Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja HJ60_Jussi
No ainakin se menee niin että jos sen osan voi vaihtaa jos avaa ruuvit, ei saa korjata. Esim apurunko joka on pulteilla kiinni, ei saa korjata vaan se on vaihdettava. Runko itsessään on identifioitu osa, sitä ei vaihdeta vaan sen voi korjata kunhan osaa tehdä sen oikein.
|
Eihän se runkokaan ole kuin ruuveilla kiinni, eli vaihdettavissa oleva osa...
Liekö muuttunut, mutta kyllä noita runkoja on vaihdettu. Uuden voi identifioida vastaavaksi kuin vanhan, edellyttäen että vanhasta sitten tuhotaan identifiointinumero. Moni tuosta numerosta käyttää nimeä "runkonumero" joka johtaa kivasti harhaan. Moneen laitteeseen saa varaosarunkoakin... Tästä kyllä yhtä ajoneuvoa katsastaessa meinattiin tehdä ongelma, muutosluvat kun vaati tukevamman rungon, eikä parhaillaan paikalla numeroa tutkimassa olleet neljä suikkapiätä oikein yrittäneetkään haluta uskoa että kyseessä oli varaosarunko, ajamaton ja identifioimaton eli siitä ei numeroa voinut löytää, tivasivat vaan että "mistä autosta tuo on otettu, pakkohan siinä on numero olla" ja tämä meinasi äityä vakavahenkiseksi väittelyksi, kunnes tuli kysäistyä että "itsestäänkö se numero siihen ilmestyy vai miten"...
Entäs kun itsellänikin on pari laitetta joissa numero onkin lyöty koriin, kun rungossa ollut meistos on hapantunut lukukelvottomaan kuntoon? Tekikö suikkapiä virheen, kun omin kätösin naputteli uudet numerot ovipalkkiin..?
Tästä sitten tuli Mieleen tapaus kun tuli erään suikkapiän manatessa numeroiden huonoa näkyvyyttä, mainittua että "paras paikka sillekin numerolle olisi haponkestävä teräslappu avainnipussa". Arvanette että tuossa vaihessa alkoikin sitten pykälää-paria tarkempi syynäys...