Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 25.12.2017, 20:23
amatyyr amatyyr ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 31.07.17
Sijainti: Ylivieska
Viestit: 97
Perusasetus

Miten on noiden -07 hiluksin etupään jousijalkaan tulevien korotuspalojen kanssa, pitääkö muutoskatsastaa vai kelpaavatko sellaisenaan? Vakioalusta kun on hiukan nyökällään, ja oli ajatus 25mm eli 40mm korottavat palikat laittaa jousen päälle. Vai onko odotettavissa ongelmia nivelten tms kanssa, eli kannattaako unohtaa koko korotus? Käyttö on 99% asfaltilla takavedolla, 1% mahdollisesti huonommalla alustalla.


- amatyyr -

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 28.12.2017, 23:25
-MaTTi-:n Avatar
-MaTTi- -MaTTi- ei ole kirjautuneena
Guru
 
Rekisteröitynyt: 27.07.04
Sijainti: Jokela, Finland.
Viestit: 11.073
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja amatyyr Näytä viesti
Miten on noiden -07 hiluksin etupään jousijalkaan tulevien korotuspalojen kanssa, pitääkö muutoskatsastaa vai kelpaavatko sellaisenaan? Vakioalusta kun on hiukan nyökällään, ja oli ajatus 25mm eli 40mm korottavat palikat laittaa jousen päälle. Vai onko odotettavissa ongelmia nivelten tms kanssa, eli kannattaako unohtaa koko korotus?
Pitäishän ne muutoskatsastaa, vaikka ei niitä keskivertomasentunut katsastaja välttämättä sieltä bongaa. Ei ne ton korkuset vielä ongelmia tuo.

Toinen simppeli vaihtoehto kopsauttaa alalautanen irti ja sen alle holkki. Ironmanikohan niitä myi valmiinakin... Sitä ei huomaa sen vertaa.

Paras budjettiversio vaihtaa iskarit säädettävällä alalautasen paikalla oleviin Bilsteineihin (5100): https://www.bilsteincanada.com/pdf/5100.pdf
Vaikka täältä: http://www.4x4proyect.com/parts/bils...es-b8-shock/en
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 29.12.2017, 00:35
amatyyr amatyyr ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 31.07.17
Sijainti: Ylivieska
Viestit: 97
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja -MaTTi- Näytä viesti
Pitäishän ne muutoskatsastaa, vaikka ei niitä keskivertomasentunut katsastaja välttämättä sieltä bongaa. Ei ne ton korkuset vielä ongelmia tuo.

Toinen simppeli vaihtoehto kopsauttaa alalautanen irti ja sen alle holkki. Ironmanikohan niitä myi valmiinakin... Sitä ei huomaa sen vertaa.

Paras budjettiversio vaihtaa iskarit säädettävällä alalautasen paikalla oleviin Bilsteineihin (5100): https://www.bilsteincanada.com/pdf/5100.pdf
Vaikka täältä: http://www.4x4proyect.com/parts/bils...es-b8-shock/en
Tämä viimeisin voisi olla varsin kätevä kampe, kun ei nuo alkuperäiset iskarit aivan täydessä iskussa taida enää olla. Kiitos vinkeistä!


- amatyyr -
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 22.03.2018, 14:36
amatyyr amatyyr ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 31.07.17
Sijainti: Ylivieska
Viestit: 97
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja -MaTTi- Näytä viesti
Pitäishän ne muutoskatsastaa, vaikka ei niitä keskivertomasentunut katsastaja välttämättä sieltä bongaa. Ei ne ton korkuset vielä ongelmia tuo.

Toinen simppeli vaihtoehto kopsauttaa alalautanen irti ja sen alle holkki. Ironmanikohan niitä myi valmiinakin... Sitä ei huomaa sen vertaa.

Paras budjettiversio vaihtaa iskarit säädettävällä alalautasen paikalla oleviin Bilsteineihin (5100): https://www.bilsteincanada.com/pdf/5100.pdf
Vaikka täältä: http://www.4x4proyect.com/parts/bils...es-b8-shock/en
Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja amatyyr Näytä viesti
Tämä viimeisin voisi olla varsin kätevä kampe, kun ei nuo alkuperäiset iskarit aivan täydessä iskussa taida enää olla. Kiitos vinkeistä!
No niin, nyt on alla nuo yo. iskarit, ja samalla vaivalla meni alle myös uudenkarheat orkkisjouset. Keula nousi n. 70mm lähtökohtaan verrattuna, eli lie 50-60mm tehdasuuteen nähden. Ensin kokeiltiin jättää korotus toiseksi ylimpään, n. 50mm korottavaan pykälään, mutta ennen suuntausta piti tehdä päätös malttaako jättää keulan n. 40mm alemmas kuin perän, ja totta kai nälkä kasvoi syödessä. Muutoskatsastuksessa ihmetteli parikin inssiä, että mitä tästä nyt pitäisi kirjoittaa, kun jousi on vakio ja iskunvaimenninkin tähän malliin tehty, iskunvaimentimen merkin vaihto kun ei ole muutoskatsastuksen alainen asia. No, kun se kerran korottaa alustaa, niin päätti kirjoittaa asian otteeseen varmuuden välttämiseksi, ettei kukaan muukaan tuosta loppuelämän aikana napise.

Tietty autosta tuli nyt ihan erilainen ajaa, kun keulan pehmenneistä jousituselementeistä lähti yli 300tkm pois, ja taitaa Bilsteinin keppi muutenkin olla hieman tanakampaa tekoa kuin uusi alkuperäinen. Mitään vertailukohtaa mihinkään muihin ratkaisuihin ei ole, mutta tämä kelpaa minulle, ainakin toistaiseksi.


- amatyyr -

Ps. Nuo kepit sai tilattua ihan paikallisen jälleenmyyjän kautta, hinta 350e / pari tiskin yli näppiin ojennettuna.

Viimeksi muokannut amatyyr : 22.03.2018 14:38
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 11.01.2018, 18:29
Lonely Rider Lonely Rider ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 23.09.10
Sijainti: Hämeenlinna, Suomi
Viestit: 124
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja -MaTTi- Näytä viesti
Pitäishän ne muutoskatsastaa, vaikka ei niitä keskivertomasentunut katsastaja välttämättä sieltä bongaa. Ei ne ton korkuset vielä ongelmia tuo.

Toinen simppeli vaihtoehto kopsauttaa alalautanen irti ja sen alle holkki. Ironmanikohan niitä myi valmiinakin... Sitä ei huomaa sen vertaa.

Paras budjettiversio vaihtaa iskarit säädettävällä alalautasen paikalla oleviin Bilsteineihin (5100): https://www.bilsteincanada.com/pdf/5100.pdf
Vaikka täältä: http://www.4x4proyect.com/parts/bils...es-b8-shock/en
Toi Bilstein vaikuttais mielenkiintoiselta. Onko niistä mitään pahaa sanottavaa? Kestänevät körmyytystä sen verran kuin hiluxin originaalitkin? Olikos se niin ettei noille tarvi mitään TYV-papereita kun vaihdettava osa ei ole varsinainen jousi?
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 13.01.2018, 07:44
Hailuksi:n Avatar
Hailuksi Hailuksi ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 11.07.09
Sijainti: Pyhäjärvi
Viestit: 114
Perusasetus

Kyselläänpäs täältä varovasti, ku searchi ei tuottanu kaameesti tulosta aiheesta..
Onko kellään kokemusta ln170 hiluxin turbon vaihosta.. Lähinnä ct-20 vaihtamisesta ct-25..? Hiluxin oma 20 työntää jo nii rumasti öljyä läpi että ilettää ja ois parikin nuita 25 hyllyssä ni menisköhän semmonen kun heittämällä paikalleen?
__________________
🤨
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 13.01.2018, 17:10
-MaTTi-:n Avatar
-MaTTi- -MaTTi- ei ole kirjautuneena
Guru
 
Rekisteröitynyt: 27.07.04
Sijainti: Jokela, Finland.
Viestit: 11.073
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Lonely Rider Näytä viesti
Toi Bilstein vaikuttais mielenkiintoiselta. Onko niistä mitään pahaa sanottavaa? Kestänevät körmyytystä sen verran kuin hiluxin originaalitkin? Olikos se niin ettei noille tarvi mitään TYV-papereita kun vaihdettava osa ei ole varsinainen jousi?
Yhen reilun satatonnia ajelin, ei ongelmaa, mitä nyt takapumput tirskui öljyä pakkasella. Etuset pysyi ihan kuivana.

Ei tartte papereita. Alle ja menoks.
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 21.01.2018, 15:22
Lonely Rider Lonely Rider ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 23.09.10
Sijainti: Hämeenlinna, Suomi
Viestit: 124
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja -MaTTi- Näytä viesti
Yhen reilun satatonnia ajelin, ei ongelmaa, mitä nyt takapumput tirskui öljyä pakkasella. Etuset pysyi ihan kuivana.

Ei tartte papereita. Alle ja menoks.
Tänks vastauksesta Tuota vois harkita etupään korottamiseen.
Vastaa lainaten
  #9  
Vanha 26.01.2018, 08:12
juha86 juha86 ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 21.10.14
Sijainti: Karstula
Viestit: 37
Perusasetus

Eipä käy tuosta 88vm lasi 89vm.Meni pleksihommis.
Vastaa lainaten
  #10  
Vanha 28.01.2018, 21:00
Haukitaro Haukitaro ei ole kirjautuneena
Aloittelija
 
Rekisteröitynyt: 19.01.18
Sijainti: Kokkola
Viestit: 16
Perusasetus

Mikä oli tuon 205r16 renkaan suurin koko ilman muutoskatsastusta sekä muutoskatsastettuna? Voiko saman mallin (taro) bensa version rengaskokoa (235/75/17) hyödyntää muutoskatsastuksessa? Eikö tuo 17" oo kuitenkin korkeampi!?
Vastaa lainaten
  #11  
Vanha 11.05.2018, 00:11
Lonely Rider Lonely Rider ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 23.09.10
Sijainti: Hämeenlinna, Suomi
Viestit: 124
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja -MaTTi- Näytä viesti
Paras budjettiversio vaihtaa iskarit säädettävällä alalautasen paikalla oleviin Bilsteineihin (5100): https://www.bilsteincanada.com/pdf/5100.pdf
Vaikka täältä: http://www.4x4proyect.com/parts/bils...es-b8-shock/en
Kuinkahan paljon noilla bilsteinin säädetävillä viittisi etupäätä korottaa? Paperi sanoo että sokka kolmannessa pykälässä korottaa noin 1,75 tuumaa ja sokka neljännessä pykälässä noin 2,5 tuumaa. Muistaakseni 2 tuumaa pidetään max. korotuksena jos ja kun etuperää ei lasketa. Vai onko se ylipäänsä kuinka kriittinen tämän tyyppisellä korotustavalla Toisaalta meinasin laittaa nuo iskarit ryhdikkäiden mutta 10 v vanhojen jousien kanssa, se ehkä antaa hiukan anteeksi maksimiin korottaessa kun jouset lienevät karvan verran painuneet ajan kuluessa.
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 6 (0 jäsentä and 6 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
hdj`iin joudet l´j 70´seen käykö?? henteri Tekniikka & Jutustelu 20 02.03.2008 20:02
LN 65 Hiluksiin korotus jouset? -Ville- Tekniikka & Jutustelu 8 20.02.2008 21:15
käykö HDJ:n jouset LJ:hin? Jari_M Tekniikka & Jutustelu 2 23.05.2007 20:24
M: HiLux LN65 jouset+muutakin, JOUSET MYYTY! A45 O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 2 25.04.2006 18:14
MISTÄ UUDET JOUSET BJ40:seen =>Käykö Hj 60 jouset? Tekniikka & Jutustelu 7 03.12.2004 21:34


Sivu luotu: 03:29 (GMT +2).