![]() |
![]() |
|
Chit-Chat Tämä foorumi on tarkoitettu epämääräiseen jauhamiseen, eikä asian ole pakko liittyä suoraan offroadiin. |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
|||
|
|||
![]()
Lainaus:
Mutta nuo edellämainitut jo painaa lähes 300kg ja kun suurin sallittu kokonaismassa on 3500kg, niin kantavuudeksi ei oikein millään saa 3000 kiloa.
|
#2
|
|||
|
|||
![]()
Syksyllä oli katsastusmiehen kanssa puhetta asiasta ei nähnyt mitään ongelmaa. Ainut oli nää vetopää aisa ja akselit. Oma saunaprojekti on vielä suunnittelupöydällä niin ei ole päässyt kokeilemaan katsastusta omavalmisteella,2001 ei ainakaan ollut mitään ongelmaa kun 2700kg kärri tehtiin
|
#3
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Hiivatti kun en löydä sitä trafin ohjetta mistään missä oli nuo aisavariaatiot ym. Eli jos aisa menee akselirakenteen yli, se ei ole aisaa vaan runkorakennetta ja sen taas saa tehdä itse. Vai oliko tämä asia muuttunnaa?
__________________
Oli kysymys mikä tahansa niin vastaus on TOYOTA V..tut se mitään heikkoa ole... Antsa. The member of Lahnajärven moottoriurheilusukeltajat Ry. Only tool you need to keep your TOYOTA running, is welding machine. Ostetaan Bj kuskin ovi. Pyyhkijän moottorin koppa. Jyrsitään Kantoja. Piikataan betonia eli tallin lattiat ym.Sekä muut Bobbari ja mönkkärityöt. 0500-752101/Antsa Honda Rincon 650 ym.Työmönkkärijorinat löytyy tästä Antsan Tuubi |
#4
|
|||
|
|||
![]()
Niin mutta vaikka aisapainoa pitää olla eikö 3500kg ole kuitenkin max massa kärrille kaikkineen,ei taida koukut vetopäät olla kuin max 3500kg sekä usein kortti rajoittaa tuohon määrään. Kyllähän kärrissä täytyy vetoaisa olla ja sen on oltava hyväksytty samoin vetopään ja jarrujen yhteen sopivuudesta pitää olla todistus.
Monesti saattaisi olla helpoin tie ostaa teohydraulista tai muualta vastaava puolialusta ja tehdä päälle mahdollisimman kevyt/toimiva päällirakenne |
#5
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
https://www.trafi.fi/filebank/a/1414...n_vetoaisa.pdf
__________________
Montenegro Offroad Club #21 Dodge Ram '95, Jeep ZJ '96 |
#6
|
|||
|
|||
![]()
Tuo HeikkiHoon laittama kuva selvensiki asiaa hyvin. Tuon kirjoitetun osuuden löysin jo aiemmin, mutta oli vähän vaikeaselkoista tekstiä... Homma kiinnostaa, kun on ollut mielessä kevytperävaunun teko.
Käsittääkseni nuo maksimipainot mitataan aina kärry kytkettynä, eli aisapainoa ei lasketa kärryn painoon mukaan. Aisapainoa saa olla maksimissaan 4% kokonaispainosta, eli tässätapauksessa 140kg. Silti koko kärryn painoksi jäisi vain 640kg, mikä on aika vähän kärrylle jonka pitäis kestää 3000kg painava kone. Ja sitte sen koneen pitää olla juuri oikein lastattu, että aisapaino on oikea. Ja oletettavasti tarvii vielä ajosillat ja tukijalat tai kippaavan kärryn, että saa koneen kyytiin. Kumpikin ratkaisu tuo lisää painoa. Ei ehkä mahdoton homma, mutta haastava ainaki. Jos Bobcatille meinaat sitä traileria, niin siitähän voi tehdä melko lyhyen ja kapean, mikä kyllä helpottaa hommaa. |
#7
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Mistä tuo 4 prossaa löytyi? Tai siis mistä löytyy se pykälä missä se mainitaan kun kevyemmillä kärreille se on kymmenen prosenttia?
__________________
Oli kysymys mikä tahansa niin vastaus on TOYOTA V..tut se mitään heikkoa ole... Antsa. The member of Lahnajärven moottoriurheilusukeltajat Ry. Only tool you need to keep your TOYOTA running, is welding machine. Ostetaan Bj kuskin ovi. Pyyhkijän moottorin koppa. Jyrsitään Kantoja. Piikataan betonia eli tallin lattiat ym.Sekä muut Bobbari ja mönkkärityöt. 0500-752101/Antsa Honda Rincon 650 ym.Työmönkkärijorinat löytyy tästä Antsan Tuubi |
#8
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
|
#9
|
|||
|
|||
![]()
Eihän se oikeastaan mitään ajosiltoja tarvi...
https://youtu.be/wMQBieZnjlc |
#10
|
|||
|
|||
![]()
Hei aprillipäivä on vasta tulossa, tuskin kuitenkaan 3850kg kuormattuna antaa mikään sääntö
Työntöjarrullisen kokonaismassa 3500kg max. Eipä innostuta liikaa! Tuo 10%...Se on EU sääntö ja koskee O1 luokan kärryjä eli jarruttomia 750=825kg |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Trailerin vuokrausta???? | k81 | Chit-Chat | 8 | 22.03.2008 11:28 |
O: Trailerin akselit | LRV8 | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 1 | 10.09.2007 13:11 |
Peräkärryn/trailerin takavalot? | offipete | Tekniikka & Jutustelu | 16 | 10.03.2006 13:40 |
O Trailerin paperit | O/M/V Muut | 0 | 23.02.2006 12:00 | |
OT O:Trailerin / teliperäkärryn piirrustukset | tttreg | O/M/V Muut | 0 | 07.08.2005 20:57 |