Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 19.01.2018, 16:34
tekniikkamies tekniikkamies ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 23.11.11
Sijainti: Päijät-Häme
Viestit: 3.015
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Rafu Näytä viesti
Ehkäpä osittain haenkin syitä miksi tarviisin sen rymymaasturin, aurattu tie saattaisikin olla karmea pettymys kun osa iloa olisi se paikalle pääsy. Paitsi jos se ei olisikaan niin kivaa kun olen olettanut ja käytännössä lapioisin puolet siitä tiestä puhtaaksi matkalla
Mielestäni idea on ihan hyvä, enempi huomiota vaan siihen, että auto toimii tielläkin ja on turvallinen ajaa. Jos se palvelee silloin kun autoa tarvii, ei maksut niin harmita.

En usko, että siellä mitään mieletöntä lapiointia tulee, vaan saat itse tehtyä tiesi. Itse saatan joutua edellisen reissun jäljiltä vaikka paineilmalla puhaltelemaan vähän lunta vanteen sisältä.

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 20.01.2018, 11:17
tainioite tainioite ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 14.07.13
Sijainti: pälkäne
Viestit: 82
Perusasetus

https://www.youtube.com/watch?v=0RLnTlCWjdM
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 20.01.2018, 23:19
Rafu Rafu ei ole kirjautuneena
Aloittelija
 
Rekisteröitynyt: 08.01.18
Sijainti: Lempäälä
Viestit: 19
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja tainioite Näytä viesti
Juuri tällä tavalla päiväunissa päästeltäisiin, ei tarvitsisi noinkaan vauhdilla edetä

Sitten tuli mieleen että olisiko tämä kuitenkin se todellisuus.. https://www.youtube.com/watch?v=zPf0kLx2rUI

Viimeksi muokannut Rafu : 20.01.2018 23:24
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 20.01.2018, 23:33
tekniikkamies tekniikkamies ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 23.11.11
Sijainti: Päijät-Häme
Viestit: 3.015
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Rafu Näytä viesti
Juuri tällä tavalla päiväunissa päästeltäisiin, ei tarvitsisi noinkaan vauhdilla edetä

Sitten tuli mieleen että olisiko tämä kuitenkin se todellisuus.. https://www.youtube.com/watch?v=zPf0kLx2rUI
Jälkimmäisessä videossa ei ollut asenne kohdalla mutta tässä on ja Cherokee siinäkin:

https://youtu.be/_owdNGQtBLk
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 21.01.2018, 12:08
upper upper ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 04.03.04
Sijainti: Finland.
Viestit: 44
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja tekniikkamies Näytä viesti
Jälkimmäisessä videossa ei ollut asenne kohdalla mutta tässä on ja Cherokee siinäkin:

https://youtu.be/_owdNGQtBLk
Ja ennen kaikkea lumiketjut alla lisäämässä pitoa.
__________________
HJ61 vm 1987
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 21.01.2018, 13:12
tekniikkamies tekniikkamies ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 23.11.11
Sijainti: Päijät-Häme
Viestit: 3.015
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja upper Näytä viesti
Ja ennen kaikkea lumiketjut alla lisäämässä pitoa.
Juu ja ketjut saa tavallisiin autoihin kiinni vain jos niissä ei ole hirveet läskit, että jää tilaa. Ennen vähän joka takavetotraktorissa oli rouheat ketjut jos niillä aikoi jotain tehdä talvella. Jos autolla ajettaisin vaan hitailla nopeuksilla hiekkateitä, niin silloin voisi ketjut olla vaikka koko talven.
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 21.01.2018, 16:31
Lonely Rider Lonely Rider ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 23.09.10
Sijainti: Hämeenlinna, Suomi
Viestit: 124
Perusasetus

Eilen jäin jumiin, kun lähdin ajamaan auraamatonta tietä vanhoja jälkiä pitkin. Hyvinhän se kulki, kunnes putosin urilta. Kovahkoa polannetta urien välissä josta auto jonkun verran mahastaan kiinni. Enpä olis uskonu, mutta niin sieltä vaan möyrittiin peruuttamalla ihmisten ilmoille kun laitoin ketjut takapyöriin. Vakiohiluksi 215/85 16 kumeilla.

Ketjut autto paljon siinä, että auto ylipäänsä liikkui edes hitaasti eteen ja taakse. Aika hankalaa oli silti kapealla tiellä kun auton ohjattavuus oli kokolailla nollissa. Vanhoille urille ei päässy nousemaan, mutta ehkä ne urat kuitenkin autto sen verran että eivät päästäneet autoa lipsahtaan ojaan.

Kapeat ja korkeat kumit on aika helppo ketjuttaa. Hienosti ketjut myös pysyi päällä kun möyrin niillä muutaman sata metriä.
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 20.01.2018, 23:36
turakki turakki ei ole kirjautuneena
Konkari+++
 
Rekisteröitynyt: 28.11.03
Sijainti: Hämeenkyrö, Finland.
Viestit: 939
Perusasetus

Noissa filmeissä näkyy juuri se oleellinen ero lumen luonteesta. Puuteri on helppoa ja kivaa. Raskaalla lumella joutuu vähän jo keskittymäänkin. Pahin on omasta mielestäni kuitenkin sellainen välikerroksen ryynimäinen lumi, joka ei edes tamppaudu. Osta nyt vaan se maasturi ja kokeile itse...
Vastaa lainaten
  #9  
Vanha 21.01.2018, 01:02
Viipo:n Avatar
Viipo Viipo ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 06.09.06
Sijainti: Joensuu, .
Viestit: 4.183
Perusasetus

ite tykkään volvolla sellasesta oikein kosteesta plussakelistä, kun sillon se lumi tamppautuu just soppelisti renkaiden alle kun hiljaa ryömittää, ja silleen pääsee käytännössä miten vaan hangen pinnalla niinku moottorikelkalla kuunaan. Pakkaspuuteri on kivaa, jos sitä on vaan maasta asti, jotta saa pitoja. Kaikista vittumaisinta on sitten kunnolla suvennu, sittemmin pakastunu hanki, lähellä hankiaista. Se on todella kovaa ja murenee vaan renkaiden alla, joten mitään pitoa ei saa ja tuommoselle 6-pyöräselle volvolle 38,5" boggereilla riittää 20cm, ettei sillä yksinkertaisesti pääse eteenpäin.
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Rengas lumessa Heegi Tekniikka & Jutustelu 85 18.09.2014 13:39
Miten Dodgella pärjää?? SukiSuki Tekniikka & Jutustelu 27 09.05.2013 19:34
Jäljet lumessa toyovoima Chit-Chat 16 07.02.2008 16:04
Millä pärjää? JERKKU Tekniikka & Jutustelu 13 18.02.2005 23:27
Lukot lumessa Niko Tekniikka & Jutustelu 29 30.09.2004 08:42


Sivu luotu: 10:46 (GMT +2).