![]() |
![]() |
|
Maasturiprojektit Osio on tarkoitettu etenkin pidempiaikaisten projektien seuraamiseen. Tämä on oikea paikka oman auton esittelyyn. |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
||||
|
||||
![]() Vauhtipyörän kanssa oli seuraavat murheet. Volvon pyörää oli hankala löytää, joten sorvailin sen itse. Triggeripyörä kaksoismassapyörästä ja 20mm levystä muut osat. Ongelma vauhtipyörän kanssa on siinä että 22R koneessa kitkapinta on aika kaukana kytkinkopan kiinnityspinnasta, eli vauhtipyörä menee aika syvälle kytkinkoppaan. Volvo kun on etuveto, niin koneen pituus on minimoitu. Ongelma valmis, eroa oli muistaakseni yli 30mm. Sovitetusta vauhtipyörästä tuli 38mm paksu, siihen vielä toyotan kytkinasetelma päälle. Hyvä siitä lopulta tuli. Kuvathan ne olisi kivoja, niitä tulee myöhemmin. Imusaraj ei myöskään ollut helppo. Volvossa se lähti toyotan tulipeltiin päin joten siihen tarvitsi 180asteen mutkan ennen bemarin kaasuläppäkoteloa.
Viimeksi muokannut Samppa79 : 23.02.2018 20:49 |
#2
|
||||
|
||||
![]()
Muutama kuvatus aiheesta.
Kumallekkin moottorin sivulle lisätukea että moottorin kumityynyt asettuu kohdalleen: Kytkinkopan sovittelua: |
#3
|
||||
|
||||
![]()
Kumityynyjen asennukset minimibidjetilla. Käytin RJ:n omia tyynyjä. Rungon kannakkeet joutui tekemään uudestaan:
|
#4
|
||||
|
||||
![]()
Koska tämä on jonkinlainen pikaprojekti, niin kertomuskin etenee vauhdilla. Lopulta kone suostui sopimaan konehuoneeseen. Ahdasta meinasi olla tulipellin puolella. Etupuolelle olisi sopinut vielä yksi pytty lisää. Sitähän ei siihen voinut ajatella kun leima tarvitaan lappuun, ja RJ:n maksimitehot piti saada se 81kw+20%.
|
#5
|
||||
|
||||
![]()
Megan kanssa suurimmat ongelmat liittyi nokan tunnistimeen. Alkuperäinen triggeripyörä on melko erikoinen, ja sen jouduin tekemään uusiksi että sain oikeaa dataa ulos.
|
#6
|
||||
|
||||
![]()
Muutamia kuvia kytkinkopan sovitusjigisä. Tapoja on varmasti monia, itse tein sovituksin irroittamatta vaihteistoa autosta. Sorvasin kytkinkselin päälle sopivan holkin, jonka hitsasin tukirautoihin kiinni. Raudat tukevasti pultilla kiinni, ja näin sain akselin tarkan paikan selville.
Sitten sama toisinpäin. Sorvasin kytkinakselia jäljittelevän akselinpätkän ja näin sain tarkan paikan silmälaakerille. Hitsillä akselinpätkä kiinni tukirautoihin ja tukevasti pultilla kiinni. Huomattavasti helpompaa kuin koko laatikon virittely koneen perään. |
#7
|
||||
|
||||
![]()
Noista kytkimen pituuden eroista johtuen, painelaakeri piti varmistaa.Sen paikka muuttui noin 15mm, ja sorvasin sen perään ylimääräisen tukiholkin. Holkki on pelkästään naputtelemalla kiinni, niin käy vaihtaa uuteen painelaakeriin tarvittaessa. Kytkinkoppaan jouduin vaihtaamaan pallopäisen "sarana" pultin, jonka varassa haarukka liikkuu, pitempään.
|
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Myydään 16.5 sisäbedlock vanteita ja 36"-37" renkaita.Myös 46",49",53" ja 54" k-a renkaita | Mase | O/M/V Renkaat ja vanteet | 6 | 07.02.2014 09:08 |
Ostettu Land cruiseriin(rj70) 31" renkaat | Samick | O/M/V Renkaat ja vanteet | 1 | 11.02.2013 18:45 |
Ostettu 35",36" tai 37" renkaat 15" reiällä ja 10", vähintään -44 et japsijako vanteet | Dectane | O/M/V Renkaat ja vanteet | 1 | 19.01.2013 15:02 |
Myydään / Vaihdetaan Continental 33"x12,5"-15" AT katupallerot 35" tai isompiin MT pyöriin | Sam66 | O/M/V Renkaat ja vanteet | 0 | 27.06.2012 20:39 |
Myydään 14" nastat, 18"kitkat, 20" kesät ja 16" insat | Zamppa | O/M/V Renkaat ja vanteet | 11 | 25.09.2008 13:43 |