Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 23.03.2018, 22:30
Kekkonen9000 Kekkonen9000 ei ole kirjautuneena
Tulokas
 
Rekisteröitynyt: 09.10.17
Sijainti: Tampere
Viestit: 7
Perusasetus

Kummat versiot Mikolla on, nuo LT vai kevyemmän kantavuuden? Onko se ihan höpöhöpöä että noi LT:t voi olla rungoltaan liian kovat vaikka tollaseen perus 2000kg omamassan maasturiin?

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 23.03.2018, 22:38
MiKo:n Avatar
MiKo MiKo ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 03.06.06
Sijainti: Rovaniemi
Viestit: 1.563
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Kekkonen9000 Näytä viesti
Kummat versiot Mikolla on, nuo LT vai kevyemmän kantavuuden? Onko se ihan höpöhöpöä että noi LT:t voi olla rungoltaan liian kovat vaikka tollaseen perus 2000kg omamassan maasturiin?
Tuommoset mulla 120:n ruiserin alla: Nokian Rotiiva AT - 265/70 R17 115T TL
Eli vissiin normit? Ainaki normiajoissa toimii, varsinaista maastoajoahan nuilla ei juurikaan ole tullu ajettua niin onko sillä rungon jäykkyydellä sitten edes niin merkitystä?
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 23.03.2018, 23:01
Lerssinen:n Avatar
Lerssinen Lerssinen ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 21.03.11
Sijainti: Oulainen
Viestit: 1.910
Perusasetus

Mää laitin terraanoon kun tuli yllättäen sarjan osto eteen (nokialaisesta lensi pinnat vaikka 5mm jälkellä) niin tuollaiset hätäpäissään halvalla
https://rengasjatarvike.com/tuote/24...x-4x4-111h-xl/

Ei ole kyllä ollu moittimista, tosi kivat on ollu ajella ja sarja maksoi saman kuin suunnilleen 2 kappaletta jotain nimekästä all-terrainia No, kyllä seuraavaksi tulee jotain vähän rupulimpaa mutta ei ole linglong vielä koskaan pettäny muissakaan rengaskoossa..
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 24.03.2018, 07:53
jmk jmk ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 08.11.15
Sijainti: Miehikkälä
Viestit: 1.453
Perusasetus

Samoja kokemuksia kiinalaisista, on menty kesät talvet saman merkkisillä Volvon v70 alla kuluu samalla tavalla kuin merkkirengas Hiacessa ja Sprinterissä kestäny yllättävän paljon
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 24.03.2018, 11:17
-MaTTi-:n Avatar
-MaTTi- -MaTTi- ei ole kirjautuneena
Guru
 
Rekisteröitynyt: 27.07.04
Sijainti: Jokela, Finland.
Viestit: 11.064
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Kekkonen9000 Näytä viesti
Kummat versiot Mikolla on, nuo LT vai kevyemmän kantavuuden? Onko se ihan höpöhöpöä että noi LT:t voi olla rungoltaan liian kovat vaikka tollaseen perus 2000kg omamassan maasturiin?
LT:täkin eri kantavuusluokkia, jenkkiläinen kantavuusmerkintä C, D tai E kertoo rakenteen tarkemmin. Esim. Rotiivan 245/75R16 on 120 kantavuusindeksillä E-luokan rengas, eli 10-kankainen kaikista jäykin versio. Tuo kantavuus seuraa kokomerkintää jotenkin epäloogisesti, isompi rengas voi olla taas kevyemmällä rakenteella. E-luokan kumeja en tavan maasturin alle suosittele, mieluummin laittaisin Rotiivasta ilman LT:tä 111 kantavuudella olevat. Kyllä sen ylimääräisen jäykkyyden ja painon aistii. C- ja D-renkaat toimii vielä hyvin parin tonnin autossa.
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 24.03.2018, 13:25
Mika_T Mika_T ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 13.11.07
Sijainti: N/A
Viestit: 1.776
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja -MaTTi- Näytä viesti
E-luokan kumeja en tavan maasturin alle suosittele, mieluummin laittaisin Rotiivasta ilman LT:tä 111 kantavuudella olevat. Kyllä sen ylimääräisen jäykkyyden ja painon aistii. C- ja D-renkaat toimii vielä hyvin parin tonnin autossa.

Mites kun olen noita rotiivoja suunnitellu j100:sen alle jossa ajopaino on lähempänä 3tonnia?
Kannattaneeko vielä päätyä noihin "E-renkaisiin"
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 24.03.2018, 13:44
HiluxMan:n Avatar
HiluxMan HiluxMan ei ole kirjautuneena
Konkari+++
 
Rekisteröitynyt: 13.08.03
Sijainti: Petäjävesi, Finland.
Viestit: 926
Perusasetus

Kenen tekemä AT


Jos nyt valitsisinkin sen AT-version, niin niitäkin on aika paljon. Oletan, että kannattaa pysyä jossain tunnetussa merkissä, kuten Nokian?
Muita suosituksia?
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 24.03.2018, 13:44
-MaTTi-:n Avatar
-MaTTi- -MaTTi- ei ole kirjautuneena
Guru
 
Rekisteröitynyt: 27.07.04
Sijainti: Jokela, Finland.
Viestit: 11.064
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Mika_T Näytä viesti
Mites kun olen noita rotiivoja suunnitellu j100:sen alle jossa ajopaino on lähempänä 3tonnia?
Kannattaneeko vielä päätyä noihin "E-renkaisiin"
Jos saa valkattua saman koon kevyemmällä kantavuudella niin menisin sillä.
Vastaa lainaten
  #9  
Vanha 24.03.2018, 13:59
veijon-esso:n Avatar
veijon-esso veijon-esso ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 25.08.06
Sijainti: Vantaa
Viestit: 2.520
Perusasetus

Bfg at ko2.
__________________
"Niin metsä vastaa, kuin sitä kynnetään". K.Viikate

”Mielummin ajan mutarenkailla talvella kuin talvirenkailla mudassa”. Veijon-Esso
Vastaa lainaten
  #10  
Vanha 27.03.2018, 20:15
Aku Aku ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+
 
Rekisteröitynyt: 07.01.04
Sijainti: Kärkölä, Finland.
Viestit: 219
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja veijon-esso Näytä viesti
Bfg at ko2.
Juuri näin. Ja voi siirtyä elämässä eteenpäin. Ei taida kuitenkaan ihan tuohon 400€ hintaan löytyä oikein missään koossa? Ei kyllä varmaan mitään muutakaan renkasta.
Vastaa lainaten
  #11  
Vanha 28.03.2018, 05:27
HiluxMan:n Avatar
HiluxMan HiluxMan ei ole kirjautuneena
Konkari+++
 
Rekisteröitynyt: 13.08.03
Sijainti: Petäjävesi, Finland.
Viestit: 926
Perusasetus

Sattumia on hinnan suhteen.
Tutkiskelin esimerkin omaisesti yhtä rengasta jota saa sekä LI109 että 120 luokissa. Painoero on 3,0 kg, mutta mielenkiintoista on, että kevyemmän version kulutuspinta on 10,3 mm ja raskaamman 13,5 mm.
Tuo houkuttelisi ostamaan painavamman, hinta on sama. Mutta täällä olen ymmärtänyt, että kevyt parempi, ei niin jäykkä.

Tarkistin vielä pihassa olevan Pajeron talvirengasluokan ja siellähän on Contin 245/75R16 LI120 ja hyvin sillä on menty. On vaan sellaisella vanteella, että tulee Cruiserissa liikaa ulos, niin en viitsinyt ruuvailla alle. Toyotassa kun ei ole levikkeitä.

Toyotassa on nyt 215/75R16 Michelinin talvipyörät, aika pikkuiset ovat kun vertaa Pajeron olemukseen.

Mikä siitä KO2 mallista tekee niin erinomaisen? Kallishan se on ainakin.
Vastaa lainaten
  #12  
Vanha 24.03.2018, 15:35
tekniikkamies tekniikkamies ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 23.11.11
Sijainti: Päijät-Häme
Viestit: 3.011
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Kekkonen9000 Näytä viesti
Kummat versiot Mikolla on, nuo LT vai kevyemmän kantavuuden? Onko se ihan höpöhöpöä että noi LT:t voi olla rungoltaan liian kovat vaikka tollaseen perus 2000kg omamassan maasturiin?
Riippuu mitä ominaisuuksi hakee, itsellä kyllä huomaa, että 120 kantavuusindexin rengas esimerkiksi on aika jähmeä rungoltaan niissä kolmessa rengastyypissä, jossa se on lukenut. Ei kovin mukava, mutta esim. sivusuunnassa jäykkyyttä esim. auttaa vaaputuksen torjuntaan peräkärryn kanssa.

Näistä ylimitoitetusta renkaasta mieluisin on se, joka vierii kevyiten, jos on hyvä vierimisluokka, rengas ei tunnu niin ylimitoitetulta.

Jos auto tulee työntekoon vetotehtäviin, ehkä hyvä valinta, mukavaan kruisailuun parempiakin valintoja on.
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Ostettu Maasturin lumiaura Natosj O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 1 14.09.2016 11:13
Ostetaan Maasturin renkaat Pikkarainen O/M/V Renkaat ja vanteet 0 20.12.2012 11:50
Myydään Maasturin telasarja Tero H O/M/V Renkaat ja vanteet 16 07.11.2011 12:42
Myyty M:Maasturin lumiaura Gegguli86 O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 20 10.11.2010 12:22
O:maasturin vanteet!! Wago-78 O/M/V Muut 0 20.10.2003 21:19


Sivu luotu: 11:17 (GMT +2).