Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 17.05.2018, 20:10
Mika_T Mika_T ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 13.11.07
Sijainti: N/A
Viestit: 1.778
Perusasetus

Minusta tuollainen jälki on melkein kaikissa mersun koneissa.
Liekkö öljyn virtaus hionut tuohon tuomosen jäljen, tiä häntä. Kannattaa kuitenkin mitata imutorven korkeus lohkosta öljypohjan tiivistepinnasta imukaulan nokkaan. Ja sama öljypohjasta.

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 18.05.2018, 22:08
Ippe69 Ippe69 ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 28.10.07
Sijainti: Muonio
Viestit: 1.080
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Mika_T Näytä viesti
Minusta tuollainen jälki on melkein kaikissa mersun koneissa.
Liekkö öljyn virtaus hionut tuohon tuomosen jäljen, tiä häntä. Kannattaa kuitenkin mitata imutorven korkeus lohkosta öljypohjan tiivistepinnasta imukaulan nokkaan. Ja sama öljypohjasta.
Mulla oli jälki imusuppilon reunassakin, mutta ilmeisesti siellä on ollu pultti tms. ylimääräinen osa joka on sen tehnyt. Rakoa imusuppilon ja öljypohjan väliin jää noin 7mm, eli se on ok.
Mulla on hämärä muistikuva, että sinne olis jonku kansiremontin yhteydessä tippunu jotain, jonka sain vasta myöhemmin öljypropun kautta pois... Liika joutunu remppaamaan tuota konetta, kun ei enää muista mitä kaikkea on sattunu...
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 11.06.2018, 18:34
Ippe69 Ippe69 ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 28.10.07
Sijainti: Muonio
Viestit: 1.080
Perusasetus

Nyt alkoi sitte toinenki auto temppuilemaan. Talvella jo oireili, eli käynti epätasaista ja savutti. Vika löytyi venttiilien säädöistä, osa venttiileistä kantoi ja muutenki oli säädöt pielessä. Sain sen korjattua, mutta pari viikkoa sitten samat oireet palasi. 1 sylinterin pakoventtiili kantoi taas. Venttiilistä loppui säätövarakin, joten jouduin hiomaan sitä että sain säädettyä oikein. Edellisestä säädöstä joitain tuhansia kilometrejä. Vika korjaantui hetkeksi, mutta nyt taas samat oireet palasi. En ole vielä ehtiny venttiilikoppaa aukaista, mutta kovasti vaikuttaisi samalta ongelmalta. Kilometrejä on tullu korkeintaan muutama sata tässä välissä. Miksi säädöt ei pysy? Lukitusmutterit on ollu jokakerta tiukalla, eli eivät ollu omia aikojaan pyöriny auki.
Kone on OM617 turbo, eli wanha keinuvipumoottori mutterisäädöllä.
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 12.06.2018, 22:07
pee:n Avatar
pee pee ei ole kirjautuneena
Moderator
 
Rekisteröitynyt: 21.02.04
Sijainti: Mäntsälä P
Viestit: 12.912
Perusasetus

Voiko seeti tai lautanen alkaa pettää ... (uppoo syvemmälle)
__________________
- Levannon We(l)ho -
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 13.06.2018, 14:27
Ippe69 Ippe69 ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 28.10.07
Sijainti: Muonio
Viestit: 1.080
Perusasetus

Tarkistin venttiilit. Yksikään ei kantanu, ainoastaan pientä hienosäätöä tein parille. Saattoi olla lämpötilasta johtuvia eroja, hyvin pieniä (<0,05mm) eroja jokatapauksessa. Säädön jälkeen se kuitenki tuntui käyvän hyvin, olisiko se oikeasti niin tarkka oikeasta välyksestä?
Parivuotta sitten käytin kannen auki ja tarkastin silmämääräisesti ja hioin venttiilit, enkä silloin huomannut mitään erikoista.
Pitää ehkä käyttää jossain vaiheessa kansi irti ja tutkia uudelleen. Ja samalla selvittää, miksi vvkumit ei pysy paikallaan. Pitäis vain saada ensin toinen auto liikenteeseen...
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 23.06.2018, 17:14
rokkijeeppi:n Avatar
rokkijeeppi rokkijeeppi ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 27.12.04
Sijainti: keminmaa, Finland.
Viestit: 122
Perusasetus

Moi! osaako arvon palstalaiset kertoa saako nykysääntöjen mukaan muutoskatsastettua -89 gee-mersuun (250gd) 320cdi-moottoria -02 mallin väyrysestä? Moottorin kokohan ei ole ongelma mutta vääntömomentti kasvaa huomattavasti..
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 23.06.2018, 17:32
Ippe69 Ippe69 ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 28.10.07
Sijainti: Muonio
Viestit: 1.080
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja rokkijeeppi Näytä viesti
Moi! osaako arvon palstalaiset kertoa saako nykysääntöjen mukaan muutoskatsastettua -89 gee-mersuun (250gd) 320cdi-moottoria -02 mallin väyrysestä? Moottorin kokohan ei ole ongelma mutta vääntömomentti kasvaa huomattavasti..
Eipä taida onnistua. Vääntö ei katsastuksessa vaikuta, vaan teho. Mallisarjan tehokkain on käsittääkseni 2,8 bensaversio 156 hevosvoimalla, jota saa nostaa 20% eli maksimi on 187 hevosvoimaa. Kun taas OM613 koneessa on 197. Lähteenä wikipedia, eli ihan satavarma en ole nuista tehoista.
Vastaa lainaten
Vastaus

Luokat
mercedes, mersu


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 6 (0 jäsentä and 6 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Räjäytyskuvia mersusta Larha Tekniikka & Jutustelu 12 23.06.2015 07:30
Huomio!!! Kaikki metsästystä/ammuntaa harrastavat offroad miehet ja naiset!!!! TOPPAHOUSU Chit-Chat 87 26.11.2008 14:00
Mersusta loppuu joustot! Larha Tekniikka & Jutustelu 13 26.02.2008 20:41
Mersusta huoltoauto MakeH Tekniikka & Jutustelu 2 13.04.2006 17:24
Mersusta Masi Tekniikka & Jutustelu 0 23.11.2005 18:07


Sivu luotu: 18:52 (GMT +2).