Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 02.03.2018, 21:07
Lonely Rider Lonely Rider ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 23.09.10
Sijainti: Hämeenlinna, Suomi
Viestit: 124
Perusasetus

Auttaisko kapeempi rengas? 215/85 16 on sama halkaisija kuin 31 renkaissa. Joskus mittasin mun Cooper Discoverer AT3 kumeista varsinaisen kontaktipinnan leveydeksi vain 165 mm Kontakti tiehen on selkeesti kapeampi kuin kylkien pullein kohta joka lienee sen 215 mm.

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 02.03.2018, 21:31
jmk jmk ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 08.11.15
Sijainti: Miehikkälä
Viestit: 1.453
Perusasetus

Eiks tää kuitenkin ole jonkunlainen maastoauton tapainen? Pirun pienet pyöräkotelot on kyseessä jos tuon vertaa ei pysty rengaskokoa suurentamaan. Mikä noissa on vanteissa pulttijako tai siis vanteiden saatavuus eri ET luvuilla? Ei ole kyllä aikoihin ollut noin tarkkoja rengas sovituksia mun autoissa, joskun corollaan tungettiin 205/45-17ja 40mm madallus niin silloin oli vähän tän suuntaisia huolia
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 02.03.2018, 21:39
VeeWee:n Avatar
VeeWee VeeWee ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+
 
Rekisteröitynyt: 27.04.10
Sijainti: Salo
Viestit: 258
Perusasetus

Mussossa on kiinalainen 6x5,5 eli 139,7
__________________
Liian monta ikuisuusprojektia...
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 03.03.2018, 14:12
Mika4x4 Mika4x4 ei ole kirjautuneena
Aloittelija
 
Rekisteröitynyt: 11.02.18
Sijainti: Forssa, Suomi
Viestit: 18
Perusasetus

Tässä kuvassa nyt tilanne. Vanne 8x16 et-20. Rengas 245/70r16 bridgestone dueler. Tulee nätisti kaaren tasalle. Jako on tosiaan 6x139,7. En haluaisi isommalla et:llä olevaan vannettakaan laittaa koska tuo on niin nätisti nyt reunalla. Koteloissa on tilaa pellin puolesta kyllä sisällä mutta nuo muovit ovat ahtaalla. Kuitenkin olen lukenut että ihan vakioon mahtuisi nuo 31" ilman ihmeempiä. En haluaisi alkaa leikkailla mitään kun auto on ihan vimpan päälle tehty nyt muuten. Autolla ei mennä metsään, tämä on puhdasta ulkonäön hakemista. Korottaa on tarkoitus 2".
Liitetiedostot
Click image for larger version

Name:	IMG_2862.jpg‎
Views:	329
Size:	70,0 Kt
ID:	83895   Click image for larger version

Name:	IMG_2857.jpg‎
Views:	298
Size:	70,1 Kt
ID:	83894  

Viimeksi muokannut Mika4x4 : 03.03.2018 14:28
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 04.03.2018, 15:33
-MaTTi-:n Avatar
-MaTTi- -MaTTi- ei ole kirjautuneena
Guru
 
Rekisteröitynyt: 27.07.04
Sijainti: Jokela, Finland.
Viestit: 11.097
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Mika4x4 Näytä viesti
Autolla ei mennä metsään, tämä on puhdasta ulkonäön hakemista. Korottaa on tarkoitus 2".
Joudut varmasti leikkelemään ja/tai jättämään läpät/muut muovirämmäleet pois, vaikea varmaan saada sopimaan tuolla offsetilla (vai mitä 15” vanteita meinasit?). Alkuperäinen on +22, nyt -20 eli kumi huitoo paljon isompaa kaarta kuten alunperin jo totesitkin. Raideleveys muuttunut 84 mm (laki sallii 30 mm).

Eikä se oo aina niin hyvän näköistäkään jos pyöränkotelot on tungettu täyteen kumia ja näkee jo otallaan ettei joustovaroja ole.

Eli etsi plussaoffsetilla vanteet ja paa 31”:t tai anna olla noin noilla kumeilla jos haluut että ne on ulompana.

Viimeksi muokannut -MaTTi- : 04.03.2018 15:35
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 04.03.2018, 21:04
Mika4x4 Mika4x4 ei ole kirjautuneena
Aloittelija
 
Rekisteröitynyt: 11.02.18
Sijainti: Forssa, Suomi
Viestit: 18
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja -MaTTi- Näytä viesti
Joudut varmasti leikkelemään ja/tai jättämään läpät/muut muovirämmäleet pois, vaikea varmaan saada sopimaan tuolla offsetilla (vai mitä 15” vanteita meinasit?). Alkuperäinen on +22, nyt -20 eli kumi huitoo paljon isompaa kaarta kuten alunperin jo totesitkin. Raideleveys muuttunut 84 mm (laki sallii 30 mm).

Eikä se oo aina niin hyvän näköistäkään jos pyöränkotelot on tungettu täyteen kumia ja näkee jo otallaan ettei joustovaroja ole.

Eli etsi plussaoffsetilla vanteet ja paa 31”:t tai anna olla noin noilla kumeilla jos haluut että ne on ulompana.
Kiitos vastauksesta. Raideleveys tosiaan on kasvanut melko reilusti. Tosin eipä taida olla ainoa auto liikenteessä jossa on vastaavanlaisesti muutettu vanteilla. Tuskin tuosta katsastuksessa tulee sanomista...

Mussossa on aika massiiviset nuo muovilevikkeet lokareissa ja alkuperäinen vanne on niin sisällä että se näyttää typerälle. Takana myös tällä 8x16" -20 vanteella jää renkaan kylki vielä melkein 2cm sisään. Edessä on kaaren tasalla.

Jos ajattelee isomman et:n vanteita niin en oikein ole nähnyt tämän tyyppisiä vanteita myynnissä fiksuilla et luvuilla. Tuntuu että ne ovat aina isoilla miinuksilla. Joku et0 olisi vielä ihan fiksun näköinen mutta auttaisikohan se vielä asiaa isomman renkaan suhteen ?

Viimeksi muokannut Mika4x4 : 04.03.2018 21:07
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 05.03.2018, 13:18
-MaTTi-:n Avatar
-MaTTi- -MaTTi- ei ole kirjautuneena
Guru
 
Rekisteröitynyt: 27.07.04
Sijainti: Jokela, Finland.
Viestit: 11.097
Perusasetus

Sun pitäis hommata joku 31”-mallailukumi jollakin plus-offsetilla olevalla vanteella ja käännellä sitä ja arpoa paljonko kestää ottaa ulommaks jos yhtään.

Esim. Pajeron vanteita voisit haeskella, muistaakseni 2-koppasen Pajeron 15” alut on ET+5.
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Musson korotus eipelita Tekniikka & Jutustelu 7 14.09.2016 20:08
Ostetaan O:Musson korotus jouset taakse eipelita O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 2 07.09.2016 17:44
Ostettu Musson öljypohja + ö-pumppu muuris O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 0 23.05.2012 21:27
Myydään musson 2.9 motti pulu O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 0 04.12.2011 20:09
Porttaalit ja rengaskoko kysymys Tekniikka & Jutustelu 2 11.03.2008 14:30


Sivu luotu: 18:46 (GMT +2).