Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Chit-Chat
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Chit-Chat Tämä foorumi on tarkoitettu epämääräiseen jauhamiseen, eikä asian ole pakko liittyä suoraan offroadiin.

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 09.02.2018, 08:12
sisua45:n Avatar
sisua45 sisua45 ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 03.03.06
Sijainti: Treen kupeesta
Viestit: 8.324
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja tekniikkamies Näytä viesti
Ite hommasin 2,8 HDI Jumperin, joka ei paina tyhjänä ku joku 2000 kilon pintaan, sekään ei normaalisti mene mitenkään pienel, ehkä 10 litraa, mutta voi sen saada tasases ajos pienemmälläkin mee. Niitä saa melkosen halvalla.
Entinen työkaveri osti tuommoisen Jumpperin uutena 2000-luvun alussa. Hän käytti sen lastutuksessa, teho nousi 15-20 hv, ja kulutus putosi noin litran satasella. Päästöt kolmin kertaistuivat, mutta olivat vieläkin selvästi alle rajojen. Hyvin kulki, mutta vaihdelaatikkoon sai tehdä laakeriremonttia jossain sadan tonnin kohdalla.

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 09.02.2018, 10:51
tekniikkamies tekniikkamies ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 23.11.11
Sijainti: Päijät-Häme
Viestit: 3.004
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja sisua45 Näytä viesti
Entinen työkaveri osti tuommoisen Jumpperin uutena 2000-luvun alussa. Hän käytti sen lastutuksessa, teho nousi 15-20 hv, ja kulutus putosi noin litran satasella. Päästöt kolmin kertaistuivat, mutta olivat vieläkin selvästi alle rajojen. Hyvin kulki, mutta vaihdelaatikkoon sai tehdä laakeriremonttia jossain sadan tonnin kohdalla.
Kyseisiä vehkeitä on nettiauto pullollaan kevytkuorma-autoissa. Vehje on kokoisekseen saatu aika kevyeksi - huomasin sen leimakonttorilla. Laitoin siihen Hiluxin vanhat 235/85/16 renkaat ja vitonen on niin pitkä, että kuorma-auton nopeusrajoituksen kannalta ja vaihteiston keston kannalta liiankin pitkä.

Vähän synkkiä vaihtoehdot halvimmissa kevytkuorma-autoissa!

Tuollainen Chevrolet on kuvista katsoen aika näppärän näköinen. Ilmeisesti 1990-luvun puolelta oleviin vehkeisiin pitää ruosteeseen paneutua aika tavalla.
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 09.02.2018, 13:15
Tuomo Tuomo ei ole kirjautuneena
Konkari++
 
Rekisteröitynyt: 03.04.08
Sijainti: Lahti, Finland.
Viestit: 788
Perusasetus

Uuskoppasten (98-02) 6.5td koneisten perävälitys on juurikin 4.11, tilalle on vaihdettu 3.7 tai 3.54 välityksiä jolla kulutuksen tippumaan muutaman litran sataselle. Orggisrengaskoko on melko vaatimaton (225/75-16), tätähän voi kompensoida tietysti isommilla renkailla.
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 09.02.2018, 16:33
make764:n Avatar
make764 make764 ei ole kirjautuneena
Konkari
 
Rekisteröitynyt: 07.02.10
Sijainti: Sodankylä
Viestit: 575
Perusasetus

Tuossa on Termari 85 4:11 kuorkkiperä ylivaihteella,eli ei huuda kovilla kierroksilla.
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 10.02.2018, 00:25
-MaTTi-:n Avatar
-MaTTi- -MaTTi- ei ole kirjautuneena
Guru
 
Rekisteröitynyt: 27.07.04
Sijainti: Jokela, Finland.
Viestit: 11.061
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja tekniikkamies Näytä viesti
Vähän synkkiä vaihtoehdot halvimmissa kevytkuorma-autoissa!
On, noi Ducatot/Boxerit/Jumpperit on kyllä sitä synkintä kastia ylivoimaisesti, pelti on jotain ihmeellisen happanevaa sorttia.
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 10.02.2018, 11:42
tekniikkamies tekniikkamies ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 23.11.11
Sijainti: Päijät-Häme
Viestit: 3.004
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja -MaTTi- Näytä viesti
On, noi Ducatot/Boxerit/Jumpperit on kyllä sitä synkintä kastia ylivoimaisesti, pelti on jotain ihmeellisen happanevaa sorttia.
Mä en kunnolla ole tullut 2000-luvun puolelle muuta kuin tällä kokeilulla ja ne on niin synkkää kamaa, että ei huvita mennä ostaa kalliilla edes huomattavasti uudempaa vastaavaa. Helmarakenteet oli omasta mielestä tyhmän tuntuiset jos ei ole tarkoitus, että niissä pidetään sisällä aineksia kasvimaan perustamiseen.

Kaikesta huolimatta mietin joskos ostas silti pilkkahintaan toisen varaosiksi, mutta toki liikennekelponen on etusijalla!

Hiekkapuhaltaessa korin alaosaa ulkoapäin, vaikutti olevan aika ohutta peltiä ja joihinkin kohtiin on laitettu paksumpaa kuin rungoksi. Painoa saatu alas. Vehje olis melkeen kylän paras peräkärry jos sen katkaisisi, mutta nämä on niin halpoja, ettei mitään työlästä kannata tehdä.

Pitää vissiin ruveta kohta varautuu sähköautojen yleistymiseen, ei viitti kallista dieselautoa enää hankkia. Uusin Nissan Leaf vaikutti jo aika lupaavalta.
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 10.02.2018, 18:41
make764:n Avatar
make764 make764 ei ole kirjautuneena
Konkari
 
Rekisteröitynyt: 07.02.10
Sijainti: Sodankylä
Viestit: 575
Perusasetus

Onko noi kaikki vakiona ylivaihteella?
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 10.02.2018, 19:24
tapsa4x4:n Avatar
tapsa4x4 tapsa4x4 ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 26.02.03
Sijainti: lahti/hollola, Finland.
Viestit: 9.816
Perusasetus

On juu 4l80 vaihteistolla ja ylivaihteella.
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Myydään / Vaihdetaan Chevrolet Chevy Van G20 Starcraft SL -89 amaz O/M/V Ajoneuvot 0 13.10.2012 12:31
Myyty Chevrolet Chevy Van Starcraft LX 6,2 d -91 Ohvikka O/M/V Ajoneuvot 8 20.01.2010 15:45
Myydään Chevrolet Starcraft 6.5TD vm.00' 11999€ Rekisteröimätön O/M/V Ajoneuvot 0 20.10.2008 16:20
M: Chevrolet Van Starcraft 6.5TD V8 AT Proto_heppu O/M/V Ajoneuvot 0 12.05.2008 16:05
M: Chevrolet Starcraft NKH O/M/V Muut 0 02.07.2005 23:32


Sivu luotu: 06:59 (GMT +2).