savuttaa viel vähän turhan paljon.. Oon mietiskelly, että pitäskö kuitenkaa tehä palkkihelmoja. Notkahtaa pian koko hytti palkin mukana jos nojaa johonki.. Vois vaan paikata noi vanhat, tai tehä pellistä uudet..? Mahtaako mistään saada valmiita korjauspeltejä..? Jos jollain on myydä alle hyviä renkuloita (vanteineen tai ilman) nii saa laittaa privaa. Mielellään 200km säteellä kuopio-iisalmi akselilta. Minkälainen et pitäs olla ja kuinka levee vanne, että esim. 31x10.5r15 sopis pyörimään? Ja oisko talveks joku 235/85r16 hyvä, vai onko liian korkee ilman korotuksia olevaan "hiluun"? Myös levikkeet kiinnostais. Vai värkkäiskö ite jostai parlokista tms..? |
#3
|
||||
|
||||
![]()
Jos halmapalkit teet kunnon tavarasta ja kiinnität ne kunnolla terveeseen peltiin hitsaamalla, niin ei koppa mihinkään notkahtele. Mut jos peltihelman ajat johonkin kiinni, niin on helposti se tilanne et kynnys nousee ylös eikä ovi aukea enää.
Palkista kun teet niin sit voit väsätä niihin vielä rock slider.it ni saa pienet astinlaudatkin samantien ja saattaa ne sliderit jossain vaiheessa kylkiäkin säästää osumilta.
__________________
Harbor Cruisers |
#4
|
||||
|
||||
![]() |
#5
|
|||
|
|||
![]()
Vihdoin oli aikaa kaikilta prkleen kissanristijäisiltä ja noilta harrastuksia haittaavilta elannon hankinnoilta laittaa tätäki alulle..
Lavan muovi irti ja lava perässä. Lavassa pikkusen hitsuu hommia, ei näyttäny äkkiseltään kuitenkaan pahalta. Tota on jo muutenki paikkailtu iha jonku verran. En jaksanu alkaa syynäämään nyt tarkemmin, vaan siirryin muihin hommiin ensin. Samalla tuli vastaa jonkun hienot rosvoliitin systeemit.. Pitää korjailla noi ennenku viskaa lavan paikallee. Miks tossa on ollu 2 perävaunun pistoketta?? Tuli viskattua uus/käytetty vänkärin peili paikoilleen ja vaihdettua riipukkeiden puslat. Ja niinkuin asiaan kuuluu, oli nekik pultit narahtanu mukavasti kiinni.. Tovin taistelun jälkeen tuli voitto kuitenkin kotiin. Samalla pisti silmään että perän ja kardaanin välinen stefa hikoilee vähä läpi ja yks ristikko on jo ehtoon puolella. Pitää pudottaa toi takakardaani pois tukilaakerin vaihtoon ja tarkistella samalla muutkin ristikot tarkemmin. Jos sais taas laitettua isomman tilauksen kerralla ![]() Mistä sais laadukkaita ristikoita edukkaasti? Edit: ennenku kukaa ihmettelee miks perä on märkä myös takaa ( ![]() Viimeksi muokannut Tykkipekkajr : 13.07.2018 22:17 |
#6
|
|||
|
|||
![]()
Tuli viikonloppuna puuhailtua projektia vähä eteenpäin.
Helmoissa jotain popniitti paikkoja maalipinnan ja paksun pakkelin alla, eli enemmän hitsaamista niissä kun arvelin, ei kuitenkaan mahdottomat. Tuli viskattua taakse 50mm palikat ja samalla uutta pohjaanlyönti kumia. Eipä tietenkään u-pultit totellu ku laikkaa.. Tuli pikku yllätys vastaan noitten seisontajarrun vaijereitten kans. Niitten tapit iha yhtä puuta linkun kans. Pitäs vissii siirtää vaijerit pakkojen alle ja kattoo tartteeko tehä linkkuihin alemmas uudet kiinnitys reijät vaijereille. Etupäähän kans noi 38mm palikat ja samalla uudet yläpallot. Jännä kun monessa paikassa lukenu että näistä vanhemmista ei tarvis leikellä huullosta ylätukivarresta, mutta tässä piti ainaki. Raidetangonpäitten irrotus/herkistely vähä vaiheessa.. Yllätys että nekin iha juntturassa. On annettu lämpöö sen mitä bilteman kaasupolttimella saa ja reilusti rost offia. Jatketaan niiden kanssa puuhastelua sitten joskus. Pitäs se kardaaniki joutaa tiputtaa, että sais viikonlopuks lisää osia. Tosin luvannu sadetta, niin voi olla että ei paljon projekti etene. |
#7
|
|||
|
|||
![]()
Kaiken kiireen keskellä kerkes viskata vähä uutta palikkaa paikalleen. Väljä ristikko ja tukilaakeri vaihdettu. Seisontajarrun vaijerit saatu vihdoin irti linkusta. Porattu alemmas uusi reikä ja tappien tilalle pultit. Käänsin myös perässä olevan kalikan jossa vaijerit jakaantuu kahdeksi, ylösalaisin. Sillä sai vaijereita vielä himpun alemmas. Tuntuu kahva aika jäykälle, pitää käyttää joskus kun kerkee rullilla ja katsoa tuleeko järkevällä riuhtomisella tarpeeksi voimia. Jos ei niin pitää laittaa jatkopalikat linkkuun ja kokeilla miten pelaa kun vaijerit kulkee pakan yli.
Samalla viskattu katolla olevat SUMUVALOT romukoppaan. Oli katolla hienoja karvaperse liitoksia jotka suojattu jollain prkleen maalarinteipillä... pitää viskata katolle kaukovalot ja vetää sähköt kunhan kerkiää.. Siistin moottoritilasta, kojelaudan sisältän ja takapään johtosarjasta noita karvaperse/rosvoliitin yms. Virityksiä samalla pois. En edes tiennyt että tässä on etupäässä kaiuttimet paikallaan. Joku neropatti oli värkänny sinne jotkut creativen atk ämyrit..... Edit: pakko vielä lisätä, että tuskin ollit kenenkään palstailaisen auto, ainakaan viimeiseksi. On meinaan semmosia virityksiä että tuskin kukaan täysjärkinen edes tekis tommosia.. ei mulla muuta. Viimeksi muokannut Tykkipekkajr : 30.07.2018 22:15 |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Myydään Vw Taro 4x4 vm.91.Myös vaihto | make764 | O/M/V Ajoneuvot | 0 | 07.10.2016 18:16 |
Poistettu VW Taro -91 2.4D | Villekaa | O/M/V Ajoneuvot | 1 | 14.06.2014 06:27 |
Ostettu VW taro -91 ralliratinkeskiö | Villeri | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 0 | 04.08.2009 06:19 |
VW Taro -91 muutoskatsastus 2.4 EFi -> 2,4D | -Antti- | Tekniikka & Jutustelu | 8 | 22.01.2009 21:50 |
m: vw taro 2,4 efi -91 7500e | hiluman | O/M/V Ajoneuvot | 6 | 29.05.2008 20:10 |