|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
#26
|
||||
|
||||
Eipä varmaan kannata lähteä napojen vaihtoihin, Tundrassa on sama jako ja kyllähän niihin löytyy kasapäin tarvikevanteita. Tilluuttaa vaan toiselta puolen Atlanttia.
|
#27
|
|||
|
|||
j100:ssa lie sama paska öljynpaineanturi mikä 80:n 1hd-t:ssäkin?
Vanhuuttaan väsähtää ja alkaa näyttää tyhjäkäynnillä käytännössä nollaa. |
#28
|
|||
|
|||
Mitäs öljyä tuonne AHC systeemiin laitetaan. Käykö mikään muu kuin tuo tojon oma AHC öljy?
08886-81221 08886-01805 Tuomoset "osa" numerot löysin ulkomaisilta voorumeilta mutta noilla ei google suomesta mitään löytäny. Nimimerkillä laitanko tavallista dx3 atf:ää Viimeksi muokannut Mika_T : 31.10.2017 21:11 |
#29
|
|||
|
|||
Laita sitä orkkis lientä hinta ero ei kuitenkaan ole nyt niin suuri?
__________________
WWW.RASKAS.FI |
#30
|
|||
|
|||
Paikalliselta tojotalta 5l pönttö ahc-lientä 82oiroa.
Myyjä ollu kuullutkaan tämmösestä mutta selvitti asian ja tilasi ölyä. |
#31
|
|||
|
|||
Kesärenkaita tässä kattelin niin mikäs se on 100sen suurin laillinen rengaskoko?
Entä semmonen koko joka menee ilman ihmeempiä muutoksia alle? Viimeksi muokannut Mika_T : 01.12.2017 11:35 |
#32
|
||||
|
||||
Orkkis on Ø 792 mm, eli siihen 10% = 792 + 79 mm = 871 mm. Jää himpun alle 35” ja vastaavien millikokojen. Toisaalta vaikka 315/70R17 on 874 mm, 874/792 = 1,1035 = pyöristyy 10%:iin. En tiedä tulisko noottia Trafista jos noin laskis...
|
#33
|
|||
|
|||
Onko kokemusta miten kestää kilometrejä esim Nokian rotiiva at+ lähemmäs 3000kg painavan auton alla, vai kulahtaako hetkessä?
Mites tuo uus bfg all-terrain ko2? |
#34
|
||||
|
||||
Tavan Rotiivoilla 285/70R17 kerran kävin Välimerellä vaunu perässä ja takaisin, ei kunnolla 100% merkit kuluneet pois tuolla reissulla, vielä näkyi reilun 6000 km reissun jälkeen. FJ reilut 2500 kg ja vaunu 1600 kg.
|
#35
|
|||
|
|||
No entäs Nokian rockproof? Vollottaako samallalailla kuin bfg mutikka?
|
#36
|
|||
|
|||
On kyllä äänekäs rengas. Syksyllä ostin 245/75R17 koossa.
|
#37
|
|||
|
|||
Hommasin saturaiseen uuden avaimen mutta paikallinen merkkiliike ei saanut sitä koodattua toimintaan niin kokeilimpa itte.
http://tlcfaq.com/main/2013/07/remote-key-programming/ Tuolla ohjeella alkoi kaukosäätö toimiin ensimmäisellä yrittämällä, joten kaukosäätöinen keskuslukko toimii. MUTTA. http://tlcfaq.com/main/2013/02/key-programming/ Ajonestoa ei saanut koodattua. Eli autoa ei vielä saa tuolla avaimella käyntiin. ~10 kertaa kokeilin. niin ja auto on 2004 mallia. Eli tuo uudempi ohje pitäisi olla tähän pätevä. Kokeilin kyllä tuolla vanhempiinkin tarkoitetulla ja sama lopputulos. Ei toimi. Onko joku perehtynyt näihin ohjeisiin. Kuinka tarkka ajoitus tuossa pitää olla? Ilmottaako auto security-valolla mitään koska ohjelmointi olisi aktiivinen? Minulla se vaan vilkkuu kokoajan normaalia tahtia. |
#38
|
|||
|
|||
https://youtu.be/CuyDLIgPSG4?t=538
Tuolla onnistui koodata uusi avain auton ajonestoon! 9:00min kohdasta eteenpäin. Eli alkuperäinen avain 5 kertaa virtalukkoon ja pois. Viidennellä kerralla jätä avain virtalukkoon, älä käännä! Avaa ja sulje kuskin ovi 6 kertaa, kuudennella kerralla jätä ovi kiinni. Ota alkuperäinen avain pois virtalukosta ---> security-valo jää palamaan yhtäjaksoisesti. Laita uusi koodaamaton avain virtalukkoon, Älä käännä. Ja anna sen olla virtalukossa 60sek. Samalla kun laitat uuden avaimen virtalukkoon niin security-valo alkaa vilkkua. 60sek jälkeen se sammuu jos koodaus onnistuu. Ota uusi avain pois virtalukosta ja käynnistä auto hetkeksi ALKUPERÄISELLÄ avaimella. sen jälkeen auton pitäisi tunnistaa myös uusi avain ja käynnistyä myös sillä. Tämä toimii 2004 j100:ssa Viimeksi muokannut Mika_T : 10.12.2017 17:30 |
#39
|
||||
|
||||
https://www.autonavaimet.fi
Tuossa kans jos ihan hyvä vaihtoehto marmorille kun eivät saanu edes 2006-vuosimalliseen avainta hommattua. Nämä teki ja ohjelmoi parin ootellessa. |
#40
|
|||
|
|||
Onko kaikissa satasissa sama perävälitys???
###Ostettu### etumurikka 2004 5v automaatti sataseen. Viimeksi muokannut Mika_T : 28.01.2018 19:06 |
#41
|
|||
|
|||
Minkälaisia ohjauskulmia porukka on satasessa pitänyt?
Mittailin omasta noita, ja renkaan kehältä mitattuna aurausta oli 6mm. Pyörittelin sen kahteen milliin ja urissa hakeminen rauhoittui aika paljon. |
#42
|
||||
|
||||
Autodatasta, rautajousinen:
Kaasunestepumpuilla oleva: |
#43
|
||||
|
||||
Pumpun säätö?
Onko tietoa kuka osaisi säätää HDJ100 syöttöä? Turborempan yhteydessä vaihdettiin viriturbo, mutta syötön säätö ei olekaan ihan yksinkertaista. Jos tuo syötön säätö onnistuisi vielä Tampereen suunnalla niin aina parempi. Olisi kuitenkin kiva saada tuo virihyöty irti.
Aiemmissa viesteissä oli juttua tuosta AHC:sta. Siihen voisin lisätä, että nesteen vaihdon lisäksi ehdottomasti kannattaa säätää rauta- ja hydraulijousituksen kuormankantosuhde. Teräsjouset kuoleutuu ajan kanssa ja hydrauliikan kuormat kasvaa. Seuraksena mahdollisia ongelmia hydraulijärjestelmän kanssa ja ainakin muuten mahtava ajomukavuus kärsii. Omassa 300 tkm kohdalla piti vääntöjousia kääntää boorilla (pelkkä säätö ei riittänyt) ja taakse pistettiin muistaakseni n. 20 mm kiekot jousen päähän. Paineiden lukeminen onnistuu OBD kautta. Olikohan "Techstream" softa millä niitä luettiin. Sen sai imastua netistä, mutta meikäläisen taidot ei riittänyt saada sitä toimivaksi. Töistä onneksi löytyi sen verran kätevä nörtti, joka sen sai toimimaan. Syötön säätöön tarttis vinkkiä, kiitos. |
#44
|
|||
|
|||
Syöttöä ei taida saada muuten nostettua kuin "tuhopoksilla"
Minkä laitoit turboksi? ite mietin joskus hx35w holsteenia mutta mulla onkin tuossa alunperin alipainesäätöinen vnt (onko kaikissa 1hd-fte koneissa?) joten toimivuus hukkaporttiturbolla on vähän arvoitus. Välijäähdytinkin kannattaa vaihtaa suuremmaksi, se alkuperäinen ei ole mikään järin tehokas. Tietääkös kukaan mikä tuo näiden syöttöpumppu on merkiltään/malliltaan? Lueskelin noita ulkomaisia foorumeita aiheena tuo ahc, ja päädyin kirimään omasta etusauvoja 3kierrosta niin keulan jousitus pehmeni aivan älyttömästi kun osa keulan painosta siirty enemmän jousien varaan. Aiemmin esim tien poikkiviat paukahti sisälle varsin terävästi, nyt juuri huomaa, jenkkisaiteilla porukka oli kirinyt noita ~2kierrosta paljonkin vähemmillä ajomäärillä, joten päädyin itte tuohon kolmeen. Taakse odottelisi 30mm lätkät jousien yläpäihin mutta saa nähdä koska ne saisi paikalleen. Perä ei ole kyllä yhtään niin jäykkä kuin mitä keula oli ennen sauvojen kirimistä. Viimeksi muokannut Mika_T : 24.01.2018 18:09 Perustelu: krjvrhprkl |
#45
|
||||
|
||||
Ne kaasupallot pitäis kans vaihella sieltä aika ajoin, kaasut ei pysy ikuisuuksia niissä. Joku myi sitikan palleja adaptereilla HDJ:hin. Eri halpoja vs. marmori.
|
#46
|
||||
|
||||
275 hv/590 Nm |
#47
|
||||
|
||||
Lainaus:
Kuten totesit niin auto muuttuu ja hydrauliikka kiittää. |
#48
|
||||
|
||||
Lainaus:
Itse olen myös pitänyt noita juurikin "tuho"pokseina ja olen välttänyt tuota ratkaisua, mutta ei taida paljon oikeaa ohjelmointimahdollisuutta olla tarjolla tähän härveliin. Mulla on orkkisturpo sisuskalut päivitettynä by Finturbo. Lupailivat oikeilla pumpun säädöillä 50-70 hp lisää ilman muita muutoksia. Halusin nimenomaan maltillisen virin. Se riittää mun käyttikseen, ettei luotettavuutta tarvii alkaa miettiä. |
#49
|
|||
|
|||
Lainaus:
Pitäs jaksaa yhelle läppärille asennella xp vintoosa niin voisi toimia ilman nörtteilyä. |
#50
|
||||
|
||||
Palstalta löytyy Suomen jälleenmyyjä: https://forums.offipalsta.com/showth...ghlight=Adonis
|
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
Samanlaisia viestiketjuja | ||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Ostetaan hdj 100 vanteet | Killer-Wo | O/M/V Renkaat ja vanteet | 0 | 17.04.2015 08:50 |
Ostetaan HDJ 100 vanteet | Kurski | O/M/V Renkaat ja vanteet | 8 | 13.03.2014 01:10 |
Myydään HDJ 100 -99 | HJ40 | O/M/V Ajoneuvot | 5 | 23.02.2013 13:31 |
Ostettu HDJ 80 tai 100 | Killer-Wo | O/M/V Ajoneuvot | 5 | 05.06.2010 20:45 |
Ostetaan O: HDJ 80 tai 100 | pee | O/M/V Ajoneuvot | 5 | 04.01.2009 13:27 |