Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Chit-Chat
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Chit-Chat Tämä foorumi on tarkoitettu epämääräiseen jauhamiseen, eikä asian ole pakko liittyä suoraan offroadiin.

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 30.12.2017, 03:30
Bj Andy:n Avatar
Bj Andy Bj Andy ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 14.09.08
Sijainti: Lemi,land of red potatoes
Viestit: 6.253
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja iroc Näytä viesti
Eipä uudehkossa autossa välttämättä ole mitään muuta vikaa, kuin saastemääräyksistä ja euro- päästöluokituksesta johtuva regeneroiva lataus järjestelmä. Toisinaan akut hyytyy alle vuodessa, kun niitä ei auton päästöluokituksesta johtuen ikinä ladata kuin 80%:sti.
Eli jos generaattori,generoi, eli lataa akkua ja pitää varaustasoa yllä niin... pitäisikö tuon systeemin olla nimeltään degeneraattori...

__________________
Oli kysymys mikä tahansa niin vastaus on TOYOTA
V..tut se mitään heikkoa ole...
Antsa. The member of Lahnajärven moottoriurheilusukeltajat Ry.
Only tool you need to keep your TOYOTA running, is welding machine.

Ostetaan Bj kuskin ovi. Pyyhkijän moottorin koppa.

Jyrsitään Kantoja.
Piikataan betonia eli tallin lattiat ym.Sekä muut Bobbari ja mönkkärityöt.
0500-752101/Antsa


Honda Rincon 650 ym.Työmönkkärijorinat löytyy tästä

Antsan Tuubi
Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 30.12.2017, 06:31
MiKo:n Avatar
MiKo MiKo ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 03.06.06
Sijainti: Rovaniemi
Viestit: 1.563
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Bj Andy Näytä viesti
Eli jos generaattori,generoi, eli lataa akkua ja pitää varaustasoa yllä niin... pitäisikö tuon systeemin olla nimeltään degeneraattori...
Regenerointi kyllä liittyy päästöihin ja hiukkaspöntön puhdistukseen, mutta että vielä lataukseen..
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 30.12.2017, 09:46
eilhik eilhik ei ole kirjautuneena
Konkari
 
Rekisteröitynyt: 10.11.08
Sijainti: skavaböle
Viestit: 582
Perusasetus

Jarrutusenergian talteenottojärjestelmä
Hieno järjestelmä kun ei anna ladata sitä akkua täyteen ajaessa koska mihin muuten varastoidaan tämä tuleva energia , tälläistä teoriaa kertoivat kun tutun BMW,stä viime talvena kyykähti akku on koko ajan tuossa järjestelmässä vajaa virroiltaan.
Co2 on tärkeä arvo kun sitä autoa markkinoidaan verot ja maksut määräytyy sillä ja keinot ei välttämättä sen pienentämiseksi ole kovin kestävää pitemmän päälle.
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 30.12.2017, 10:18
Hcet:n Avatar
Hcet Hcet ei ole kirjautuneena
Konkari++
 
Rekisteröitynyt: 08.07.15
Sijainti: Tampere
Viestit: 740
Perusasetus

Näinhän se on. Nykyautojen laturi ei lataa kokoaikaa, koska laturi rasittaa moottoria ja se lisää kulutusta.
Sähkölaitteita on kamala kasa, mutta laturin käytössä pihistellään...
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 12.01.2018, 14:31
ImacInnes:n Avatar
ImacInnes ImacInnes ei ole kirjautuneena
Mestari
 
Rekisteröitynyt: 09.03.07
Sijainti: Hki / A´la Malmi
Viestit: 4.598
Perusasetus

Akku kaput?


Akun kuormitusmittauksellahan sen näkee onko akku entinen.

Juuri naapuri firman auto ei startannut ja äänestä jo kuuli että ei ole riittävästi virtaa kun releet vaan naksui.
Apu virralla lähti iloisesti käyntiin ja mittasin jotta auton laturi lataa hienosti. Kuormitusmittauksessa akku kyykähti heti. Joten yksi kenno akusta ainakin sökö.
Uusi akku kaupasta ja paikalleen, jo toimii.

Muistakaa merkata akkuun koska on hankittu niin on helpompi arvailla onko takuu voimassa.

Mulla Jeepissä Hankookin akku kuoli vajaan kahdenvuoden ikäisenä ja muistin mistä oli hankittu. Soitin ja kattoivat jotta on kahdenvuoden takuu. Vein akun ja totesivat kuormitusmittauksella jotta akku on kaput ja sain uuden joka on nyt toiminut jo 6 vuotta ja kerran on saatu ihan tyhjäksikin kun pojalla oli jäännyt valot päälle.

Täysin tyhjentynyt akkuhan ei ota välttämättä virtaa vastaan kun yrittää ladata vaan sen voi saada vielä henkiin kun laittaa rinnalle toisen akun ja lataa aluksi kumpaakin.
Näin sain tuon oman akun taas täyteen ja siitäkin on jo pari vuotta.

t. Ismo Ämmä
__________________
http://www.fjdc.org/
-Kulmakorpi Off Road Park-
-JEEP HOLIC-
https://www.facebook.com/GPKorjausOy/

Viimeksi muokannut ImacInnes : 13.01.2018 09:15
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 13.01.2018, 00:49
33SD:n Avatar
33SD 33SD on kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 20.03.04
Sijainti: Etelä-Karjala
Viestit: 1.533
Perusasetus

On tuommoinen akun kerralla hajoaminen kerran sattunut omalle kohdalle.
Aamulla -15C ja hotellin parkkipaikalta ongelmitta käyntiin.
Ajoa 250km ja kahvitauon jälkeen auto ei starttaa, valotkin kiiluu vain hiukan.
No lisävirralla käyntiin ja loput 100km kotiin. Yksi kenno oli täysin pimeänä, oikosulussa.
Onneksi oli vanha kunnon mekaaninen diesel, ilman turhaa elektroniikkaa.
__________________
Marko

Nyt tavoittaa myös whatsappilla.
Vastaa lainaten
Vastaus

Luokat
akku, ei toimi, hyytyminen, laturi


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Pajeron outo hyytyminen (2.5) pate78 Tekniikka & Jutustelu 8 05.01.2016 01:21
Akun ikä Rekisteröimätön Tekniikka & Jutustelu 14 04.01.2011 15:47
Akun koko? Poor Tekniikka & Jutustelu 1 03.03.2007 09:58
suizan hyytyminen Suizaman Tekniikka & Jutustelu 6 14.09.2005 22:07
Akun poisto Vuosimallit 1984-1996 1 27.05.2003 15:10


Sivu luotu: 17:34 (GMT +2).