Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tapahtumat
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tapahtumat Kisat, kisatulokset, safarit, ajopäivät, kokoukset, yms.

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 12.02.2018, 19:58
baxxter:n Avatar
baxxter baxxter ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 10.06.03
Sijainti: PAiMiO, Finland.
Viestit: 4.285
Perusasetus

Vaikuttaa että alkaa tämä asia paisumaan suuremmaksi kuin olisi tarve, lainasin tuossa Mylpyn kirjoitusta ja poimin sieltä omasta mielestäni tärkeimmät jutut:
Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Mylppy Näytä viesti
Täytyy nyt sanoa muutama pointti tähän rastintarkastushommaan. Virheitä on tapahtunut, siitä ei pääse yli eikä ympäri, mutta se miten asiat hoidetaan on eri asia. Tässä on nyt valittu pienemmän haitan tie, eikä avattu kilpailunjälkeisten muutosten loputonta souvia.
Tärkeimpänä järjestäjä myöntää että virheitä on tapahtunut, eikä vaiettu tai vähätelty asioita.

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Mylppy Näytä viesti
Protestiaika on se hetki, milloin pystytään tuloksien mahdolliset virheet korjaamaan. Protestiaika on tulosten julkaisusta 0,5h, eli tässä kilpailussa aamulla 9:30-> 10:00.
Muistutus että juuri näiden virheiden mahdollisuuden takia on protestiaika.

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Mylppy Näytä viesti
Kaikki joukkueet tietenkin ovat itse laskeneet paljonko olisi heille omasta mielestään kuulunut pisteitä tulla ja jos tuntuu siltä että on jokin kummallinen heitto lasketuissa pisteissä, niin tottakai he tulevat asiasta kysymään. Monasti näitä on tullut eteen ja ilman ongelmia on nämä korjattu. Joukkueille on kuitenkin omien pisteiden laskuun annettu ihan hyvät työkalut. Suoraan taulukot joista pystyvät ruksimaan hakemansa rastit ja niiden pisteet. Helppo siitä on laskea tulos.
Omasta mielestäni on oikeastaan kilpailijan vastuu tuloksien oikeellisuudesta, eli laskea ne omat pisteet!

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Mylppy Näytä viesti
Virheitä tapahtuu näissä aina ja jos joukkueet ovat esimerkiksi sadan pisteen sisällä toisistaan niin kuvat katsotaan uudelleen toisen henkilön toimesta, jos vain aika sen sallii. Yleensä heitot ensimmäisen ja toisen laskennan välillä ovat 0-2 rastia, erittäin harvoin enemmän. Tämän vuoksi kun piste-ero on ollut reilusti yli 100 pistettä ei tarkistuslaskentaa ole tehty, koska todennäköisyyden mukaan ei mitään muutosta tulisi tapahtumaan.
Jossain se raja on tarkastuksille ja tarkastusten määrälle ja joskus saattaa ne todennäköisyydetkin pettää.

Oma pieni parannusehdotus: Tulokset julkaistaan netissä ja haetut rastit html ja csv -listoina (nämä varmaan ovat tehtävissä jo siinä vaiheessa?) Mahdollisuuksien mukaan hylätyt kuvat tiimeittäin ladataan nettiin. 700 kuvaa olis nopeampi siirtää kuin 13000. Ja tästä alkaa 30min protestiaika. En tiedä mikä nykyään on käytäntönä, mutta ruuhka-aikaan saapuneet tiimit saisivat muistikorttinsa takaisin mahdollisimman pian. Ja ehkä tuota sääntöjen protestikohtaa voisi muotoilla vähän erilaiseksi, että olisi selvä miten toimia jos rastiarvostelu epäilyttää.

Muusta tavasta varmentaa rastilla käyminen, pitäisi oikeasti saada selkeä parannus nykyiseen ja Mylppy tämänkin on tiivistänyt:
Lainaus:
Digitaalisessa leimaamisessa on se ongelma, että pitäisi kehittää idiootin... korjaan offarin varma järjestelmä. Se ei saisi olla riippuvainen kilpailijan puolelta mistään määrätystä laitteesta tai tekniikasta. Kilpailijalla tulee olla mahdollisuus itse varmistua rastinoton onnistumisesta. Kilpailijalle tulee jäädä varma merkintä. Ei riippuvainen netistä. Nämä kaikki vain onnistuvat tuossa nykyisessä valokuvaversiossa aika hyvin. Jos joltain kamera hajoaa, niin yleensä muistikortti on kuitenkin ehjä ja ottavat toisen kameran tai puhelimen käyttöön. Ähtärissä yhdellä tiimillä oli 4 eri laitetta joissa oli kuvia, kun edelliset pimentyneet pakkasen / virran puutteessa
Tämän lisäksi on muualla ehdotettu autoihinkin vaijerin päässä olevia numerolätkiä ja samaa kuvaamissääntöä. Autoissa vähän hankala kun on ikkunoita yms esteitä enemmä. Nykyinen kuvaaminen jopa tasoittaa autojen ulkomitoista johtuvia eroja, isolla autolla pääseminen rastille saattaa olla hankalampaa mutta tavallaan ei tarvitse päästä niin lähelle rastia.

__________________
Harbor Cruisers
Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 13.02.2018, 11:40
MOGGI MOGGI ei ole kirjautuneena
Konkari+
 
Rekisteröitynyt: 13.05.06
Sijainti: Turku
Viestit: 678
Perusasetus

Jos mutaraketeilla on aikaa ottaa 5 kuvaa että on varmasti hyväksytty ja silti vie muita kuin märkää rättiä niin eikö teamit voisi harjoitella kuvan ottamista. Vaikka laminoi itselle rastilapun ja menee metsään pimeällä ja auringon paisteessa ottamaan kuvia. Testaa miten kamera käyttäytyy yms.
__________________
Harrastajatason autourheilu on 99.9%:sti rakentamista
-mutta kannattaa sen 0.1%:n edestä-
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 14.02.2018, 09:10
mparty:n Avatar
mparty mparty ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 29.09.10
Sijainti: Tyrnävä
Viestit: 1.516
Perusasetus

Eli kaikki hyvin, tiimien pitää vain opetella ottamaan parempia kuvia. Sen kummempia muutoksia/parannuksia/tarkennuksia ei tarvita. Jatketaan touhuamista.
__________________
Lakeuden Maastoautoilijat ry / LaMaas Offroad
http://www.facebook.com/LaMaasRy
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 14.02.2018, 12:25
kartsa70 kartsa70 ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 06.01.14
Sijainti: pirkanmaa
Viestit: 40
Perusasetus

Kauneus on katsojan silmissä!!! Kun siihen tilanteeseen , että yksi henkilö tarkistaa koko cupin kuvat, ei olla päästy niin mahdollisia virheitä sattuu! Sensijaan kiinnitin huomiota kuvien valtaisaan määrään mitä kisatoimistoon nykytilanteessa kiikutetaan (niiden loma- , ryyppy-ym. kuvien lisäksi ��) , jopa 6kuvaa/rasti !!!!!! Olenkin jo ehdottanut lisämääräystä aiheeseen liittyen. Kaksi kuvaa/rasti on ok , kolmannesta kuvasta -15p , neljännestä -25p ja viidennestä -35p , jnejne!!
Otetaan kuvitteellinen tilanne: Honkakoski , noin 60 tiimiä, jos tiimit hakee keskimäärin 200 rastia ja jokaisesta rastista vaikkapa viisi kuvaa, niin jokainen voi päissään laskea millainen kuvatulva kisatoimistoon vyöryy!!! Siinä alkaa kovahermoisimmankin kuvien kyylääjän silmissä viliseen.
Toinen asia: Ähtärin kokemusten perusteella maastossa tapahtuvia varuste tarkastuksia tullaan tehostamaan, älkääkä unohtako nopeusvalvontaa �� samoin dräkeriin tullaan hankkimaan ainavaan enemmän pillejä.
Terveisin:Tutkaäijä
__________________
Nyv vaan järjestellään kisoja ja tapahtumia

www.ortf.fi Aavikkoretkelle 2016

Viimeksi muokannut kartsa70 : 14.02.2018 12:34
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 14.02.2018, 13:57
ika ika ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+
 
Rekisteröitynyt: 31.12.14
Sijainti: Varsinainen Suomi
Viestit: 283
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja mparty Näytä viesti
Eli kaikki hyvin, tiimien pitää vain opetella ottamaan parempia kuvia. Sen kummempia muutoksia/parannuksia/tarkennuksia ei tarvita. Jatketaan touhuamista.
Uskon ja toivon että parannuksia tuloslaskentaan tulee tämän episodin seurauksena. Toivottavasti jatkossa satunnaista rastikuvientarkastajaa ohjeistetaan hommaan sen verran, että kaikki ovat edes suunnilleen samoilla linjoilla. Ja se linja tulee olemaan se mitä Mylppy jo kommentoi eli kaikki kuvat joihin ei jää tulkinnanvaraa tulevat kelpaamaan. Risut, heijastukset, epätarkkuudet yms eivät haittaa, jos rastilappu, auton tunniste ja käsikosketukset ovat yksiselitteisesti tunnistettavissa.

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja kartsa70 Näytä viesti
Kauneus on katsojan silmissä!!! Kun siihen tilanteeseen , että yksi henkilö tarkistaa koko cupin kuvat, ei olla päästy niin mahdollisia virheitä sattuu! Sensijaan kiinnitin huomiota kuvien valtaisaan määrään mitä kisatoimistoon nykytilanteessa kiikutetaan (niiden loma- , ryyppy-ym. kuvien lisäksi ��) , jopa 6kuvaa/rasti !!!!!! Olenkin jo ehdottanut lisämääräystä aiheeseen liittyen. Kaksi kuvaa/rasti on ok , kolmannesta kuvasta -15p , neljännestä -25p ja viidennestä -35p , jnejne!!
Virheitä toki sattuu, mutta yksittäiset virheet eivät hommaa ratkaise. Onhan siellä tähänkin asti tarkistettu uusiksi niitä joiden pisteet ovat lähekkäin. Ongelma oli tällä kertaa totaalisen eriävät tarkistuskriteerit. Onhan se toki mahdollista, että näin voisi edelleenkin käydä, mutta eiköhän tämä aika pitkään pysy muistissa. Vinkkinä järjestäjille, että laittakaa vaikka paperille kriteerit lyhyesti ja jokainen tarkastaja joutuu nämä lukemaan ja kuittaamaan ennen hommiin ryhtymistä. Ei ole vaikeaa.

En kannata sakkopisteitä lisäkuvista. Ymmärrän kyllä oikein hyvin mitä tuolla haetaan ja se sinällään on kannatettavaa. Ongelmaksi tässä tulee se, että yksittäisten kuvien poistamisessa on jonkinlainen riski väärien tai kaikkien kuvien poistamiseen. Koen että tämän pitäisi olla offroadsuunnistuskilpailu eikä kamerankäsittelykilpailu. Ei kai tuo ole kovin yleistä, että tiimillä olisi likimain kaikista rasteista monia kuvia? Tällaisissa tapauksissa järjestäjät voisivat ystävällisesti ohjeistaa kyseistä tiimiä kiinnittämään asiaan huomiota jatkossa.
__________________
Vannepaja Offroad Team
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 14.02.2018, 14:54
kartsa70 kartsa70 ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 06.01.14
Sijainti: pirkanmaa
Viestit: 40
Perusasetus

Myönnetään, ihan "hivenen" kärjistetty oli toi mun edellinen kommentti, mutta toivottavasti antoi ajattelimisen aihetta kuvien määrästä!? Sinänsä "kauhukuva" (miljoona kuvaa kisatoimistoon katsottavaksi) ei ihan aiheeton ole, varsinkin kun täällä esitellään kärkitiimin kuvasarjaa "riittävästi kuvia , niin ehkä joku hyväksytään" . Ensisijaisestihan kyse on suunnistus- ja taktiikkakisasta ( mitkä rastit kannata hakea parhaan tuloksen saamiseksi) niin olisi ihan kohtuullista että Kisailijat miettisivät järjestelypoukoita, ei vain kuvien määrän , vaan myös laadun osalta. Sillä, pienellä porukalla mennään ja yhdessä tehdään ni kaikki valmistuu aikanaan ;-)
__________________
Nyv vaan järjestellään kisoja ja tapahtumia

www.ortf.fi Aavikkoretkelle 2016
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 14.02.2018, 15:51
ika ika ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+
 
Rekisteröitynyt: 31.12.14
Sijainti: Varsinainen Suomi
Viestit: 283
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja kartsa70 Näytä viesti
"kauhukuva" ei ihan aiheeton ole, varsinkin kun täällä esitellään kärkitiimin kuvasarjaa "riittävästi kuvia , niin ehkä joku hyväksytään" .
Jos ihan ajatuksella luet kommenttini asiaan liittyen (jos siihen yleensäkään viittasit), niin huomaat että siinä lukee jotain aivan muuta. Eli näin:
Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja ika Näytä viesti
ei siellä oltu mielestäni räiskitty yhtään turhia kuvia! Eli uusia kuvia oli otettu juuri sen verran, että viimeinen täyttää tiukemmatkin kriteerit. Ei oltu luotettu siihen, että nyt on niin monta kuvaa että joku kelpaa.
Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja kartsa70 Näytä viesti
olisi ihan kohtuullista että Kisailijat miettisivät järjestelypoukoita, ei vain kuvien määrän , vaan myös laadun osalta.
Tästä olen täysin samaa mieltä. En silti haluaisi sääntöjä, joissa epäonnistuneet kuvat pitää poistaa kesken kisan. Mutta omani on vain yksi mielipide monien joukossa.
__________________
Vannepaja Offroad Team
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 14.02.2018, 18:21
baxxter:n Avatar
baxxter baxxter ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 10.06.03
Sijainti: PAiMiO, Finland.
Viestit: 4.285
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja ika Näytä viesti
En kannata sakkopisteitä lisäkuvista. Ymmärrän kyllä oikein hyvin mitä tuolla haetaan ja se sinällään on kannatettavaa. Ongelmaksi tässä tulee se, että yksittäisten kuvien poistamisessa on jonkinlainen riski väärien tai kaikkien kuvien poistamiseen. Koen että tämän pitäisi olla offroadsuunnistuskilpailu eikä kamerankäsittelykilpailu. Ei kai tuo ole kovin yleistä, että tiimillä olisi likimain kaikista rasteista monia kuvia? Tällaisissa tapauksissa järjestäjät voisivat ystävällisesti ohjeistaa kyseistä tiimiä kiinnittämään asiaan huomiota jatkossa.
Samaa mieltä sakkopisteistä ja joskus on jopa ohjeistettu ettei poisteta niitä kuvia, mutta oliskohan tämä liittynyt siihen kun joskus oli käytössä järjestykseltään sidotut rastit niin jonkun kuvan poistaminen saattoi sekottaa muiden järjestystä? Mutta vähintään tuo väärän kuvan poistamisen riski on olemassa kun pienen näytön kanssa touhutaan.
Kameran käsittely on kyllä yksi osa tätä lajia ja tästä kaveri toi esiin senkin seikan mihin itsekin ollaan syyllistytty, eli 10000€ autolla ajetaan 1000€/kpl kisoja ja kuvat otetaan 200€ pokkarilla joka ei kelpaa enää perhekuvien ottamiseen. Vois siihenkin kalustoon panostaa ja vaikka sitäkin harjoitella.
Yksi syy ja väittäisin että yleisin syy moneen kertaan kuvattuun rastiin on se rastin sijoittelu. Jos se rasti laitetaan tiheän kuusen juureen tai risukon keskelle tai johonkin apparin käsienvenytyspaikkaan, tulee kuvaaminen vaikeaksi ja virheitä paikataan uusilla kuvilla. Ei tämä väärin ole, mutta jos kuvien tarkastajille oikeasti on ongelma kuvien määrä niin järjestäjä pystyy tätä oman porukan kesken helpottamaan ehkä parhaiten?
__________________
Harbor Cruisers
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Cros4wd Lakeuden kutsu IV 17-19.1.2014 H&K Tapahtumat 106 01.02.2014 22:13
Offivarusteen Lakeuden Kutsu III 4-6.1.2013 (mönkkäri) Huom harrasteluokka kisassa joker Tapahtumat 12 08.01.2013 17:05
Offivarusteen Lakeuden Kutsu II 13-15.1.2012 muutos kilpailukutsuun joker Tapahtumat 285 20.04.2012 19:57
Vuoden ensimmäinen suunnistus kilpailu LAKEUDEN KUTSU 2 Lalli bj40 Chit-Chat 1 04.01.2012 20:47
Offivarusteen Lakeuden Kutsu video pätkä lisätty 4 aukeamalle joker Tapahtumat 277 22.08.2011 12:50


Sivu luotu: 17:01 (GMT +2).