![]() |
|
|
|||||||
| Maasturiprojektit Osio on tarkoitettu etenkin pidempiaikaisten projektien seuraamiseen. Tämä on oikea paikka oman auton esittelyyn. |
![]() |
|
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
|
|
#1
|
|||
|
|||
|
Pohjois Vietnamin taistelijat ja huolto toiminta kuljetukset liikkui öisin polkupyörillä pitkin viidakkoa. Usa modernimpi armeija eri koneineen ei pärjännyt.
|
|
#2
|
||||
|
||||
|
...koneurakoitsijana toimiva tuttavani päivitti tässä takavuosina työautoaan... aiempi työjuhta, 90-luvun alkupään peräpotkuhiluxi ei mennyt vaihtoon vaan jollekin Afrikkaan välittävälle autojen orjakauppiaalle... ... oli lyönyt jenit lapaseen silmiä räpäyttämättä ja konepellin alle katsomatta (aivan kuten mattimeikäläinen seiskaseiskan ostossa
)... ... jonkun aikaa oli jobbaria jututtanut, 4x2 voimansiirtojärjestelmän hailaksit kuuluivat olevan käsiäpolttavan kuumaa kauppatavaraa yksinkertaisemman tekniikan takia, nelivedot ei niinkään...mustat miehet taitavat tykätä enemmän takatuuppareista ![]() montaa kertaa on jälkeenpäin keskusteltu, että missähänpäin myymänsä hiluxi mahtaa taivalta taittaa... ...arvelen löytäneeni vastauksen eräästä taideteoksesta, joka tuli vastaan etsiessäni referenssikuvia omaan projektiini guugelin kuvavirrasta: voisivatko palikat enää paremmin paikoillaan olla...tuntematon taiteilija on tavoittanut teoksessaan kaikki keskeiset kipupisteet koneyrittäjätuttavani työjuhtaa kohdanneista vaiheista... ...avomalliksi modifioinnissa ei ole sorruttu neitimäisyyksiin ja kaikki kaverit on otettu menoon mukaan... erityisesti Muppetshowsta irtaantunutta kartanlukijaa ei voi vakavalla naamalla katsella... ...vai liekö kenties heimopäällikkö itse ![]() joopajoo, jottei mopo lähtisi keulimaan pelkkiin taideanalyyseihin ja referenssikuviin, seuraavassa päivityksessä palataan karusti takaisin arkeen... ...alkuräjähdyksen jälkeiseen aikaan...
__________________
FJ40 1967 -vaasansatama- BJ40 1976 -oldMama- BJ40 1977 -afrikantähti- BJ40 1979 -rusticgreen- BJ42 1981 -rosvo- BJ75 1987 -hillbilly- |
|
#3
|
||||
|
||||
|
Lainaus:
...tämä on tosi, sodat voitetaan Kalašnikoveilla & 6x6 ZILeillä... havaintoja tästä tullut nähtyä tiistai-iltoina yleTeemalla pyörivän huikean "Vietnamin sota" -dokumenttisarjan johtopäätöksissä...
__________________
FJ40 1967 -vaasansatama- BJ40 1976 -oldMama- BJ40 1977 -afrikantähti- BJ40 1979 -rusticgreen- BJ42 1981 -rosvo- BJ75 1987 -hillbilly- |
|
#4
|
|||
|
|||
|
Suunnilleen tuolleen kuin taiteilijan näkemys taitaa olla normaali käytäntö noissa maissa. Hiaceen menee saman verran matkustajia kuin täällä turistibussiin
|
|
#5
|
|||
|
|||
|
Timanttista tavaraa, anna vaan tulla lisää!
|
|
#6
|
||||
|
||||
|
…sohvakooman & kymppiuutisten rajatilassa koostetun timanttisen toimintasuunnitelman pohjalta oli aika palata takaisin taistelukentälle, Pohjolan Liikenteen talliin… työssä edettiin muinaisilta roomalaisilta matkitulla ”hajoita ja hallitse”- menetelmällä … paitsi että tottapuhuen mentiin kiihtyvällä vauhdilla taaksepäin… yhä etäämmälle yhtä yhtenäistä ajoneuvoa muistuttavasta kokonaisuudesta… ”hajoita” –elementti alkoi olla aikalailla hanskassa…”hallitse” sensijaan muutaman vaivaisen valovuoden etäisyydellä…
nooh, eisemitään…homma eteni kuin nousuhumalassa konsanaan…velat muuttuivat saataviksi... yhä hälyttävämmät havainnotkaan seiskaseiskan alakerrasta eivät saaneet kakkaa pöksyihin… (havainnekuvissa korostusta kohdista, joista valo paistaa ei-toivotulla-tavalla läpi..) toimintasuunnitelmaan turvautuen hommaa jyystettiin eteenpäin tukkaputkella… jossakin vaiheessa alkoi avoautosta olla jo kalpeita aavistuksia… ainiin…muuan pikkujuttuhan minulta meinasi päästä unohtumaan suuria suunnitellessani... suurinpiirtein tässä ajankohdassa havahduin tajuamaan että: ENHÄN MINÄ OSAA/OLE IKINÄ HITSANNUT !!!
__________________
FJ40 1967 -vaasansatama- BJ40 1976 -oldMama- BJ40 1977 -afrikantähti- BJ40 1979 -rusticgreen- BJ42 1981 -rosvo- BJ75 1987 -hillbilly- |
|
#7
|
||||
|
||||
|
Ei hitsaaminen mitään raketti-tiedettä ole (paitsi jos meet nasalle sukkulaa hitsaan) kyllä siitä hyvä tulee. Hyvin puhdistaa vaan norjan kromin pois hitauskohteesta niin ei räisky ja ottaa hitsaus kiinni. Ja tarpeeks virtaa että sulattaa kunnolla. Maatalouskoneista olen yllättävän usein bongannu saumoja mitkä on kolvattu liian heikolla virralla. Palko pönköttää eikä ole sulattanut kunnolla. Mukava rojekti seurata ja lueskella.
__________________
--dance with the devil-- |
|
#8
|
||||
|
||||
|
Lainaus:
… olenhan minä toki ennenkin hitsaillut… nimittäin makkaratikun yläasteen metallityötunnilla vuonna 1991… ja mikäli oikein muistelen, niin siihenkin taisin saada asiantuntija-apua takapulpetin pojilta… joten (raudanlujalla)pohjalla ollaan näissä LandCruiserin restaurointi visioissani…olemattoman osaamisen ohella hitsauskoneestakaan ei ollut havaintoja… siihenastisessa elämässäni olin hankkinut koneyrittäjätuttavaltani alihankintana kaikki ne korroosiovaurioiden korjaukset, joita klassikkoautokannalleni oli aiheutunut vuotuisten määräaikaistarkastusten yhteydessä katsastusinsinöörien varomattoman rengasraudan käsittelyn johdosta… hyi heitä !!!seiskaseiskan saneeraus tulisi olemaan jotakin muuta kuin makkaratikun tinaamista… lainakoneilla sitä ei tulisi hoidettua, joten omaan oli investoitava… käännyin jälleen koneyrittäjätuttavani konsultoitavaksi…tämä hoitui kätevästi eräällä työmaakäynnillä joulukuussa 2015… puunkorjuusta puhuimme ponssen kopissa pari minuuttia, mutta hitsikoneen hankinnasta jauhettiin jöötiä pari tuntia… ...omia kykyjä epäillessäni lausui rohkaisevasti: ”Jos osaat kirjoittaa, niin opit myös hitsaamaan…ei se sen kummempaa ole…” …hope so, se kuulostaa niin helpolta henkilön sanomana, joka itse taitaa metallin sulatuksen jalon taidon… ...omassa mielessäni hitsaaminen tuntui silloin tosiaankin siltä Nasan rakettitieteeltä, johon nimimerkki "hunter x" aiemmassa kommentissaan viittasi... koneyrittäjätuttavani suositteli hankkimaan hintalaatusuhteeseen ja omiin kokemuksiinsa perustuen Migatronicin Automig273 mallin… ei ole mikään Kemppi, mutta eipä +kolmea tonnia maksakaan... ...sillä oli saanut parsittua kaikki kaivin-&mehtäkoneitaan kohdanneet kolhut… virran vähyydestä ei varmasti mene kyykkyyn meikäläisen seiskaseiskan kohdallakaan… uskoin hovihitsaajani sanaan ja hyökkäsin työmaalta suoraan Rautanet –myymälään… taalat tiskiin ja Migatronicin mylly Ford P100 –pimp-my-ride:n lavalle… seikkailu oli valmis alkamaan !
__________________
FJ40 1967 -vaasansatama- BJ40 1976 -oldMama- BJ40 1977 -afrikantähti- BJ40 1979 -rusticgreen- BJ42 1981 -rosvo- BJ75 1987 -hillbilly- |
|
#9
|
||||
|
||||
|
Lainaus:
![]() Edit. Hyvä meininki näissä sun projektikuvissa. Varsinkin nää talviset "talli"kuvat. :-D
__________________
Valitsemaanne aivosoluun ei juuri nyt saada yhteyttä, olkaa hyvä ja yrittäkää myöhemmin uudelleen. |
![]() |
| Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
Samanlaisia viestiketjuja
|
||||
| Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
| Myydään Automaattinen tähti-kolmiokäynnistin, tarjoa. | KAS | O/M/V Muut | 2 | 23.09.2020 10:31 |
| Ostetaan auto afrikan matkalle | JuKu | O/M/V Ajoneuvot | 2 | 28.01.2014 21:57 |
| afrikan poikien foorumi | risukärsä | Linkit | 0 | 23.01.2011 22:12 |
| Afrikan matkaajat | myllis | Linkit | 6 | 21.01.2011 23:37 |
| Afrikan jobbarien numeroja | Heikki L | Chit-Chat | 13 | 19.10.2008 20:22 |