Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 12.03.2018, 20:08
miksi miksi ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 17.10.13
Sijainti: Nastola
Viestit: 79
Perusasetus

Jos tuo 84db olis raja niin mun ei pitäs edes puhua auton vieressä...
Joskus toivois että niitä mitattaisiin edes katsastuksessa, täällä on pari sellasta metelivolvoa jotta...

Turbohan syö äänen aika hyvin, ei paljoa kuorma-autossakaan ääntä tullut putkesta vaikka meni suorana läpi, katsastukseen piti laittaa pönttö kiinni kuitenkin.

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 12.03.2018, 20:52
dodge3500 dodge3500 ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 14.01.13
Sijainti: Lompolo
Viestit: 1.342
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja miksi Näytä viesti
Jos tuo 84db olis raja niin mun ei pitäs edes puhua auton vieressä...
Joskus toivois että niitä mitattaisiin edes katsastuksessa, täällä on pari sellasta metelivolvoa jotta...

Turbohan syö äänen aika hyvin, ei paljoa kuorma-autossakaan ääntä tullut putkesta vaikka meni suorana läpi, katsastukseen piti laittaa pönttö kiinni kuitenkin.

Kai se riippuu autosta missä turbo vaikuttaa ääniin
Tein omaan ramiin pystyputket ilman vaimenninta niin tarvi kapiinissa olla pelttorit päässä (lisäsin vaimentimen)
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 12.03.2018, 21:38
miksi miksi ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 17.10.13
Sijainti: Nastola
Viestit: 79
Perusasetus

Osuisko vielä resonointitaajuudet kohdalleen, se pahentaa myös.
Kuorkissahan se putki tulee jonkin matkaa kopin takaa ja takapyörän eteen, ei osu koppia yhtään siihen.

Dodgen äänet on kyllä mukavat...
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 13.03.2018, 09:02
Timo_L:n Avatar
Timo_L Timo_L ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 26.08.06
Sijainti: Paloheinä, Helsinki
Viestit: 7.445
Perusasetus

Se mikä vaikuttaa huomattavasti havaittuun äänen voimakkuuteen on sen taajuus ja äänimaailma.. kuorma- autoissa tai isommissa koneissa yleensäkin äänet tuppaa olla etenkin isolla tuuballa varsin matalataajuista mikä ei ärsytä korvaa läheskään samalla tavalla kuin jonkun riisikipon tai bemarin ylikireän vajaapyttyisen ininä.

dB(A) mittari voi kuitenkin näyttää kuorma-autolle isojakin lukemia mitkä ei mene leimasta läpi, kun samalla se vieressä paljon kovemman kuuloinen kimeä-ääninen päristin kelpaa koska mittarin mukaan on hiljaisempi. Vaikka testit käsittääkseni tehdään nimenomaan "korvapainotteisena" niin ei sekään ihan koko totuutta kerro.


Vähän samahan se on prätkissä ja mopoissakin, joku 50 kuution mopo kunnon pärinäputkella on sellainen korvia raastava möly että tekisi mieli heittää sekä mopo että kuski mereen, kun taas jonkun ison japsikyykkypyörän tai harrikan ääni on oikeasti paljon kovempi mutta silti huomattavasti vähemmän häiritsevä.
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna.

Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla.

Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008.
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Valorauta ja e-hyväksyntä katsastuksessa amatyyr Tekniikka & Jutustelu 10 27.11.2017 07:45
Perävainun rengastus katsastuksessa (ja muita kumijuttuja) 2x4WD Tekniikka & Jutustelu 38 25.11.2014 14:03
Ostetaan 16" vanteet (HJ60) ja startti (HJ60) Juuz O/M/V Renkaat ja vanteet 3 25.07.2010 12:13
ajovalonpesimet katsastuksessa? DieselPower Tekniikka & Jutustelu 7 28.07.2006 15:10
Ongelmia katsastuksessa? LENNY Tekniikka & Jutustelu 8 19.08.2005 07:37


Sivu luotu: 06:43 (GMT +2).