Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 28.01.2018, 09:20
HiluxMan:n Avatar
HiluxMan HiluxMan ei ole kirjautuneena
Konkari+++
 
Rekisteröitynyt: 13.08.03
Sijainti: Petäjävesi, Finland.
Viestit: 926
Perusasetus

Siis mitä tässä on tehty? Nuppiin tuo prikka?

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 28.01.2018, 11:08
Bj Andy:n Avatar
Bj Andy Bj Andy ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 14.09.08
Sijainti: Lemi,land of red potatoes
Viestit: 6.255
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja HiluxMan Näytä viesti
Siis mitä tässä on tehty? Nuppiin tuo prikka?
Jep. Estämään valon pääsy suoraan eteen. Aavistuksen parani.

Seuraavaksi koitan saada poltinta pari milliä sisään päin.
__________________
Oli kysymys mikä tahansa niin vastaus on TOYOTA
V..tut se mitään heikkoa ole...
Antsa. The member of Lahnajärven moottoriurheilusukeltajat Ry.
Only tool you need to keep your TOYOTA running, is welding machine.

Ostetaan Bj kuskin ovi. Pyyhkijän moottorin koppa.

Jyrsitään Kantoja.
Piikataan betonia eli tallin lattiat ym.Sekä muut Bobbari ja mönkkärityöt.
0500-752101/Antsa


Honda Rincon 650 ym.Työmönkkärijorinat löytyy tästä

Antsan Tuubi
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 30.01.2018, 09:55
veijon-esso:n Avatar
veijon-esso veijon-esso ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 25.08.06
Sijainti: Vantaa
Viestit: 2.530
Perusasetus

Tuntuu että tässä keksitään pyörää uudestaan.. ja kohtuu kulmikkaita ovat vielä.
Jännä että ledit säästää sähköä, mutta tekevät niin paljon hukkalämpöö että pitää olla jäähdytyspuhallin. Ja silti vissiin jäätyvät tuiskussa umpeen. Eli lasi pitäis olla sit lämmitetty.. no ompahan ainakin vikapaikkoja saatu lisättyä.
__________________
"Niin metsä vastaa, kuin sitä kynnetään". K.Viikate

”Mielummin ajan mutarenkailla talvella kuin talvirenkailla mudassa”. Veijon-Esso
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 30.01.2018, 11:30
Heguli:n Avatar
Heguli Heguli ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 22.06.06
Sijainti: Espoo / Suomusjärvi
Viestit: 7.323
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja veijon-esso Näytä viesti
Tuntuu että tässä keksitään pyörää uudestaan.. ja kohtuu kulmikkaita ovat vielä.
Jännä että ledit säästää sähköä, mutta tekevät niin paljon hukkalämpöö että pitää olla jäähdytyspuhallin. Ja silti vissiin jäätyvät tuiskussa umpeen. Eli lasi pitäis olla sit lämmitetty.. no ompahan ainakin vikapaikkoja saatu lisättyä.
Samaa mieltä. En ole oikein tajunnut miksi ledejä pitää joka paikkaan tunkea kun vanhat kunnon halogeenit edelleen toimii loistavasti. No joo, kuluttaahan ledit vähemmän sähköä suhteessa valotehoon mutta onko tuollakaan suurta merkitystä mihinkään. Tai ehkä mää vaan oon kalkkis
__________________
Tumpula Racing Team
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 30.01.2018, 12:40
turakki turakki ei ole kirjautuneena
Konkari+++
 
Rekisteröitynyt: 28.11.03
Sijainti: Hämeenkyrö, Finland.
Viestit: 939
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Heguli Näytä viesti
Samaa mieltä. En ole oikein tajunnut miksi ledejä pitää joka paikkaan tunkea kun vanhat kunnon halogeenit edelleen toimii loistavasti. No joo, kuluttaahan ledit vähemmän sähköä suhteessa valotehoon mutta onko tuollakaan suurta merkitystä mihinkään. Tai ehkä mää vaan oon kalkkis
Itse olen vielä halogeeniajassa, mielestäni kustannustehokasta. Ledit autoissa ovat mielestäni vielä hieman keskeneräisiä tuotteita. Hetken kuluttua tilanne on jo toinen. Näinhän on jo käynyt ledeille kiinteistöjen valaisemisessa. Uusien asioiden ensimmäiset kokeilijat maksavat aina eniten.
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 31.01.2018, 20:02
Lerssinen:n Avatar
Lerssinen Lerssinen ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 21.03.11
Sijainti: Oulainen
Viestit: 1.910
Perusasetus

Minun ongelma näiden kanssa on marginaalinen mutta radiomies ei paljon ledivaloja voi asennella, pistää pimeäksi kaikki harrasteradiot ja suurin osa näistä kiinankurasta myös ihan kaupallisen 88-108 alueenkin..

Xenonvalot on aika tasoissa, havaitsen eri radioilla mäennyppylän takaa tulevan led/xenon-ukkelin jo ennenkuin se tulee näytille
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 30.01.2018, 13:51
kenni_ kenni_ ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+++
 
Rekisteröitynyt: 09.06.04
Sijainti: Suur-kangasalan kaupunki >=(
Viestit: 481
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Heguli Näytä viesti
Samaa mieltä. En ole oikein tajunnut miksi ledejä pitää joka paikkaan tunkea kun vanhat kunnon halogeenit edelleen toimii loistavasti. No joo, kuluttaahan ledit vähemmän sähköä suhteessa valotehoon mutta onko tuollakaan suurta merkitystä mihinkään. Tai ehkä mää vaan oon kalkkis

Ja kun suomen talvi on mitä on, niin ei tarvi parhaimmillaan parin kilometrin välein käydä rapsuttamassa umpioita puhtaaks. Lisävaloissa vielä menee, mutta ei kyllä ajovaloissa..
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 31.01.2018, 08:12
amatyyr amatyyr ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 31.07.17
Sijainti: Ylivieska
Viestit: 97
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja veijon-esso Näytä viesti
Tuntuu että tässä keksitään pyörää uudestaan.. ja kohtuu kulmikkaita ovat vielä.
Jännä että ledit säästää sähköä, mutta tekevät niin paljon hukkalämpöö että pitää olla jäähdytyspuhallin. Ja silti vissiin jäätyvät tuiskussa umpeen. Eli lasi pitäis olla sit lämmitetty.. no ompahan ainakin vikapaikkoja saatu lisättyä.
Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Heguli Näytä viesti
Samaa mieltä. En ole oikein tajunnut miksi ledejä pitää joka paikkaan tunkea kun vanhat kunnon halogeenit edelleen toimii loistavasti. No joo, kuluttaahan ledit vähemmän sähköä suhteessa valotehoon mutta onko tuollakaan suurta merkitystä mihinkään. Tai ehkä mää vaan oon kalkkis
Jos ei olisi kehitystä, söisimme edelleen toukkia ja torakoita tai keihäillä metsästettyä raakaa lihaa luolissa värjötellen.
Mutta joo, eivät nuo ledit vielä joka paikkaan tai kaikille sovi, mutta joillekin niistä on jo enemmän hyötyä kuin haittaa. Esim. lisäpitkissä niiden edut ovat jo selkeät, ja hiluksin ajovaloissakin ainoa keli jossa esiintyy umpeutumista on tiheähkö sumu pakkasella tai alijäähtynyt vesi. Hyötyinä halogeeneihin verrattuna olen omassa käytössä todennut kasvaneen valotehon (tämä ero on tarkoitus mitata kunhan 'kiireiltä' ehdin) sekä paremmin muiden valojen eli lisäpitkien kanssa yhteensopivan valon värin, joka myös lähivaloissa toimii pimeällä valkoisena paremmin kuin keltainen. Lisäksi moottoripyörällä ajellessa olen huomannut, että enää ei eteen ajella niin usein kuin halogeenien kanssa, eli näkyvyydenkin voisi olettaa parantuneen. Mopoillessa en ole myöskään havainnut minkäänlaista umpeen jäätymistä tai loskan kertymistä umpion lasiin.

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja kenni_ Näytä viesti
Ja kun suomen talvi on mitä on, niin ei tarvi parhaimmillaan parin kilometrin välein käydä rapsuttamassa umpioita puhtaaks. Lisävaloissa vielä menee, mutta ei kyllä ajovaloissa..
Oletko kokeillut näitä ajo- tai lisävaloissa?


- amatyyr -
Vastaa lainaten
  #9  
Vanha 31.01.2018, 11:56
veijon-esso:n Avatar
veijon-esso veijon-esso ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 25.08.06
Sijainti: Vantaa
Viestit: 2.530
Perusasetus

Kyl mä uskon että noi kehittyy aikanaan ja mahdollisesti jopa paremmaksi kuin halogeenit, mutta kyllä siihen tuntuu olevan vielä matkaa. Toki yksittäisen auton valot saattaa parantua jo nykyisellään mutta kovasti näyttää vaativan virittelyä ja testailua. Lisävaloissahan onnistuminen on helpompaa kun koko paketti on samaa suunnittelua.
__________________
"Niin metsä vastaa, kuin sitä kynnetään". K.Viikate

”Mielummin ajan mutarenkailla talvella kuin talvirenkailla mudassa”. Veijon-Esso
Vastaa lainaten
  #10  
Vanha 31.01.2018, 13:10
amatyyr amatyyr ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 31.07.17
Sijainti: Ylivieska
Viestit: 97
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja veijon-esso Näytä viesti
Kyl mä uskon että noi kehittyy aikanaan ja mahdollisesti jopa paremmaksi kuin halogeenit, mutta kyllä siihen tuntuu olevan vielä matkaa. Toki yksittäisen auton valot saattaa parantua jo nykyisellään mutta kovasti näyttää vaativan virittelyä ja testailua. Lisävaloissahan onnistuminen on helpompaa kun koko paketti on samaa suunnittelua.
Tokihan nämä vaatii tuotekehitystä ja asioiden yhteensovittamista.
Virittelyt ja testailut liittyy omalta kohdalta ehkä enemmänkin pienimuotoisena mielenkiinnon osoituksena ja 'harrastamisena' kaikenlaista värkkäystä kohtaan. Ihan toimiviksi nuo valikoidut kiinanleditkin ovat omassa käytössä eli omissa umpioissa (kaikki H4:a) osoittautuneet, ja jos laadukkaampia haluaa, niin sekä Philipsiltä kuin muiden 'merkkien' eli toimittajien maahantuomana löytyy useita laadukkaita vaihtoehtoja, jotka ihan testatusti antavat hyvin valoa asiallisella kuviolla. Hinta on se aiemmin mainitun syyn lisäksi toinen asia, miksi itse näiden kanssa värkkäilen ja kikkailen. Matka valmiiseen maailmaan on pitkä monellakin osa-alueella, ja uusien polttimotyyppien sovittaminen 70-luvulta peräisin olevaan valaisintekniikkaan liikenteeseen sopivalla tavalla ei ole ihan yksinkertainen asia, vaikka periaate onkin.


- amatyyr -
Vastaa lainaten
  #11  
Vanha 30.01.2018, 15:05
sisua45:n Avatar
sisua45 sisua45 ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 03.03.06
Sijainti: Treen kupeesta
Viestit: 8.334
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja veijon-esso Näytä viesti
Tuntuu että tässä keksitään pyörää uudestaan.. ja kohtuu kulmikkaita ovat vielä.
Jännä että ledit säästää sähköä, mutta tekevät niin paljon hukkalämpöö että pitää olla jäähdytyspuhallin. Ja silti vissiin jäätyvät tuiskussa umpeen. Eli lasi pitäis olla sit lämmitetty.. no ompahan ainakin vikapaikkoja saatu lisättyä.
Hehkulamppu tuottaa 98% lämpöä ja led 75%, loppu on valoa. Halogeni on noiden välissä, lähempänä hehkulamppua.
Vastaa lainaten
  #12  
Vanha 30.01.2018, 16:57
Mika_T Mika_T ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 13.11.07
Sijainti: N/A
Viestit: 1.778
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja veijon-esso Näytä viesti
Jännä että ledit säästää sähköä, mutta tekevät niin paljon hukkalämpöö että pitää olla jäähdytyspuhallin.
Suuresta hukkalämmöstä tuo ei johdu vaan puhaltimet/ suuret jäähdytyrivat on nimensämukaisesti jäähdyttämässä lediä. Led ei kestä kovaa lämpötilaa, vs hehkulamppu/halogeeni jonka käyttölämpötila on normaalisti satoja asteita.
Ledin maksimi on ~80astetta jonka ylittyessä ledi alkaa vahingoittua ja valoteho laskea... lopullisesti.
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit


Sivu luotu: 01:55 (GMT +2).