![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
|||
|
|||
![]()
Lainaus:
En usko, että siellä mitään mieletöntä lapiointia tulee, vaan saat itse tehtyä tiesi. Itse saatan joutua edellisen reissun jäljiltä vaikka paineilmalla puhaltelemaan vähän lunta vanteen sisältä.
|
#2
|
|||
|
|||
![]() |
#3
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
![]() Sitten tuli mieleen että olisiko tämä kuitenkin se todellisuus.. https://www.youtube.com/watch?v=zPf0kLx2rUI Viimeksi muokannut Rafu : 20.01.2018 23:24 |
#4
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
https://youtu.be/_owdNGQtBLk |
#5
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
__________________
HJ61 vm 1987 |
#6
|
|||
|
|||
![]()
Juu ja ketjut saa tavallisiin autoihin kiinni vain jos niissä ei ole hirveet läskit, että jää tilaa. Ennen vähän joka takavetotraktorissa oli rouheat ketjut jos niillä aikoi jotain tehdä talvella. Jos autolla ajettaisin vaan hitailla nopeuksilla hiekkateitä, niin silloin voisi ketjut olla vaikka koko talven.
|
#7
|
|||
|
|||
![]()
Eilen jäin jumiin, kun lähdin ajamaan auraamatonta tietä vanhoja jälkiä pitkin. Hyvinhän se kulki, kunnes putosin urilta. Kovahkoa polannetta urien välissä josta auto jonkun verran mahastaan kiinni. Enpä olis uskonu, mutta niin sieltä vaan möyrittiin peruuttamalla ihmisten ilmoille kun laitoin ketjut takapyöriin. Vakiohiluksi 215/85 16 kumeilla.
Ketjut autto paljon siinä, että auto ylipäänsä liikkui edes hitaasti eteen ja taakse. Aika hankalaa oli silti kapealla tiellä kun auton ohjattavuus oli kokolailla nollissa. Vanhoille urille ei päässy nousemaan, mutta ehkä ne urat kuitenkin autto sen verran että eivät päästäneet autoa lipsahtaan ojaan. Kapeat ja korkeat kumit on aika helppo ketjuttaa. Hienosti ketjut myös pysyi päällä kun möyrin niillä muutaman sata metriä. |
#8
|
|||
|
|||
![]()
Noissa filmeissä näkyy juuri se oleellinen ero lumen luonteesta. Puuteri on helppoa ja kivaa. Raskaalla lumella joutuu vähän jo keskittymäänkin. Pahin on omasta mielestäni kuitenkin sellainen välikerroksen ryynimäinen lumi, joka ei edes tamppaudu. Osta nyt vaan se maasturi ja kokeile itse...
|
#9
|
||||
|
||||
![]()
ite tykkään volvolla sellasesta oikein kosteesta plussakelistä, kun sillon se lumi tamppautuu just soppelisti renkaiden alle kun hiljaa ryömittää, ja silleen pääsee käytännössä miten vaan hangen pinnalla niinku moottorikelkalla kuunaan. Pakkaspuuteri on kivaa, jos sitä on vaan maasta asti, jotta saa pitoja. Kaikista vittumaisinta on sitten kunnolla suvennu, sittemmin pakastunu hanki, lähellä hankiaista. Se on todella kovaa ja murenee vaan renkaiden alla, joten mitään pitoa ei saa ja tuommoselle 6-pyöräselle volvolle 38,5" boggereilla riittää 20cm, ettei sillä yksinkertaisesti pääse eteenpäin.
|
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Rengas lumessa | Heegi | Tekniikka & Jutustelu | 85 | 18.09.2014 13:39 |
Miten Dodgella pärjää?? | SukiSuki | Tekniikka & Jutustelu | 27 | 09.05.2013 19:34 |
Jäljet lumessa | toyovoima | Chit-Chat | 16 | 07.02.2008 16:04 |
Millä pärjää? | JERKKU | Tekniikka & Jutustelu | 13 | 18.02.2005 23:27 |
Lukot lumessa | Niko | Tekniikka & Jutustelu | 29 | 30.09.2004 08:42 |