![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
||||
|
||||
![]() Nyt kun tarkemmin katsoin vanhoja viestejä niin oli mututietoa että alakerran laakerit on tarkistettu, eli ei ilmeisesti mäntiä sen enempää. Suuttimia ei ilmeisesti ole tarkistettu, voiko suuttimista tulla tuollainen naputus? Sehän tässä onkin kun en itse ole ollut omistajana silloin kun kone on ollut auki niin kaikki on tälläistä arvuuttelua. Sen olen huomannut että kylmänä ääni ei kuulu niin hyvin, mutta kun kone lämpenee ja sitä mukaa myös ääni kovenee. Kun koneelle antaa hönkää ja päästää kaasusta niin kuulostaa kun naputus tulisi ihan vähän moottorin oman äänen perässä. Esim männäthän tietysti voisi tarkistaa mutta olen vielä moottoreiden kanssa sen verran keltanokka että en itse vielä rupeaisi konetta avaamaan. Tuskin videolle äänen ottaminenkaan mitään auttaa, mutta tosiaan tosi selvästi kuuluu kun pistää korvan venttiilikopan viereen. Bazeeba, 1997 vuosimallinen harmaa neliveto tämä on.
Viimeksi muokannut Kasitonni : 28.04.2018 12:08 |
#2
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
En nyt ihan saanut ajatuksesta kiinni mitä ootte vaihtanu, mutta jos yläkerta ok, niin alhaaltahan se luultavasti löytyy. Kiertokangen laakerit vois olla, niitä tuntuu menevän. Käytä jollain sepällä, ammattimies kyllä kertoo missä nakuttaa. ![]() |
#3
|
|||
|
|||
![]()
Onko tämä mahdollisesti sama auto jota joku palstalainen yritti arvuutella joskus vuos sitte? Silloin vaan joku ihmetteli Mitsun naputusta? Kuulostaa kyllä ihmeelluseltä jos remonttimies ei osaa sanoa korvakuulolta missä vika tuon ikäisestä moottorista.
|
#4
|
||||
|
||||
![]()
Syksyllä tästä kyselin, kun ostin tuon sillon. Siksihän vähän tämän aiheenkin tein että onko täällä joku/onko jollain tiedossa joku ammattimies näiltä main joka voisi tietää mikä on homman nimi.
|
#5
|
|||
|
|||
![]()
Sijaintina Suomi niin kyllä varmaan löytyy osaajia, mutta asiaan varmaan löytyy teiltä päin joku dieselkorjaamo. Google vois auttaa jos ei muuta keksi.
|
#6
|
||||
|
||||
![]()
No joo kaippa mää sitten käyn vielä yhdeltä konkarilta kyselemässä, ja sitten ruveta soittelemaan Diesel-firmoja läpi. Onko jollain kokemusta esim. Jussin Dieselistä Salosta?
|
#7
|
|||
|
|||
![]()
Omasta autosta meni kiertokangen liuskat päällekkäin juuri viime talvena. Ennenkö leikkas kiinni, niin piti hetken aikaa sellasta kovaa naputusta, mutta muuten toimi normaalisti. Eli tarkastaa sen alakerran kunnolla nyt vaan.
Mulla tosin vaikutti asiaan että joku saatanan kyäseppä oli asentanu kaikki laakeriliuskat väärinpäin >=( |
#8
|
|||
|
|||
![]() Tuo "Suomi" minullakin vaivaa... mutta josko poikkeus...
Siis onko tuossa mitsussa mikä moottori?
Onko 4d56? Mulla jonkinverran kertyi vuosikymmeniä sitten kokemusta mitsun -80 luvun alun 2,3 td koneesta; oliko tyyppi 4d55? (1200 kg painavassa Galantissa kiva moottori -80 luvulla, manuaalilaatikon ja koneen välissä perinteisen kytkimen lisäksi "turbiini" joka antoi periksi helposti melkein 100 rpm, ja koskaan en saanut yli 200? Kun iskupituutta lisättiin niin siitä tuli 4d56? (olisko ollut joskus -84) Tuosta uudemmasta ei juurikaan kokemusta, mutta perusrakenne oli sama alakerrassa: muistaakseni lohkossa on kaksi tasapainoakselia omalla hammashihnalla; toinen pyöri toiseen suuntaan? hammaspyörävälityksellä? Nuo tasapainoakselit (jotka aiheutti ongelmia -80 luvulla) pyöri kaksinkertaisella? nopeudella verrattuna kampiakseliin. Nokka akseli (-ja syöttöpumppu) pyörii puolella nopeudella vrt. kampiakseli. Nuo tasapaino-akselit aiheutti monesti ääni-ongelmia (-80 luvulla) ja niitä on korjattu monen "maasepän-" toimesta: Helpoin tapa hiljentää ne, oli se että sivuleikkureilla hammashihna poikki, ja hihna roskiin... Yhteen 2,3 td tehtiin remontti, missä tasapaino-akselit poistettiin, öljykanavien tukkiminen oli ns. autotalliremontti; mutta en muista miten tehtiin... Toyotan 2T->2T-G muunnoksessa käännettiin (nokka-akselin takimmat-) laakerit 180 astetta... |