![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
||||
|
||||
![]() Siis mitä tässä on tehty? Nuppiin tuo prikka?
|
#2
|
||||
|
||||
![]()
Jep. Estämään valon pääsy suoraan eteen. Aavistuksen parani.
Seuraavaksi koitan saada poltinta pari milliä sisään päin.
__________________
Oli kysymys mikä tahansa niin vastaus on TOYOTA V..tut se mitään heikkoa ole... Antsa. The member of Lahnajärven moottoriurheilusukeltajat Ry. Only tool you need to keep your TOYOTA running, is welding machine. Ostetaan Bj kuskin ovi. Pyyhkijän moottorin koppa. Jyrsitään Kantoja. Piikataan betonia eli tallin lattiat ym.Sekä muut Bobbari ja mönkkärityöt. 0500-752101/Antsa Honda Rincon 650 ym.Työmönkkärijorinat löytyy tästä Antsan Tuubi |
#3
|
||||
|
||||
![]()
Tuntuu että tässä keksitään pyörää uudestaan.. ja kohtuu kulmikkaita ovat vielä.
Jännä että ledit säästää sähköä, mutta tekevät niin paljon hukkalämpöö että pitää olla jäähdytyspuhallin. Ja silti vissiin jäätyvät tuiskussa umpeen. Eli lasi pitäis olla sit lämmitetty.. no ompahan ainakin vikapaikkoja saatu lisättyä. ![]()
__________________
"Niin metsä vastaa, kuin sitä kynnetään". K.Viikate ”Mielummin ajan mutarenkailla talvella kuin talvirenkailla mudassa”. Veijon-Esso |
#4
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
![]()
__________________
Tumpula Racing Team |
#5
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
|
#6
|
||||
|
||||
![]()
Minun ongelma näiden kanssa on marginaalinen mutta radiomies ei paljon ledivaloja voi asennella, pistää pimeäksi kaikki harrasteradiot ja suurin osa näistä kiinankurasta myös ihan kaupallisen 88-108 alueenkin..
![]() Xenonvalot on aika tasoissa, havaitsen eri radioilla mäennyppylän takaa tulevan led/xenon-ukkelin jo ennenkuin se tulee näytille ![]() |
#7
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
Ja kun suomen talvi on mitä on, niin ei tarvi parhaimmillaan parin kilometrin välein käydä rapsuttamassa umpioita puhtaaks. Lisävaloissa vielä menee, mutta ei kyllä ajovaloissa.. |
#8
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
Lainaus:
Mutta joo, eivät nuo ledit vielä joka paikkaan tai kaikille sovi, mutta joillekin niistä on jo enemmän hyötyä kuin haittaa. Esim. lisäpitkissä niiden edut ovat jo selkeät, ja hiluksin ajovaloissakin ainoa keli jossa esiintyy umpeutumista on tiheähkö sumu pakkasella tai alijäähtynyt vesi. Hyötyinä halogeeneihin verrattuna olen omassa käytössä todennut kasvaneen valotehon (tämä ero on tarkoitus mitata kunhan 'kiireiltä' ehdin) sekä paremmin muiden valojen eli lisäpitkien kanssa yhteensopivan valon värin, joka myös lähivaloissa toimii pimeällä valkoisena paremmin kuin keltainen. Lisäksi moottoripyörällä ajellessa olen huomannut, että enää ei eteen ajella niin usein kuin halogeenien kanssa, eli näkyvyydenkin voisi olettaa parantuneen. Mopoillessa en ole myöskään havainnut minkäänlaista umpeen jäätymistä tai loskan kertymistä umpion lasiin. Lainaus:
- amatyyr - |
#9
|
||||
|
||||
![]()
Kyl mä uskon että noi kehittyy aikanaan ja mahdollisesti jopa paremmaksi kuin halogeenit, mutta kyllä siihen tuntuu olevan vielä matkaa. Toki yksittäisen auton valot saattaa parantua jo nykyisellään mutta kovasti näyttää vaativan virittelyä ja testailua. Lisävaloissahan onnistuminen on helpompaa kun koko paketti on samaa suunnittelua.
__________________
"Niin metsä vastaa, kuin sitä kynnetään". K.Viikate ”Mielummin ajan mutarenkailla talvella kuin talvirenkailla mudassa”. Veijon-Esso |
#10
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
Virittelyt ja testailut liittyy omalta kohdalta ehkä enemmänkin pienimuotoisena mielenkiinnon osoituksena ja 'harrastamisena' kaikenlaista värkkäystä kohtaan. Ihan toimiviksi nuo valikoidut kiinanleditkin ovat omassa käytössä eli omissa umpioissa (kaikki H4:a) osoittautuneet, ja jos laadukkaampia haluaa, niin sekä Philipsiltä kuin muiden 'merkkien' eli toimittajien maahantuomana löytyy useita laadukkaita vaihtoehtoja, jotka ihan testatusti antavat hyvin valoa asiallisella kuviolla. Hinta on se aiemmin mainitun syyn lisäksi toinen asia, miksi itse näiden kanssa värkkäilen ja kikkailen. Matka valmiiseen maailmaan on pitkä monellakin osa-alueella, ja uusien polttimotyyppien sovittaminen 70-luvulta peräisin olevaan valaisintekniikkaan liikenteeseen sopivalla tavalla ei ole ihan yksinkertainen asia, vaikka periaate onkin. - amatyyr - |
#11
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
__________________
Size does matter, Sisu A-45 projekti
Sisu-harrastajien palsta, SISUA.net Myydään: Pajeron osia, Uusia ja käytettyjä maastokuorma-auton renkaita, 50-80 luvun euro ja japsi henkilöautojen osia, sekä perseestä perämoottoriin! |
#12
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
Ledin maksimi on ~80astetta jonka ylittyessä ledi alkaa vahingoittua ja valoteho laskea... lopullisesti. |