![]() |
![]() |
|
Chit-Chat Tämä foorumi on tarkoitettu epämääräiseen jauhamiseen, eikä asian ole pakko liittyä suoraan offroadiin. |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
||||
|
||||
![]() Mul oli edellisen sukupolven KTM660SMC -06, ja se oli aika kova alustaltaan vs ensio. Mulla ei ollut siihen enskavanteita, mutta isonappulaiset renkaat siihen kyllä sovittelin ja ajelin sillä rauhaksiin enduropolkuja ja hiekkamonttuoffia. Mutta jos spooriin pitää mennä tulittaa, niin ottaisin lähtökohdaksi enduromallin. Paljon pienemmältä kompromissilta se tuntuis ajaa enskalla motovanteilla, kuin motolla enskavanteilla. Ellei motohommat oo sitten rata-ajoa.
__________________
"Niin metsä vastaa, kuin sitä kynnetään". K.Viikate ”Mielummin ajan mutarenkailla talvella kuin talvirenkailla mudassa”. Veijon-Esso |
#2
|
|||
|
|||
![]()
Mulla oli myös edellinen pöyrä tuo -06 660smc johon oli naitettu enskavanteet, sorateillä ym ihan jees mutta tosiaan ryttyytyksessä melko kova, tämän perusteella valitsin enduron josta tehdä moto tarvittaessa.
Mutta 690 smceellä en ole koskaan ajanut joten suoraa vertailua ei voi tehdä, 660 ja 690 on aika erillaisia pyöriä. |
#3
|
|||
|
|||
![]()
Ehdottomasti enduro. Mullon lisäksi smc vannepaketti jossa rataspakka myös eli saa suoraan vaihettua smotot alle ja järkevät välitykset.
Eli jos ajat ainoastaan smotoa asfalilla ni silloin smc. Ite olen ajanut endurolla smotoilla pyrenneillä ranska/espanja. Rondassa espanja. Verdonissa ranskassa ja dolomiiteilla italiassa. Mutkiin uskaltaa ajaa niin kovaa kuin tohtii. Ja ei noilla vehkeillä juuri 120 yli kehtaa matkavauhtia ajaa. Uskomattoman nopea pyörä mutkateillä. 12 vuotisen tai uudemman laittasin on enempi kuutioita ja ruutia niissä. Itellä -13. Alusta vanhemmissa r malleissa hiukan korkeampi mut ei normi jätkälle ajossa mitään eroa. Jalasta piäis hiukka lyhentää smotoille mutta en ole kehannu. Normikäutössä luja peli. Itellä reilu kymppi ajettu ja tulpanjohdon ja hatun olen vaihtanut kun oireili ja sammahteli. Oljyt ja suod max 2500 km. 5kpl noita ollut meillä ajossa porukassa ja ei noissa juuri vikoja ole ollut. Kestää kovaakin kaasunkäyttöä. Kylläkai öljynvaihtovälin voi pitää 5 tonnia tai 7.5 tai jopa 10 jos ajoa on paljon ja ajo rauhallista. Vaimo ajoi viime syksynä tuolla kaupunkiin 2kk joka päivä 15km/suunta. Ei varmaan koskaan käytä kaasua pohjassa. Ite tykkään ajaa kaasu auki. Sitävarten ne on olemassa. Viimeksi muokannut defet : 22.12.2017 12:43 |
#4
|
|||
|
|||
![]()
Tuo korkeus kyllä itseä vähän häiritsee kun kyytiin kiipeäminen ja pysähtyminen on lyhyt jalkaselle läskille vähän hankalaa, tilasin 25mm madalluslinkun taakse ja edestä pumppujen nosto sen mitä saa.
Kesällä motojen kanssa pyörä taitaa madaltua? Ainakin 660 smc tuntui pikkumopolta motot alla ![]() |
#5
|
|||
|
|||
![]()
Nyt täytyy sitten pohdiskella tosissaan tän aiheen kanssa, smotoja tuntuu olemaan sopivilla kilsoilla ja siinä hintaluokassa mikä olis mulle sopiva.🤔 Toisaalta joku karkeampi smotopyöräkin menis varmaan noilla sorateillä.
|
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Ostetaan KTM 640/690 tai vastaava | pt. | O/M/V Ajoneuvot | 4 | 16.01.2015 15:09 |
Myyty Ktm 690 sm prestige 2007 | vaughan | O/M/V Ajoneuvot | 7 | 07.06.2014 15:44 |
Myydään KTM 690 SM -07 | Karpo | O/M/V Ajoneuvot | 2 | 04.06.2014 19:29 |
Myyty KTM SMC-R 690 2012 Supermoto | JVAK | O/M/V Ajoneuvot | 2 | 20.09.2012 21:26 |
Myydään / Vaihdetaan KTM 625 SMC Supermoto | Janneee | O/M/V Ajoneuvot | 0 | 09.10.2010 23:34 |