![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
|||
|
|||
![]() Onkos arvon raadilla tietoa bensaversion kytkimistä. Auto on vm-91(käyttönotettu 3/92) 4Y koneella oleva hilux. Noissahan taisi juuri tuossa vaiheessa muuttua kytkin isommaksi eli omani on 225mm levyllä. Mistä tuota heavy mallin pikkukytkintä kannattaa kysellä vai mennäänkö ihan orkkisvahvuisella. Vaihto edessä ja taitaa olla vielä alkuperäinen paikoillaan jolla on luistatettu 252tkm.
|
#2
|
||||
|
||||
![]() |
#3
|
|||
|
|||
![]() |
#4
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
__________________
Kaikki mikä on paskaa,on perseestä. |
#5
|
|||
|
|||
![]()
Tamgearsin Exedylle (TO7-706) suositellaan seuraavaa:
(Kitka-met on tehnyt näitä 225-236 muutoksia vauhtipyötiin) joo kyllä siinä pinniä pitää olla 0,7-0,9mm se ei toimi kuin hetken suoralla koska jouset jää väärään kulmaan ja silloin ei saavuta myöskään toivuttua väännön kestoa terveisin mikko suvinen kitka-met oy Cros 4WD:n X-tremelle (Tuotekoodi: KTY23005HD) näyttää lukevan: "Flywheel Step: +0.5mm" Eiköhän tällä tiedolla saa hyvän kytkimen... |
#6
|
|||
|
|||
![]()
Nytpä on tilattu tuo isompi kytkinpaketti. Koivusen tuotenumero 014-HK6042. Sit vaan tilaamaan jostain motivaatiota vaihtoon kylmän tallin lattialla...
|
#7
|
|||
|
|||
![]()
Täältä lähti tilaus Cros 4WD:lle (Tuotekoodi: KTY23005HD).
Tänä talvena on työn alla myös välitykset laatikkoon, niin ei tarvitse luistattaa niin paljoa hitaalla puolella. Välityksen myötä nopea puoli hidastuu 10%, joten mahdollinen luistaminen motarillakin vähenee. Ja onhan tuo sen 40% vahvempi kuin vakio. |
#8
|
|||
|
|||
![]()
Ton flywheel stepin optimointi vois tapahtua niinkin et kattoo sen kytkimen valmistajan dokumenteista paljonko ne suosittelee,yleensä on tehty siihen mikä vauhtiksessa on alunperin. Eri juttu sillon ku samaa pakettia käytetään eri autoissa ja vauhtiksissa,siksi kytkimen valmistajan tieto on se oikein. Sittenhän on sellanen puntari jolla katotaan se clamp load ja se pykälä sorvataan sit sen mukaan,sit on ainaki vanhoisssa tojotissa ollu semmonen paine asetelma jota pystyy säätää,jolloin tietty tarvitaan se puntari,ja mitä järkee on säätää paineasetelmaa ku voi sorvaa vauhtiksen sopivaksi asetelmalle. Liiallisella kiristämisellä voi saada aikaan senkin että kytkin ei irrota kunnolla ja se taas hankaloittaa vaihtamista ja lyhentää laatikon ikää,ja jos tuntuu et ei pidä ni on parempi käyttää tahmeempaa levyä kun jousivoimaa lisätä loputtomiin ku kampuran päittäis laakerit ei tykkää liiallisesta jousivoimasta ja jossain metsä olosuhteissa ku joutuu vatkaamaan kytkintä ahkerasti ni reisilihakset kasvaa toispuoleisesti.
__________________
Kaikki mikä on paskaa,on perseestä. |
#9
|
||||
|
||||
![]()
Onkohan huhut totta että Crossareiden myymät Extreme Outback-kytkinsetit olis jäykkiä käyttää?
Vai onko se vaan kytkinjalan heikkoutta? 2lt-2:sen perään pitää lähiviikkoina vaihtaa kytkin. |
#10
|
|||
|
|||
![]()
Jos on jäykempi-järeämpi- enemmän pitävä niin onhan se enemmän voimaa vaativakin olkoon kenen tahansa valmistama tai myyvä.
|
#11
|
|||
|
|||
![]()
Lipponen myi samoja settejä,itellä oli joku sintterilevyllinen eikä mikään mahdoton ajella vaik tunsi koipeen kyllä et on hiukka jäykempi asetelma.
__________________
Kaikki mikä on paskaa,on perseestä. |
#12
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
|
#13
|
||||
|
||||
![]()
Onko se niin että tuon cros 4WD:n xtreme outback kytkin ei käy Hilux LN110 koneeseen ilman vauhtiksen muutoksia?
__________________
Helppo 5min homma..... tai sitten ei! |
#14
|
|||
|
|||
![]()
kyllä käy -91 mallisesta eteenpäin ( en tiedä milloin 91 tai mistä valmistenumerosta lähtien mutta varmaankin jollakin on se tieto tai googlaamalla) niissä on halkaisijaltaan se kytkin ja toki voihan 91 eteenpäin koneesta ottaa vauhtipyörän 89-91 malliiseen moottoriin. Niissä on kaikissa 8 pultin kiinnitys. Joku tietävä saa kertoa missä muissa toyota mallisiissa missä on 2l2 kone on isompi kytkin
|
#15
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
Nyt ois sit 2lt koneeseen käypäinen asetrlma ja laakeri ylimääräisenä edullisesti jos joku tarvii. |
#16
|
||||
|
||||
![]()
Kytkin vaihdettu ja toimii. Poljintuntuma ei muuttunu paljoakaan mihkään.
Ilman apuja ei ois isompaa kytkintä tullut kun ei sorvaus ole omaa alaa. Kiitokset menee Pettuveen suunnalle. Ei saatu luistamaan eikä saatu luistamaan syöttöjen säädön jälkeenkään, siitäkin pettuveelle kiitokset ![]() Kytkin on siis Crossarien, KTY24001-1A, 236 millinen Extreme Outbackki. Paineasetelmasta löytyi Aisinin logo Flywheel steppi on sama kuin alkuperäisessä eli 0,5mm Vauhtipyörä keveni suunnitelmien vastaisesti 4,8 kiloa Kevennystä Lopullinen kevennys Vaikein hommahan tuossa oli saada uudet tapit ja kierteet kohilleen, mut hyvä tuli ![]() Paketti paikollaan |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Ostetaan 2.4l moottori hiluxiin | jassukoivistoo | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 5 | 15.04.2015 05:43 |
jeep 2.5 4l moottori | mettäsika | Tekniikka & Jutustelu | 5 | 12.10.2012 16:33 |
O: 2.4l tiisseli hiluxin keulalle | Vilkutin | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 0 | 12.03.2008 14:38 |
OT: TH325-4L ? | Tapsa_ja_Dumbo | O/M/V Muut | 0 | 03.04.2005 12:26 |