Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Chit-Chat
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Chit-Chat Tämä foorumi on tarkoitettu epämääräiseen jauhamiseen, eikä asian ole pakko liittyä suoraan offroadiin.

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 09.01.2018, 16:02
tekniikkamies tekniikkamies ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 23.11.11
Sijainti: Päijät-Häme
Viestit: 3.015
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Offijepe Näytä viesti
Kys. autossa ei voi kytkeä luistonestoa poispäältä, jotenka mahtaisiko katsuri hyväksyä laitteen poistamisen autosta? Itse en näe kuin haittana kyseisen varusteen, vaan tuleeko pykälät vastaan.. Liian herkästi kytkeytyy päälle näin talviaikaan jos vähänkin liukasta(säädöt liian herkällä?) Jumiinjäämistilanteessa taas estää tehokkasti irtipääsyn kun ei anna koneen ottaa tarpeeksi kierroksia.
Puhutaanko sellaisesta, joka estää auton sivuluisua vai sutimisen estosta?

Vitossa oli oma namiskuukkeli jota painamalla pystyi hiljaisilla nopeuksilla kiihdyttämään paremmin.

Itselle on sutimisen estosta jäänyt vähän huono kuva jos auto ei meinaa kulkea suomalaisessa talvikelissä.

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 09.01.2018, 17:08
JiiPee JiiPee ei ole kirjautuneena
Moderator
 
Rekisteröitynyt: 13.08.03
Sijainti: Janakkala
Viestit: 6.384
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja tekniikkamies Näytä viesti
Puhutaanko sellaisesta, joka estää auton sivuluisua vai sutimisen estosta?

Vitossa oli oma namiskuukkeli jota painamalla pystyi hiljaisilla nopeuksilla kiihdyttämään paremmin.

Itselle on sutimisen estosta jäänyt vähän huono kuva jos auto ei meinaa kulkea suomalaisessa talvikelissä.
Eikö se liene sama automatiikka, joka nykyautoissa hillitsee kaikkia luistoja ja sutimisia? Jotakin sellaisia termejä on jäänyt noista mieleen kuten "driver assist" ja "traction control".

Marraskuussa oli pari vuotta vanha Transitti lainassa jahtireissulla ja eihän sillä meinannut pikkutien sohjoista mäkeä päästä ylös, kun se luistonesto himmasi polttoaineen syöttöä. Himmaili siksi, kun toinen etupyörä suti. Vauhti hyytyy mäessä ja kone tuntuu koko ajan aina vaan voimattomammalta. Siinä kiivettiin mäkeä sitten lopulta ihan kävelyvauhtia.

Tietokoneelta löytyi sitten säätö, jolla sen ajonvakautuksen (termi?) sai pois päältä siksi aikaa, kun moottori on käynnissä. Sohjokelissä meno parani huomattavasti, kun pyörät sai pyörimään kunnolla ja kuvio puhdistui. Sama mäki meni ns. heittämällä ylös, kun antoi pyörien pyöriä kunnolla. Ikävä vaan, että Transussa ei ajonvakautuksen ohitus ole napilla kytkettävissä, vaan pitää laittaa sieltä tietokoneen valikoista. Napista olisi helppo laittaa normaalitilanne päälle tarvittaessa.
__________________
Jukka
Vastaa lainaten
Vastaus

Luokat
jumissa, luistonesto, sutii


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Rav4 Luistonesto Holle Tekniikka & Jutustelu 22 28.12.2015 00:42


Sivu luotu: 11:05 (GMT +2).